  • 381. Data: 2006-06-24 11:51:28
    Temat: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 19 Jun 2006 12:15:05 +0200, Jarek Spirydowicz
    <j...@k...szczecin.pl> wrote:

    >Fotka zrobiona w celu spełnioenia wymogów zawartych w rozporządzeniu
    >Rady Ministrów z 21 listopada 2000 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego
    >oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich
    >wymiany, zwrotu lub utraty.

    Każda?

    >(...) każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze,
    >ustalony w jakiejkolwiek postaci (...).
    >To mówi ustawa.

    Zatem zdjęcia legitymacyjne, które posiadają indywidualny charakter
    (vide podany przykład indywidualnego charakteryzowania oraz ustawiania
    światła) są dziełami.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/

  • 382. Data: 2006-06-27 08:57:21
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <8...@4...com>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> wrote:

    > Każda?

    Tak.

    > Zatem zdjęcia legitymacyjne, które posiadają indywidualny charakter
    > (vide podany przykład indywidualnego charakteryzowania oraz ustawiania
    > światła) są dziełami.

    Zatem nie są, bo nie są przejawem działalności twórczej.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 383. Data: 2006-06-27 22:47:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    Dlaczegóż nie są?

  • 384. Data: 2006-06-28 09:55:38
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <k...@4...com>,
    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> wrote:

    > Dlaczegóż nie są?

    Bo robienie zdjęć legitymacyjnych nie jest działalnością twórczą.

  • 385. Data: 2006-06-29 21:14:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Wed, 28 Jun 2006 11:55:38 +0200, Jarek Spirydowicz
    <j...@k...szczecin.pl> wrote:

    >Bo robienie zdjęć legitymacyjnych nie jest działalnością twórczą.

    Dlaczego nie jest?

  • 386. Data: 2006-06-29 21:22:19
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Dlaczego nie jest?

    No właśnie to samo pytanie zadałem na początku i dostałem odpowiedź, że
    nie bo nie.
    I na tym dyskusja się urwała.

  • 387. Data: 2006-06-29 21:41:34
    Od: miron19j <m...@g...pl>

    Dnia 29-06-2006 o 23:14:11 Adam Płaszczyca
    <t...@o...org.pl> napisał:

    > Dlaczego nie jest?

    a czy tego określają jakieś przepisy? co i jak ma być na zdjęciu?
    OIDP lewy półprofil, z odsłoniętym uchem itd
    jeżeli tek, to nie jest działalność twórcza

    --
    Mirek Janczewski
    przyjaciele, fotografujcie sercem - Jan Bułhak

  • 388. Data: 2006-06-30 00:13:48
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    miron19j wrote:

    > a czy tego określają jakieś przepisy? co i jak ma być na zdjęciu?
    > OIDP lewy półprofil, z odsłoniętym uchem itd
    > jeżeli tek, to nie jest działalność twórcza

    Szkoda słów.

  • 389. Data: 2006-06-30 05:28:11
    Od: "Czarek [Wawa]" <g...@n...adres>

    miron19j napisał(a):

    > a czy tego określają jakieś przepisy? co i jak ma być na zdjęciu?
    > OIDP lewy półprofil, z odsłoniętym uchem itd
    > jeżeli tek, to nie jest działalność twórcza

    Może być. Polecam:

    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=112

    Także ten problem jest dokładnie opisany i wytłumaczony.

    Czarek
    --
    fotosklepik.pl - Orżewski: Fotograf, fotografia, prawo.
    Mroczek: Książka o fotografowaniu - końcówka nakładu

  • 390. Data: 2006-06-30 06:10:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał:

    > Szkoda słów.

    Dokładnie. Niektórzy okopali się na swoich pozycjach i nawet z robienia
    kopii dokumentu kserokopiarką zrobiliby działalność twórczą chronioną
    prawami autorskimi (bo przecież wykonawca kopii decyduje, w którą stronę
    dokument podłożyć, a i kontrast można na kserokopiarce ręcznie ustawić).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)