    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Date: Fri, 30 Jun 2006 10:53:54 -0500
    <n...@4...com> <op.tbxfvkpx0rlpcc@mirek>
    <e81qbt$lrq$2@inews.gazeta.pl> <e82fbr$96o$1@news.onet.pl>
    <e83cne$kt2$2@inews.gazeta.pl> <e83g4e$sud$1@news.onet.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Nie. To Ty i Adam doprowadzacie sytuację do absurdu. Jeśli zrobienie zdjęcia
    > legitymacyjnego jest aktem twórczym o indywidualnym charakterze, to takim
    > samym aktem twórczym jest pomalowanie pokoju, zrobienie kserokopii czy
    > wyregulowanie gaźnika. I nie wytykaj mi tu artykułu czwartego ustawy - jeśli
    > podążając tokiem Twojego rozumowania aktem twórczym jest samo wykonanie
    > zdjęcia legitymacyjnego, to podobnym aktem twórczym jest wykonanie
    > kserokopii dokumentu - i to, że sam dokument nie jest chroniony prawami
    > autorskimi nie ma nic do rzeczy - dziełem 'sztuki' jest artystycznie
> [...]

    Robienie zdjęcia legitymacyjnego przez zawodowego fotografa jest aktem
    twórczym. Od innych zdjęć przez niego robionych różni się tylko jednym
    szczegółem. Ustawieniem głowy.
    Jeśli artysytcznie wykonasz kserokopię, to jak najbardziej będzie to
    dzieło. Zależy jak artystycznie sie do tego przyłożysz.
    Przejdź się do jakiejkolwiek galerii sztuki i zobacz, że artystycznie
    poukładnych parę kamieni z podwórka, tudzież porozrzucanych w nieładzie
    narzędzi codzinnego użytku stanowi sztukę.
    Proponuję jakąkolwiek galerię sztuki współczesnej, albo objerzenie
    "Misia" i dowiedzenia się co to jest treblinka.