  • 1. Data: 2006-06-06 09:59:34
    Temat: Dziurawy komin
    Od: Gosia<s...@w...pl>

    Witam :)
    Mieszkam w bloku komunalnym , 4-ro pietrowym ,nie mam wykupionego mieszkania.
    Moj problem to : 8 lat temu podczas przegladu kominow ,stwierdzono ,ze
    moj "junkers" do podgrzewania wody jest niewłasciwie podłaczony ,bo do
    kanalu wentylacyjnego innego sasiada. Takie podlaczenie zastałam ,kiedy sie
    tu wprowadziłam i wtedy nikt nic nie mowił ,ze tak jak jest ,to jest zle .
    Kominiarz chcial mi wskazac własciwy komin,no i owszem stwierdzono ,ze sa
    wolne dwa kanaly ,ale one sa dziurawe
    i ,ze Ja lokatorka mam wstawic rure kwasoodporna .
    Zaczełam chodzic w tej sprawie i sie odwolywac ,ze niepprawne kominy sa w
    gestii administracji budynku ,a nie lokatora (chyba) . Wtedy ,te 8 lat temu
    staneło na tym, ze otrzymalam pismo z administracji ,ze wsad z rury zostanie
    zainstalowany ,ale po podjeciu decyzji o tym przez wspolnote mieszkaniowa .
    Wtedy na tym sie skonczyło ,wspolnota nie podjeła decyzji .
    Sprawa wrociła znowu po 8 latach ,zada sie ode mnie opinii kominiarskiej
    (jakby sie cos zmienic miało od tamtej pory) ,ktora bedzie mnie kosztowała
    185 zł .
    Otrzymałam dwa pisma ,w pierwszym marcowym wspomniano o ispekcji
    budowlanej i karze ,a w drugim pismie ,obecnym mam termin do 15 czerwca
    zeby zamurowac otwor gdzie mam( fakt) nieprawidlowo podłaczony junkers ,bo
    gdy sama tego nie zrobie ,to ONI przyjda i to zrobia na Moj koszt .
    Ja jestem w stałym kontakcie z mistrzem kominiarskim ,ktory mam wydac mi owa
    opinie
    Wszystko to rozchodzi sie w czasie z uwagi na brak czasu ,no i kłopoty typu
    ...a to nie bylo klucza na wyjscie na dach ,a to nie wszyscy sasiedzi w
    Moim pionie obecni w domach ...
    Troche długie to zapytanie i problem ,moze jednak otrzymam odpowiedz
    W administracji ,kiedy byłam z ta sprawa na dywaniku ,powiedziano mi ,ze
    jezeli nie mam zamiaru wstawiac rury ,to niepotrzebnie wydam pieniadze na
    kominiarza .
    Sugerowano mi przejscie na ogrzewanie wody -elektryczne .
    Taki fakt ,ze utrzymuje sie z renty inwaldzkiej II grupa i na Moje juz
    pełnoletnie ,uczace sie dzieci otrzymuje rente rodzinna pewnie nie ma tu nic
    do rzeczy :(
    Wiadomo mi ,ze lokatorzy ,ktorzy maja ogrzewanie gazowe musza miec takowe
    rury ,ale Ci ktorzy maja tylko junkers na wode -nie maja takich
    poinstalowanych rur .No a fakt ,ze dach tak wysoko i tej drogiej rury tyle
    trzeba ,pomijajac koszty jej instalacji .
    Dziekuje za cierpliwe "wysłuchanie Mnie" i prosze o rade .

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-06-06 16:28:49
    Temat: Re: Dziurawy komin
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gosia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zaczełam chodzic w tej sprawie i sie odwolywac ,ze niepprawne
    > kominy sa w gestii administracji budynku ,a nie lokatora (chyba) .

    Proponuję przestać "chodzić " tylko pisać ,a w administracji zapytaj kto
    bęzie siedział za niedopełnienie obowiązku w przypadku ,kiedy bedą u sąsiada
    trupy .

    akala

  • 3. Data: 2006-06-06 16:54:07
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Proponuję przestać "chodzić " tylko pisać ,a w administracji zapytaj kto
    > bęzie siedział za niedopełnienie obowiązku w przypadku ,kiedy bedą u
    > sąsiada
    > trupy .

    Komin nie jest wlasnoscia autorki watku, tylko spoldzielni, takze to
    spoldzielnia zarzadza kominami i przewodami wentylacyjnymi, a nie
    wlasciciele / lokatorzy mieszkan. Oni sa jedynie zobowiazani udostepnic
    spoldzielni wymagajace naprawy/modernizacji czesci budynku (Art. 6 prim ust.
    3 pkt. 1 Ustawy o Spoldzielniach Mieszkaniowych). Inspekcja budowlana i kary
    z tym zwiazane oczywiscie sa zasadne, ale obciazac beda SPOLDZIELNIE, a nie
    lokatorke / wlascicielke, jezeli to nie ona dokonywala samowolnych zmian /
    przylaczen. Chyba, ze wykonali je poprzednicy - ale to pewnie bedzie na
    protokole montazu Junkersa (zapewne gdzies autorka cos takiego ma - zwykle
    lezy na Junkersie ;-) ). Dokument z data jego zakupu tez moze byc tu
    wskazowka.

    Na miejscu autorki watku zwrocilbym sie na pismie do spoldzielni z zadaniem
    usuniecia na ich koszt wadliwego podlaczenia, remontu komina i dokonania
    przylaczenia - wszystko z funduszu remontowego.

    A jakby sie postawili - to wezwac samodzielnie inspekcje budowlana i mowic
    wprost, ze "myslalam ze sie tym spoldzielnia zajmie, albo ze juz to nawet
    zrobili, bo ja sie nie znam, a byli i cos tam majstrowali jak bylam w
    kuchni, a teraz nie chca wykonac jak sie dowiedzialam ze jest niezrobione".

    Pozdrawiam,

    Tiger