  • 1. Data: 2006-06-06 13:02:10
    Temat: Czy w Kodak Express mogą odmówić wykonania usługi??
    Od: "Jacek_Placek" <a...@m...adr.es>

    Witam
    Mam pytanie do grupowiczów, czy w punkcie usługowym Kodak express mają prawo
    odmówić wykonania usługi? Pytam się, ponieważ dzisiaj mi się to zdarzyło .
    Otóż potrzebowałem zdjęcie formatu legitymacyjnego, a ponieważ niedawno
    takie zdjęcie miałem wykonywane przez fotografa który mi dał je również w
    formie elektronicznej, stwierdziłem, że nie będę musiał się kolejny raz
    fotografować. Więc w domu na komputerze utworzyłem sobie plik graficzny, w
    którym były wklejone moje zdjęcia. Tak ustawiłem, że na jednej odbitce 10x15
    było 6 moich zdjęć 3,5x4,5 cm. Wgrałem pliki na kartę SD w dwóch formatach
    jpg i tiff (do wyboru) i zaniosłem do punktu Kodak Expres w Sosnowcu (pod
    dworcem kolejowym), aby mi to wywołali. Oczywiście kartę przyjęjli dali
    kwitek i polecono mi się zgłosić za godzinę po odbiór. Kiedy już przyszedłem
    pan w punkcie powiedział, że nie zrobi mi tej odbitki. Tłumaczył, że nie
    może i koniec. Zaczął wciskać mi kity, że mają jakiś program i takiej
    odbitki nie da się zrobić. Ja mu na to, że jego nie powinna obchodzić treść
    tego zdjęcia,że ja chcę tylko odbitkę 10x15, bo może ja te zdjęcia
    potrzebuje do albumu rodzinnego. On mi na to, żbym sobie szedł gdzieś
    indziej. Więc odebrałem kartę i poszedłem do innego punktu, gdzie na
    poczekaniu zrobili mi to bez żadnych problemów.
    I teraz pytanie, czy pan w punkcie usługowym miał prawo tak postąpić? Czy ja
    za każdym razem , kiedy chce zdjęcie formatu legitymacyjnego muszę się
    fotografować, płacąc za to 18zł?

    Pozdrawiam

    Jacek_Placek

  • 2. Data: 2006-06-06 13:36:38
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jacek_Placek wrote:
> [...]
    > Czy ja za każdym razem , kiedy chce zdjęcie formatu legitymacyjnego
    > muszę się fotografować, płacąc za to 18zł?

    Miał prawo.
    Wykonałeś profesjonalne zdjęcie w zakładzie fotograficznym.
    Właścicielem praw autorskich jest dalej fotograf, który to zdjęcie wykonał.
    Ty jesteś właścicielem tylu odbitek ile sobie zamówiłeś i nie masz prawa
    do dalszej reprodukcji takiego zdjęcia, nawet jeśli posiadasz go w
    wersji elektronicznej.
    Jeśli chcesz więcej odbitek zwróć się do fotografa, który to zdjęcie
    wykonał.

    Nie musisz za każdym razem płacić 18 zł.
    Zrób sobie zdjęcie sam, a nie korzystaj z usług zakładów fotograficznych.

  • 3. Data: 2006-06-06 13:43:46
    Od: "Jacek K." <j...@p...fm>

    > Właścicielem praw autorskich jest dalej fotograf, który to zdjęcie wykonał.

    no wszystko okej, tylko skad Pan w labolatorium mial wiedziec ze tego zdjecia
    kolega nie zrobil sobie sam?
    jacek

  • 4. Data: 2006-06-06 13:47:34
    Od: "Robert M." <r...@a...info>

> [...]
    > wersji elektronicznej.
    > Jeśli chcesz więcej odbitek zwróć się do fotografa, który to zdjęcie

    Nie dokonca masz racje, bo licencja mogla zostac zbyta za 18 zl. Skad ta
    pewność ze ktos nie zrobil sobie tych fotek sam?

    Robert M.

  • 5. Data: 2006-06-06 13:57:39
    Od: "PaPi" <m...@c...zloty.rog>

    > I teraz pytanie, czy pan w punkcie usługowym miał prawo tak postąpić?

    Nie mial prawa.
    Trzeba bylo zarzadac odmowy na pismie i pojsc z tym do PIHu.

    Pozdrawiam
    PaPi

  • 6. Data: 2006-06-06 15:14:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2006-06-06 15:02:10 +0200, "Jacek_Placek" <a...@m...adr.es> said:

    > I teraz pytanie, czy pan w punkcie usługowym miał prawo tak postąpić?
    > Czy ja za każdym razem , kiedy chce zdjęcie formatu legitymacyjnego
    > muszę się fotografować, płacąc za to 18zł?

    I teraz pytanie, czy kafelkarz ma prawo odmówić położenia kafelek?

    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 7. Data: 2006-06-06 15:17:21
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2006-06-06 15:57:39 +0200, "PaPi" <m...@c...zloty.rog> said:

    > Nie mial prawa.
    > Trzeba bylo zarzadac odmowy na pismie i pojsc z tym do PIHu.

    A jakie prawo w Polsce może mnie zmusić do wykonania usługi? To moja
    broszka, czy zelcenie przyjmę czy nie. To ja nie zarobię.

    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 8. Data: 2006-06-06 15:31:06
    Od: "PaPi" <m...@c...zloty.rog>

    > A jakie prawo w Polsce może mnie zmusić do wykonania usługi? To moja broszka,
    > czy zelcenie przyjmę czy nie. To ja nie zarobię.

    Ustawa Prawo dzialalnosci gospodarczej oraz Rozporzadzenie o szczegolowych
    warunkach zawierania i wykonywania umow sprzedazy miedzy przedsiebiorcami a
    konsumentami.

    Pozdrawiam
    PaPi

  • 9. Data: 2006-06-06 15:33:08
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 6 Jun 2006 17:17:21 +0200, JA napisał(a):

    > A jakie prawo w Polsce może mnie zmusić do wykonania usługi? To moja
    > broszka, czy zelcenie przyjmę czy nie. To ja nie zarobię.

    A Kodeks Wykroczeń art. 138 ?

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 10. Data: 2006-06-06 15:36:22
    Od: "Czarek [Wawa]" <g...@n...adres>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Ty jesteś właścicielem tylu odbitek ile sobie zamówiłeś i nie masz prawa
    > do dalszej reprodukcji takiego zdjęcia, nawet jeśli posiadasz go w

    Bzdura, w tym przypadku nie ma mowy o prawach autorskich.

    Czarek
    --
    http://fotosklepik.pl - Premiera: Diane Arbus. Biografia.
    Mroczek: Książka o fotografowaniu - końcówka nakładu