  • 81. Data: 2010-08-15 09:57:45
    Temat: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl>

    > To zamiecenie problemu pod dywan. Po prostu stwierdzenie czy konkretny
    > egzemplarz adresu mailowego jest daną osobową czy nie jest - wymaga
    > analizy, czy na jego podstawie da się w prosty sposób zidentyfikować
    > konkretną osobę? Giodo dla ułatwienia sobie roboty traktuje więc każdy
    > adres jako dana osobowa, nie do końca zasadnie. W przypadku newslettera
    > cały zbiór adresów mozna uznać za zbiór danych osobowych z jednego powodu,
    > tam może znaleźć się adres identyfikujący kogoś jednoznacznie. Wystarczy
    > jeden. ...

    To przecież w każdym serwisie przetwarza się mnóstwo danych, które mogą
    identyfikować osoby. Weźmy forum, które nie wymaga rejestracji. Ludzie sobie
    cośtam piszą i cośtam z tego jednoznacznie identyfikuje tą lub inną osobę.
    Nie jesteśmy przypadkiem na takim forum ???

  • 82. Data: 2010-08-19 09:26:06
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu>

    > Kto mówi, że kiedykolwiek zapomnisz hasło ?

    Ja.
    Zdarzało mi się to wiele razy.
    I wiele razy odzyskiwałem też hasło dla kogoś.
    Tak więc z moich doświadczeń wynika, iż zapominanie haseł jest na tyle
    częste, że nie da się jego pominąć.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 83. Data: 2010-08-19 09:35:21
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik niusy.pl napisał:

    > UĹźytkownik "Tomek" <t...@o...pl>

    > A masz moĹźe takie forum albo inny serwis i wiesz jakie sÄ? statystyki
    > zapominania hasĹ?a ?
    >
    > To nieistotne. Chodzi o to czy musisz podaÄ? email by korzystaÄ? z serwisu.

    Istotne.
    Sugerujesz, że zapominanie hasła jest na tyle rzadkie, że można je
    pominąć, a ja ma z tym zjawiskiem dość często do czynienia.
    Jeśli użytkownik poda adres mailowy, to będzie mógł te hasło odzyskać
    automatycznie bez interwencji administratora.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 84. Data: 2010-08-19 09:38:52
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Henry(k) napisał:

    > A po co przez RSS? Wchodzisz na konto i zmieniasz. Jak nie pamiętasz to się
    > identyfikujesz adminowi w inny sposób i on Ci zmieni.

    Jaki sposób?

    > A jak sobie radzisz z hasłem do linux'a? Jak zapomnisz to e-mail pomoże Ci
    > je zmienić?

    Start z płytki i grzebanie w plikach na dysku.
    Przerabiałem kiedyś :-)
    W Windowsie też.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 85. Data: 2010-08-19 09:42:15
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Henry(k) napisał:

    > No właśnie e-mail jest nic nie wart - dlatego nikt nie ma oporów żeby się
    > nim wszędzie posługiwać.

    Baza legalnie zdobytych adresów mailowych, i to jeszcze dobrze
    stargetowanych, jest na wagę złota.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 86. Data: 2010-08-19 12:01:58
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > Tak, ale te wspomniane 95% stron dziaĹ?a na hostingach wspĂłĹ?dzielonych,
    > gdzie z definicji nie da siÄ? wymogĂłw speĹ?niÄ? (chyba Ĺźe coĹ?
    > przeoczyĹ?em lub siÄ? zmieniĹ?o,
    > w kaĹźdym razie jakieĹ? dwa lata temu tak to wyglÄ?daĹ?o po pobieĹźnym
    > zorientowaniu siÄ? w temacie)

    To znaczy, że na współdzielonym hostingu nie można prowadzić strony
    pozwalającej na wpisywanie danych?
    Możesz ten temat rozwinąć, bo mnie niedługo zacznie dotyczyć, a nawet
    nie wiedziałem, że mogę mieć z tym jakiś problem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 87. Data: 2010-08-19 12:26:43
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

> [...]

    > sobie cośtam piszą i cośtam z tego jednoznacznie identyfikuje tą lub
    > inną osobę. Nie jesteśmy przypadkiem na takim forum ???

    Nie. Jesteśmy na grupie dyskusyjnej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 88. Data: 2010-08-19 13:55:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-08-2010 o 14:01:58 Tapatik <t...@b...spamu> napisał(a):

> [...]
    > Możesz ten temat rozwinąć, bo mnie niedługo zacznie dotyczyć, a nawet
    > nie wiedziałem, że mogę mieć z tym jakiś problem.

    Szczegółów nie pamiętam bo się interesowałem tym tematem jakieś dwa lata
    temu,
    ale chodziło o spełnienie (czy raczej niespełnienie) wymagań
    rozporządzenia wykonawczego do u.o.d.o.
    na poziomie wysokim:
    1024&min=1

    Przy czym mogło mi tak wyjść nie dlatego, że na hostingu współdzielonym
    się nie da
    spełnić tych wymagań, ale dlatego że hostingi które "odpytałem"
    prezentowały żenujący
    poziom wiedzy/świadomości na ten temat.

    Jednakże może coś jest na rzeczy, bo z jakichś powodów np. tu:
    http://www.megiteam.pl/ (jestem klientem, ale nic mi nie płacą za tego
    linka :))
    ochronę danych osobowych oferują tylko dla VPSów:
    http://www.megiteam.pl/ochrona-danych-osobowych
    Ale że chwilowo temat mnie nie dotyczy/nie interesuje więc nie wnikam jak
    to naprawdę jest - gdy coś ustalisz możesz się dopisać w tym wątku.

    --
    Tomek

  • 89. Data: 2010-08-19 14:46:32
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 11:38:52 +0200, Tapatik napisał(a):

    > Jaki sposób?

    Podpisem cyfrowym, okazując dowód, albo jak tam komu pasuje.

    > Start z płytki i grzebanie w plikach na dysku.
    > Przerabiałem kiedyś :-)
    > W Windowsie też.

    Myślałem że linux choć udaje bezpieczny system :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 90. Data: 2010-08-19 14:54:53
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 19 Aug 2010 11:42:15 +0200, Tapatik napisał(a):

    > Baza legalnie zdobytych adresów mailowych, i to jeszcze dobrze
    > stargetowanych, jest na wagę złota.

    Problem spamu zasypującego skrzynkę często jest rozwiązywany założeniem
    nowej. Chodziło mi o to że zmiana e-maila co jakiś czas jest "standardem"
    bo taka zmiana nie jest żadnym problemem (stało się zwyczajem że jak chcesz
    do kogoś coś wysłać to pytasz o aktualny e-mail i z góry zakładasz że stary
    może już być nieaktualny).

    Pozdrawiam,
    Henry