  • 71. Data: 2010-08-13 16:12:50
    Temat: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 12 Aug 2010 22:30:03 +0200, niusy.pl napisał(a):

    > Te dane są coś warte i tyle.

    No właśnie e-mail jest nic nie wart - dlatego nikt nie ma oporów żeby się
    nim wszędzie posługiwać.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 72. Data: 2010-08-13 16:15:29
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 13 Aug 2010 17:18:34 +0200, Robert Jaroszuk napisał(a):

    > Myślę czy nie wysłać do nich jeszcze jednego pytania o to, dlaczego
    > kiedyś twierdzili co innego niż w tym liku który podałeś.
    > Specyfika internetu jakoś specjalnie się nie zmieniła od tego czasu gdy
    > z nimi korespondowałem...

    Widocznie pracownikom giodo sprzykrzył się spam ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 73. Data: 2010-08-13 16:19:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-08-2010 o 18:11:09 Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    > Wystarczy jak mnie zapyta o coś co było tylko w moim profilu -
    > słowo-klucz,
    > datę urodzenia.Ale są i lepsze metody. W pracy mamy kilka aplikacji
    > webowych - do żadnej nie muszę się logować, żadna nie zna mojego
    > e-maila. A
    > mnie poznają... wystarczy że się podpiszę prywatnym kluczem
    > kryptograficznym i od razu wiadomo że to mogę być tylko ja.

    Strzelam że nie prowadziłeś nigdy e-biznesu ;)

    --
    Tomek

  • 74. Data: 2010-08-13 16:22:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

    > To musiało być dawno temu, bo taka opinia wisiała na ich stronach
    > już chyba od kilku lat.

    Obłęd.

    Czy sam numer telefonu jest daną osobową?

    Ciekawe czy sami zgłaszają sobie bazę danych osób zadających pytania
    on-line ;-) To co zbierają w formularzach bez cienia wątpliwości tymi
    danymi jest.

    Tak swoją drogą, to lektura niektórych decyzji Giodo jest przezabawna.
    Np. tu:
    http://www.giodo.gov.pl/plik/id_p/1425/j/pl/

    Krótko - do gościa, notariusza, na prywatny zastrzeżony numer zadzwonił
    marketer z banku i zaproponował usługi banku przeznaczone dla
    kancelarii notarialnych.
    Notariusz dostał piany, i zaczął aferę.
    Bank się wytłumaczył że była to pomyłka w wybieraniu numeru, bo
    marketer miał zadzwonić do jakiegoś budowlańca z ofertą dla budowlańców.

    I Giodo łyknęło to tłumaczenie ;-) nie dziwiąc się że gość przekonany
    że dzwoni do budowlańca przedstawia ofertę dla notariusza ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 75. Data: 2010-08-13 17:17:09
    Od: "dK" <c...@w...pl>

> [...]
    > należy wpisać na jego stronie swój adres e-mail, który w rozumieniu ustawy
    > o ochronie danych osobowych stanowi dane osobowe. "

    To zamiecenie problemu pod dywan. Po prostu stwierdzenie czy konkretny
    egzemplarz adresu mailowego jest daną osobową czy nie jest - wymaga analizy,
    czy na jego podstawie da się w prosty sposób zidentyfikować konkretną osobę?
    Giodo dla ułatwienia sobie roboty traktuje więc każdy adres jako dana
    osobowa, nie do końca zasadnie. W przypadku newslettera cały zbiór adresów
    mozna uznać za zbiór danych osobowych z jednego powodu, tam może znaleźć się
    adres identyfikujący kogoś jednoznacznie. Wystarczy jeden. Przykładowo
    gdybyśmy mieli newsletter na nieprzyzwoity temat xxx a wśród adresów byłby
    np. bronislaw.komorowski@prezydent to mogłoby to być użyte przez przeciwnika
    politycznego w przypadku ujawnienia adresów.

    dK

  • 76. Data: 2010-08-13 17:31:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    dK wrote:

> [...]
    > bronislaw.komorowski@prezydent to mogłoby to być użyte przez
    > przeciwnika politycznego w przypadku ujawnienia adresów.

    Kwestia tego "xxx na bronisław.komorowski@prezydent" jest doskonałym
    przykładem jak przepis utrudnia życie uczciwym - nie rozwiązując
    problemu.
    Jak sądzisz, jakim problemem jest dodanie Twojego adresu do
    newsletterów kilkunastu serwisów xxx?
    Ile z nich zapyta choćby mailem potwierdzajacym czy rzeczywiście chcesz
    się zapisać?

    Jakiś czas temu ulubioną rozrywką niektórych studentów było dopisywanie
    adresów nielubianych wykładowców do tego typu serwisów...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 77. Data: 2010-08-13 19:10:18
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > problemu.
    > Jak sądzisz, jakim problemem jest dodanie Twojego adresu do

    Oczywiście, że żadnym problemem. Jednak zgodnie z prawem, po uznaniu zbioru
    adresów mailowych za dane osobowe, taki serwis musi być wyposażony w
    narzędzia identyfikujace między innymi kto i kiedy dokonał wpisu, kto i
    kiedy je modyfikował, kto i na jakiej podstawie je przekazał, źródło skąd
    serwis ma moje dane jeśli ich tam nie wprowadziłem osobiscie ect, ect....
    Między innymi po to, by (teoretycznie) móc złapać za jaja dowcipnisiów
    dopisujących do takich list. Jeśli serwis takowych narzędzi nie posiada może
    mieć (w Polsce teoretycznie, a w innych państwach także i praktycznie)
    poważne kłopoty. Taki serwis musi między innymi pozwalać na wgląd w swoje
    dane, przeedytować je, czy nawet usunąć. Mam w swojej skrzynce trochę spamu
    z krajowych serwisów do których się nie zapisałem, a z których niesposób się
    wypisać. Może i podjałbym jakąś walkę ale czuje że skończyłoby się na
    niskiej szkodliwości... Na razie musi wystarczać filtr.

    dK

  • 78. Data: 2010-08-13 19:30:11
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 13 Aug 2010 18:19:04 +0200, Tomek napisał(a):

    > Strzelam że nie prowadziłeś nigdy e-biznesu ;)

    Prowadzić nie - ja to tylko instaluję klientowi.
    Mamy też aplikacje oparte na e-mailu. Ale ja akurat instaluję te
    poważniejsze.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 79. Data: 2010-08-15 09:26:01
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl>

    > Odpowiedz sobie na pytanie, czy adres mailowy jest daną o charakterze
    > osobowym?
    > Nie ma tu znaczenia co masz napisane przed małpą.
    > jan.kowalski@.....

    To akurat nie ma znaczenia czy jest tam imię i nazwisko bo to tylko jeden ze
    sposobów identyfikacji osoby i akurat email skuteczniej ją identyfikuje niż
    imię i nazwisko.

  • 80. Data: 2010-08-15 09:48:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > No właśnie e-mail jest nic nie wart - dlatego nikt nie ma oporów żeby się
    > nim wszędzie posługiwać.

    Dla kogo niby nie jest nic wart ? Użytkownik nie musi mieć świadomości, że
    serwis zbierający emaile użytkowników jest więcej wart od serwisu nie
    zbierającego.