  • 31. Data: 2023-12-17 01:53:21
    Temat: Re: Czy to co zrobił Braun to "desakracja" choinki czy naszczanie na Hostię w Czasie Mszy Świętej?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-15, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Czyli nie tylko symbole żydowskie, więc...

    Mówimy o reputacji Brauna jako takiej, nie że wyłącznie antysemita.

    > ...gdzie tu antysemityzm?

    J.w.

    > To obejrzyj to, póki jeszcze jest, bo z YT już dawno temu zniknęło.
    > https://www.cda.pl/video/5557964c

    Sorry, 1h takich debat to ponad moje możliwości.

    > Ależ ja się zgadzam, nie wszyscy znają się na wszystkim, tylko skoro
    > zawierzamy BAS, to po co bawić się z komisje(ja wiem po co, z tego jest
    > dodatkowa kasa), od razu głosować to na sali plenarnej.

    Zawierzamy BAS w kwestii opracowania materiałów, zrobienia z tego
    "wyciągu" istotnych punktów. BAS nie jest od decyzji. BAS, spodziewam
    się, opracowuje koncentrując się na aspektach prawnych przepisów (czy są
    spójne, czy są zgodne z innymi przepisami etc.). Komisja rozpatruje
    rzecz szerzej, na innym poziomie abstrakcji (skutki społeczne,
    ekonomiczne, polityczne).

    > No ma takie prawo, ale....

    Pewnie ma równiez prawo wystąpić 5 min przed rozpoczęciem obrad, tyle
    tylko, że nikt mu nie dostarczy tego w takim czasie, skoro najwyraźniej
    było wszystkim wiadomo (powinno być), że te materiały nie są dostępne
    tak na zawołanie.

    > ...wsłuchaj się dobrze.
    > https://youtu.be/l3CGJSWN_NQ?t=321
    > jemu chodzi o materiały, które dostali rano, tego samego dnia. Nie wiem
    > o której godzinie zebrała się ta komisja, ale dwóch tygodni to oni nie
    > mieli na zapoznanie się z materiałami a barany głosują za ich przyjęciem.

    Ale wiemy o co chodziło? Bo tam wcześniej/czy poźniej problem był z tym
    stosem projektów ustaw jak rozumiem, gdzie chyba poseł KO powoływał się,
    że pis też tak miał :)

    > Ale procedury wypracowują posłowie, a nie górnicy, sprzątaczki czy
    > nauczyciele.

    Ale procedury są MZ ok.

    > Pewnie, że nie ale jak ktoś im zwraca uwagę, że źle czynią, to
    > przydałaby się choć chwila refleksji, a ci twardo przy swoim.

    Nie mam przekonania czy źle czynią. W każdym razie z tego filmiku mi to
    nie do końca wynika.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2023-12-17 11:34:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mówimy o reputacji Brauna jako takiej, nie że wyłącznie antysemita.

    Poseł Braun ma prawo mieć poglądy, jakie tylko chce. Problemem w
    mniejszym stopniu są jego poglądy, a w większym sposób ich wyrażania.
    Uważam, że bieganie i wywijanie gaśnicą nie jest dobrym sposobem
    wyrażania jakichkolwiek nawet najbardziej słusznych poglądów.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 33. Data: 2023-12-17 12:11:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > wyrażania. Uważam, że bieganie i wywijanie gaśnicą nie jest dobrym
    > sposobem wyrażania jakichkolwiek nawet najbardziej słusznych poglądów.

    No to podejdźmy do sprawy od ogona jak adwokat/obrońca:
    Ile/co powinien za to dostać jako karę *jeśli to nie była recydywa* ?
    Błędy można wybaczyć. Uporczywe trwanie w błędzie jest niewybaczalne.

    Do prawa można mieć także podejście ekonomiczne i (cynicznie) kalkulować
    wystawienie na jakie kary się (statystycznie) opłaca.

    --
    A. Filip

  • 34. Data: 2023-12-17 13:31:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Uważam, że bieganie i wywijanie gaśnicą nie jest dobrym sposobem
    > wyrażania jakichkolwiek nawet najbardziej słusznych poglądów.

    Zależy jak na to spojrzeć - z jego punktu widzenia idealnie. Zostanie
    męczennikiem sprawy w sejmie i jeszcze na koniec wygra w sądzie jak
    rzeczywście oskarżą go o jakieś obrazy symboli religijnych.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-12-17 17:36:22
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Sorry, 1h takich debat to ponad moje możliwości.

    No właśnie, dobrze że chociaż Braun wyrobił się z gaśnicą w tiktokowym
    czasie.

  • 36. Data: 2023-12-17 17:54:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.12.2023 o 17:36, nadir pisze:

    > No właśnie, dobrze że chociaż Braun wyrobił się z gaśnicą w tiktokowym
    > czasie.

    No dobrze, a wersję dla piśmiennych masz?;)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2023-12-18 00:42:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-17, nadir <n...@h...org> wrote:

    > No właśnie, dobrze że chociaż Braun wyrobił się z gaśnicą w tiktokowym
    > czasie.

    Dokładnie o to chodzi. Materiał, od którego zacząłeś, miał czas
    nietiktokowy a wyciągnęliśmy z niego zupełnie przeciwne wnioski.
    Zwyczajnie, szkoda mi czasu na godzinne oglądania jego wypowiedzi, z
    których ostatecznie wynika tyle co z 1 min filmu z incydentu z gaśnicą.

    --
    Marcin

  • 38. Data: 2023-12-18 01:51:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.12.2023 o 17:54, Shrek pisze:

    > No dobrze, a wersję dla piśmiennych masz?;)

    Głównie Braun pytał Weissa dlaczego mamy w jakikolwiek sposób
    rekompensować nieruchomości, które pozostały po Żydach bez spadkobierców.
    Na co Weiss, że Niemcy wymordowali Żydów, właścicieli nieruchomości w
    Polsce.
    Braun na to... dlaczego od Polski a nie od Niemiec chcą kasę.
    I tu już Weiss nic merytorycznego nie powiedział.

    Robert

  • 39. Data: 2023-12-18 02:16:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-18, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Braun na to... dlaczego od Polski a nie od Niemiec chcą kasę.
    > I tu już Weiss nic merytorycznego nie powiedział.

    Jeśli ta dyskusja przebiegała tak jak relacjonujesz, to owszem,
    pierwotne pytanie pozostaje otwarte choć jakaś rekompensata wydaje się
    wchodzić w grę. Ale już dlaczego mieliby chcieć kasę za te nieruchomości
    od Niemiec to dla mnie zagadka. Może Weiss miał podobny dylemat.

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2023-12-18 06:23:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Jeśli ta dyskusja przebiegała tak jak relacjonujesz, to owszem,
    > pierwotne pytanie pozostaje otwarte choć jakaś rekompensata wydaje się
    > wchodzić w grę.

    Z jakiego tytułu skoro nie ma spadkobierców?

    > Ale już dlaczego mieliby chcieć kasę za te nieruchomości
    > od Niemiec to dla mnie zagadka. Może Weiss miał podobny dylemat.

    Braun zapytał dlaczego od nas chcą kasę skoro to Niemcy spowodowali, że
    nie ma spadkobierców.

    Robert