  • 41. Data: 2011-01-05 17:24:41
    Temat: Re: Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JeSt" <o...@w...eu> napisał

    > Zawsze jeszcze można podnieść podatek od nieruchomości o koszty
    > odśnieżania
    > i sprzątania wokół posesji, bo przecież ktoś je musi ponieść.
    > Odpadnie wtedy część problemu ale nic za darmo.

    A dlaczego akurat podatek od nieruchomości?

  • 42. Data: 2011-01-05 18:09:25
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania chodnika, który należy do miasta?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.01.2011 13:51), Liwiusz wrote:

    > To był naprawdę ciekawy podatek. Zawsze ciekawiła mnie motywacja ludzi
    > go płacących. Przypuszczam, że gdyby poustawiać w urzędach skarbony ze
    > zbiórkami "na dobrowolne wpłaty do budżetu państwa", to osoby płacące
    > niegdyś podatek za psa obecnie wrzucałyby pieniądze na taką zbiórkę...

    Przez chwilę płaciłem taki podatek. Moją motywacją było to, że pies
    dostaje taki numerek, numerek do obroży i jak się zgubi to jest jak go
    znaleźć.

    I co ciekawe, motywacja okazała się słuszna - bo kilka lat później, jak
    już dawno dawno nie płaciłem podatku (ale numerek przy obroży dalej
    wisiał), pies zniknął i niedługo zadzwonili do mnie ze schroniska że
    mają mojego psa.

    Swoją drogą - zaszwędał się spod Lublina aż pod Chełm :). Ciekaw jestem
    czy na własnych nogach czy może do jakiegoś pociągu wsiadł :)

    p. m.

  • 43. Data: 2011-01-05 21:58:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > No to bardzo głupio wymyślił, bo jednemu obywatelowi przypadnie do
    > odśnieżania kilkadziesiąt metrów chodnika a innemu nic. Przy czym ta
    > różnica może wynikać z położenia i kształtu działki, statusu
    > przyległej drogi i czegoś tam jeszcze, czyli nie od kwestii związanych
    > z samym zobowiązanym. A to oznacza, że taka regulacja nie ma nic
    > wspólnego ze sprawiedliwością.

    za tym powinna iść druga regulacja że właściciele posesji mają prawo
    parkować na SWOIM chodniku za darmo, ba powinni mieć prawo pobierać od
    innych opłaty za parkowanie i prawo przejścia.

  • 44. Data: 2011-01-06 12:32:32
    Od: "JeSt" <o...@w...eu>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Odpadnie wtedy część problemu ale nic za darmo.

    A dlaczego akurat podatek od nieruchomości?

    Może dlatego, że gdyby ktoś nie wybudował tych ulic do nieruchomości nie
    dałoby się dojechać?
    Może być jakakolwiek inna opłata ale i tak koszty musi ktoś pokryć.

  • 45. Data: 2011-01-06 13:09:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JeSt" <o...@w...eu> napisał

    > A dlaczego akurat podatek od nieruchomości?
    >
    > Może dlatego, że gdyby ktoś nie wybudował tych ulic do nieruchomości
    > nie dałoby się dojechać?

    Bez związku.

    > Może być jakakolwiek inna opłata ale i tak koszty musi ktoś pokryć.

    Oczywiście. Niech pokryją ci, którzy korzystają lub przynajmniej
    potencjalnie mogą korzystać z tych chodników - czyli wszyscy. Krótko
    mówiąc powinna to robić gmina na swój koszt. W końcu to ona jest
    właścicielem i zarządcą tego terenu i służy on do wspólnego użytku.

  • 46. Data: 2011-01-06 17:29:54
    Od: "JeSt" <o...@w...eu>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup

[...]

    O naiwności. Niby skąd gmina ma pieniądze?
    Masz rację, każdy z nas korzysta z jakiejś drogi czy chodnika więc
    zarządca terenu: gmina,miasto itp.itd może to robić ale wybacz
    kasę na to to bierze od podatnika. Rozszerzając swoje zadania
    będzie musiała podnieść podatki lokalne i taka jest prawda.
    Dlatego radni raczej skłonni są do utrzymywania niektórych
    danin rzeczowych zamiast podnosić podatki.
    Każdy z nas sprząta teren albo osobiście (posiadacz działki prywatnej) albo
    przez wynajętych
    pracowników płacąc za to swemu zarządcy terenu (spółdzielnia, wspólnota,
    administracja).

  • 47. Data: 2011-01-06 17:48:21
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Masz rację, każdy z nas korzysta z jakiejś drogi czy chodnika więc
    > zarządca terenu: gmina,miasto itp.itd może to robić ale wybacz

    To oczywiste. Ale jeśli to gmina utrzymuje wszystkie tereny i robi to
    na koszt wszystkich to rozłożenie ciężaru jest w miarę sprawiedliwe.
    Nie jest tak w przypadku gdy musi to robić ten, czyja posiadłość
    akurat przylega do danego terenu.

  • 48. Data: 2011-01-06 20:29:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2011, JeSt wrote:

    > Użytkownik "Alek" napisał
    >
    > Oczywiście. Niech pokryją ci, którzy korzystają lub przynajmniej
    > potencjalnie mogą korzystać z tych chodników
    > - czyli wszyscy.
    ^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^

    > O naiwności. Niby skąd gmina ma pieniądze?
    > Masz rację, każdy z nas korzysta z jakiejś drogi czy chodnika więc
    > zarządca terenu: gmina,miasto itp.itd może to robić ale wybacz
    > kasę na to to bierze od podatnika.

    A co JeSt napisał? ;)

    > Rozszerzając swoje zadania
    > będzie musiała podnieść podatki lokalne i taka jest prawda.

    I prawidłowo.
    Rozwiązanie jest sensowniejsze, niż oczekiwanie że każdy
    indywidualnie będzie rozwiązywał *zbiorowe* interesy,
    bo *akurat* organizacja sprzątania stoi w poprzek czy
    to wyjazdów służbowych, czy wypoczynku czy też prowadzi
    do logiki zawierania umów na 1/17 etatu lub równoważnika
    przez poszczególnych (współ)właścicieli.
    Z obowiązkiem odprowadzenia ZUS od zlecenia :>

    Właśnie do *TAKICH*, zbiorowych problemów, potrzebne są
    państwo, gmina i podobne twory.

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2011-01-09 19:25:20
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa napisał w wiadomości

    > No i?

    No i czas zrobic z tym porządek. postawic kosy na sztorc, i ruszyc na
    bandytow urzędnikow.
    W koncu już na poczatku Konstytucji wyraznie stoi napisane, ze to narod
    sprawuje NAJWYZSZA wladze.
    Ja to rozumiem w ten sposob, ze jak narod zdecyduje, ze "Od dzis mamy w
    dupie przepis o odsniezaniu",
    to KAZDA wladza urzedowa ma OBOWIAZEK sie podporzadkowac. A tlumaczenie, ze
    "owszem narod sprawuje wladze,
    ale przez poslow" jest do kitu, bo jak narod zdecyduje, ze na poslach sie
    zawiodl i juz ich nie chce, to to tez jest swieta wola narodu.
    A rozne pitolenia w stylu, ze "od tego sa demokratyczne mechanizmy, takie
    jak wybory, czyt referendum"
    TEZ mozna se w buty wsadzic, bo w tej sprawie (od czego sa wybory) TEZ narod
    decyduje, i jak stwierdzi, ze
    odwoluje urzednikow bez posrednictwa poslow, wyborow czy referendow, to to
    tez jest wola narodu, i koniec.
    AMEN.

  • 50. Data: 2011-01-09 19:47:25
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb? kary do od?nierzania chodnika, który należy do miasta?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 9 Jan 2011 20:25:20 +0100, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:

    >jak narod zdecyduje, ze "Od dzis mamy w
    >dupie przepis o odsniezaniu",
    [...]
    >jak narod zdecyduje, ze na poslach sie
    >zawiodl i juz ich nie chce,
    [...]
    >w tej sprawie (od czego sa wybory) TEZ narod
    >decyduje, i jak stwierdzi, ze
    >odwoluje urzednikow bez posrednictwa poslow, wyborow czy referendow,

    Przepraszam, a jaką metodą wybierzemy metodę decydowania?

    WAM