  • 1. Data: 2011-01-03 13:29:42
    Temat: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania chodnika, który należy do miasta?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Mieszkam w kilkurodzinnej kamienicy, której lokatorzy są właścicielami (w
    tym ja). Nie płacimy czynszu, bo kamienica jest nasza. Kamienica leży na
    gruncie wydzierżawionym od miasta. Przed kamienica mami okolo 6 metrow
    trawnika, i za nim chodnik, ktory do obrebu nieruchomosci juz nie nalezy. Od
    kamienicy do chodnika jest wylozone kostka dojscie.
    Niedawno straz miejska przyczepila sie do sasiada, ze przed kamienica nie
    jest odsniezony chodnik. Spisali go, i zagrozili kara, jesli nie bedzie
    odsniezone. Wiec moje pytanie: Czy straz miejska ma prawo zmuszac pod grozba
    kary do odsniezania miejskiego chodnika? Mnie sie wydaje, ze jak miasto chce
    miec odsniezone, to powinno raczej za to placic, bo zmuszanie do tego
    smierdzi mi na odleglosc dyktatura.
    Ale to jeszcze nie wszystko. Otoz dopuki na chodniku lezal snieg, i byl
    ubity i twardy, dalo sie przez to normalnie przejsc. Sasiad jednak sie
    wystraszyl, i odsniezyl. Po odsniezeniu odkryly sie granitowe plyty, ktore
    sa bardzo sliskie. Doslownie nogi po nich jezdza jak po lodzie. Teraz jest o
    WIELE niebezpieczniej, niz przedtem. Jesli wiec teraz ktos na tym polamie
    nogi, to kto bedzie placil odszkodowanie? My? Miasto? A moze idioci ze
    strazy miejskiej, ktorzy nas do tego zmusili?

  • 2. Data: 2011-01-03 13:45:06
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Icek" napisał w wiadomości

    > w tym miejscu muszę się z Tobą zgodzić. Oni często są idiotami. Sąsiad
    > powinien się cieszyć, że nie dostał mandatu. Powinieneś się cieszyć też,
    > że
    > całę szczęście nikt się tam mocno nie połamał

    Ale jeżeli chodnik należy do miasta, to co my mamy do tego? Tym bardziej, że
    niebezpiecznie zrobiło się dopiero PO zastosowaniu się do polecenia straży
    miejskiej. Wcześniej było bezpiecznie.

  • 3. Data: 2011-01-03 13:46:43
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groĽb? kary do od?nierzania chodnika, który należy do miasta?
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]

    powinien się cieszyć, że nie dostał mandatu. Powinieneś się cieszyć też, że
    całę szczęście nikt się tam mocno nie połamał

    Icek

  • 4. Data: 2011-01-03 13:55:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 03 Jan 2011 14:29:42 +0100, Ajgor napisał(a):

    > Przed kamienica mami okolo 6 metrow
    > trawnika, i za nim chodnik, ktory do obrebu nieruchomosci juz nie
    > nalezy.

    Zgodnie z głupią ustawą właściciel nieruchomości ma obowiązek
    oczyszczania wyłącznie *bezpośrednio przylegającego* chodnika. Jeśli jest
    odseparowany trawnikiem, ale trawnik jest wasz (należy do nieruchomości),
    to niestety, macie obowiązek go odśnieżyć. Jeśli jednak trawnik nie jest
    wasz, to odśnieżać powinna gmina.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2011-01-03 14:00:18
    Temat: Re: Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod gro1b? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości

> [...]
    > to niestety, macie obowiązek go odśnieżyć. Jeśli jednak trawnik nie jest

    Trawnik jest nasz. A ta ustawa nie jest głupia, tylko dyktatorska. Bo
    oznacza, że obywatel ma obowiązek pracowac na rzez urzedu miasta za darmo.
    To jest bandystwo a nie glupota. I nie był bym pewien, czy jest zgodne z
    konstytucyjną zasada rownosci wobec prawa. Bo jesli za odsniezanie ulic
    wykonawca bierze pieniadze, to dlaczego za odsniezanie chodnika juz nie?
    I pewnie nikt nawet nie zwrocil uwagi na to.
    No dobra. a co ze sprawa tego, ze po odsniezeniu zrobilo sie bardziej
    niebezbiecznie?

  • 6. Data: 2011-01-03 14:00:50
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnieŻania chodnika, który należy do miasta?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2011 14:45, Ajgor pisze:

    > Ale jeżeli chodnik należy do miasta, to co my mamy do tego? Tym bardziej, że
    > niebezpiecznie zrobiło się dopiero PO zastosowaniu się do polecenia straży
    > miejskiej. Wcze?niej było bezpiecznie.

    A zapoznałeś się z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach? I
    z regulaminem gminnym umocowanym w tej ustawie?

  • 7. Data: 2011-01-03 14:01:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2011 14:55, Olgierd pisze:

> [...]
    > to niestety, macie obowiązek go odśnieżyć. Jeśli jednak trawnik nie jest

    A także jeśli postój tam jest płatny.

  • 8. Data: 2011-01-03 14:17:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 03 Jan 2011 15:00:18 +0100, Ajgor napisał(a):

    > I nie by? bym pewien, czy jest zgodne z konstytucyjn? zasada rownosci
    > wobec prawa.

    Niestety, lata temu RPO zaskarżył przepis do TK, lecz Trybunał
    stwierdził, że wszystko jest OK.
    Jeden z naj(o)błędniejszych wyroków TK.

  • 9. Data: 2011-01-03 14:17:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 03 Jan 2011 15:01:36 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A także jeśli postój tam jest płatny.

    Zgadza się.

  • 10. Data: 2011-01-03 14:40:52
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Niestety, lata temu RPO zaskarżył przepis do TK, lecz Trybunał
    > stwierdził, że wszystko jest OK.
    > Jeden z naj(o)błędniejszych wyroków TK.

    ciekawe czy urząd płaci podatek od tego co mieszkańcy robią dla niego za
    darmo ?

    Icek