  • 1. Data: 2011-01-03 12:28:08
    Temat: Okno w ostrej granicy
    Od: "ar" <a...@w...pl>

    Witam,
    Istnieje budynek stojący w ostrej granicy. W jednej ze ścian tego budynku
    będącego jednocześnie granicą działki, zostało wykute okno z kilkadziesiąt
    lat do tyłu, okna tego nie ma w żadnym projekcie ani dokumencie. Okno to
    było aż do tego lata zarośnięte krzewami. Po uprzątnięciu terenu okno to
    zostało odkryte, potem znowu zarosło - doszło do tego że sąsiad sam
    bezprawnie wkroczył na teren mojej działki i wyciął krzewy które tam rosły,
    bo mu zasłaniały widok na mój ogród.
    Okno to narusza moją prywatność - wychodzi na ogród w którym może będę
    chciał się opalać czy robić przyjęcia a nie chcę żeby ktoś widział, być może
    zostały też naruszone przepisy przeciwpożarowe.
    W chwili obecnej chciałbym aby to okno zostało zamurowane przez sąsiada,
    co musiałbym zrobić i na jakie przepisy/paragrafy się powołać aby wszystko
    zrobić zgodnie z prawem ?
    pzdr.

  • 2. Data: 2011-01-03 13:15:37
    Temat: Re: Okno w ostrej granicy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2011 13:28, ar pisze:

    > doszło do tego że sąsiad sam bezprawnie wkroczył na teren mojej działki
    > i wyciął krzewy które tam rosły, bo mu zasłaniały widok na mój ogród.

    Przelazł przez ogrodzenie/wyłamał zamek?

    [ciach]

    > W chwili obecnej chciałbym aby to okno zostało zamurowane przez
    > sąsiada, co musiałbym zrobić i na jakie przepisy/paragrafy się powołać
    > aby wszystko zrobić zgodnie z prawem ?

    Wszelkie samowolki budowlane zgłaszasz do PINB.

  • 3. Data: 2011-01-03 16:41:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Przelazł przez ogrodzenie/wyłamał zamek?
    >
    > [ciach]

    > Wszelkie samowolki budowlane zgłaszasz do PINB.

    zaraz po policji i straszy miejskiej/wiejskiej to jest najgorzej działająca
    instytucja (przynajmniej we wro).

    Zgłoszeniem z kwietnia 2008 roku zajęli się w marcu 2010.

    Generalnie sam fakt, że ktoś ma okno i przez nie patrzy chyba nie jest
    przestępstwem. A jakby miał tam trawnik i sobie stawał i patrzył to byłoby
    OK ?

    Bardziej bym się tym krzakom przyglądną i szybko:

    1. złożył zawiadomienie do zieleni miejskiej
    2. zasadził drzwo

    Icek

  • 4. Data: 2011-01-03 19:43:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ar" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Samo wycięcie krzaków, to po prostu uszkodzenie mienia. Jesli w artość
    krzaków ne przekracza 250 zł, to wykroczenie. Jesli w celu ich wycięcia
    wdarł sie na teren ogrodzonej działki, to popełnił przestępstwo.

  • 5. Data: 2011-01-03 23:25:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "ar" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Samo wycięcie krzaków, to po prostu uszkodzenie mienia. Jesli w artość
    > krzaków ne przekracza 250 zł, to wykroczenie.

    Łykamy.

    > Jesli w celu ich wycięcia wdarł sie
    > na teren ogrodzonej działki, to popełnił przestępstwo.

    Weź przestań :]
    Wyjście przez *właśne okno* jest "wdarciem się"?
    Za tym oknem jak rozumiem *nie ma* płotu?
    (nawet jakby był, to włamanie samo w sobie chyba "wdarcia" nie
    przesądza).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-01-04 09:14:13
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2011-01-03 13:28, ar pisze:
    > W chwili obecnej chciałbym aby to okno zostało zamurowane przez sąsiada,
    > co musiałbym zrobić i na jakie przepisy/paragrafy się powołać aby
    > wszystko zrobić zgodnie z prawem ?

    zasiedzenie służebności okna...?

    KG

  • 7. Data: 2011-01-04 16:53:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Za tym oknem jak rozumiem *nie ma* płotu?
    > (nawet jakby był, to włamanie samo w sobie chyba "wdarcia" nie

    Od tego, czy tam doszło do wdarcia, czy nie jest postępowanie, a nie grupa
    dyskusyjna. Twoje argumenty zresztą niespecjalnie mnie przekonuję. Czy
    jeśli złodziej wejdzie przez okno przy użyciu własnej drabiny, to nie
    będzie to włamanie, a jedynie kradzież? Bo mniej więcej to podobny
    argument. Jesli działka, na której jest krzak jest ogrodzona, to wejście na
    jej teren stanowi wdarcie się w rozumieniu kodeksu karnego i to, do kogo
    należy płot, mur, ściana, w mojej ocenie znaczenia nie ma żadnego.