31. Data: 2011-01-04 09:24:45
Temat:Re: Czy stra? miejska ma prawo zmuszaae pod groOEb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
Od:"Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Jan 2011 19:36:31 +0100, s...@f...onet.pl napisał(a):

> Kto pisze takie bzdurne prawo?

Bardzo sensowne bo jest więcej odśnieżonych chodników.

Henry

32. Data: 2011-01-04 09:26:08
Temat:Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania chodnika, który należy do miasta?
Od:"BETON" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"bo zmuszanie do tego
smierdzi mi na odleglosc dyktatura."

Mówisz tak... jakbyś poza tym odśnieżaniem był wolnym człowiekiem :)
Mówią ci ze zyjesz w demokracji i wszystko mozesz- ?
Niewolnik bedzie pokorniejszy i skłonny do współpracy jak myśli ze jest
wolny...dyktatura nowej generacji..
chociaz naprawde jesteś niewolnikiem przepisów i nakazów na kazdym kroku, a te
odsnieżanie to jeden z łagodniejszych nakazów...

33. Data: 2011-01-04 09:33:32
Temat:Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnieżania chodnika, który należy do miasta?
Od:Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Henry(k) pisze:

> Bardzo sensowne bo jest więcej odśnieżonych chodników.

bezsensowne.... Bo są miejsca, gdzie są przyległe chodniki odśnieżone, a
kawałek, gdzie obowiązek odśnieżania należy do miasta odśnieżony nie
jest i się nie dziwię, bo wysyłać ekipę, która miałaby odśnieżyć kilka
metrów chodnika jest bezsensowna. Jeśli obowiązkiem, byłoby odśnieżenie
wszystkich chodników, nie byłoby takich kuriozalnych miejsc....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

34. Data: 2011-01-04 09:34:37
Od:"Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
a te
> odsnieżanie to jeden z łagodniejszych nakazów...

coś kiepsko cytujesz

Choć faktycznie wkurza mnie to, że za każdym razem nasze kochane Państwo wie
lepiej. Na każdym kroku dba o mnie, moją prace, moje bezpieczeńśtwo żebym
sobie przypadkiem krzywdy nie zrobił. Tylko jakim cudem na drogach ginie 4
tys ludzi rocznie, jakim cudem na zawały i choroby układu krążenia ginie
więcej ?

Icek

35. Data: 2011-01-04 21:20:11
Od:"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
napisał

> Bardzo sensowne bo jest więcej odśnieżonych chodników.

A jakby ciebie zobowiązać do zamiatania wszystkich chodników w mieście
to nie tylko byłoby czyściej, ale i gmina by sporo zaoszczędziła.
Idziesz na to?

36. Data: 2011-01-05 06:55:30
Od:AdamS <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Jan 2011 15:00:18 +0100, Ajgor napisał(a):

Bo jesli za odsniezanie ulic
> wykonawca bierze pieniadze, to dlaczego za odsniezanie chodnika juz nie?

Zauważ jeszcze jedną istotna sprawę, wykonawca który bierze pieniądze za
odsnieżanie w wielu przypadkach zgarnia ten snieg na chodnik, który
potem właściciel przylagającej posesji musi pod groźbą kary odsniezyć :)
Jeśli chodnik jest wąski to ma problem bo za zgarnięcie śniegu spowrotem
na ulicę grozi jeszcze większa kara.

--
Pozdrawiam AdamS

37. Data: 2011-01-05 10:55:07
Od:"JeSt" <o...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup

A jakby ciebie zobowiązać do zamiatania wszystkich chodników w mieście
to nie tylko byłoby czyściej, ale i gmina by sporo zaoszczędziła.
Idziesz na to?

Zawsze jeszcze można podnieść podatek od nieruchomości o koszty odśnieżania
i sprzątania wokół posesji, bo przecież ktoś je musi ponieść.
Odpadnie wtedy część problemu ale nic za darmo.

38. Data: 2011-01-05 12:34:16
Od:"Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości

> Trawnik jest nasz. A ta ustawa nie jest głupia, tylko dyktatorska. Bo
> oznacza, że obywatel ma obowiązek pracowac na rzez urzedu miasta za darmo.
> To jest bandystwo a nie glupota. I nie był bym pewien, czy jest zgodne z
> konstytucyjną zasada rownosci wobec prawa. Bo jesli za odsniezanie ulic
> wykonawca bierze pieniadze, to dlaczego za odsniezanie chodnika juz nie?
> I pewnie nikt nawet nie zwrocil uwagi na to.
> No dobra. a co ze sprawa tego, ze po odsniezeniu zrobilo sie bardziej
> niebezbiecznie?

nalezalo:
1. odsniezyc
2. posypac piaskiem/sola/popiolem/innym srodkiem (wybierz sobie sam)
3. dbac o to zeby nie bylo slisko (oczywiscie PO odsniezeniu). I - malo
tego - usunac zwaly sniegu :-)

39. Data: 2011-01-05 12:40:16
Od:"Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest nim gmina, to zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystościw gminach
> obowiązek odśnieżania spoczywa na właścicielach posesji - z wyjątkami
> opisanymi tu przez inne osoby. Czy to słuszne? Trudno powiedzieć. Ale na
> pewno tych prac nei wykonujesz na rzecz Urzedu, bo Urząd jedynie jest
> zarządzajacym Gminą i nie jest właścicielem ulic. Włąścicielem ulic są
> wszyscy członkowie gminy, czyli upraszczając osoby zamieszkujace dany
> teren. Stad możnaby było zrobić podatek na odśnieżania, a ktoś wymyślił,
> że lepiej bedzie, jakm sami zainteresowani to odśnieżą.

I bylo by dokladnie to samo co z podatkiem "za posiadanie psa". zapytalem
pare lat temu Pania z Urzedu Miejskiego - na co ten podatek idzie?
Otrzymalem pelna i wyczerpujaca odpowiedz - Nie wiem.
Tyle w temacie podatkow.

40. Data: 2011-01-05 12:51:21
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 13:40, Misiek pisze:

> I bylo by dokladnie to samo co z podatkiem "za posiadanie psa".

To był naprawdę ciekawy podatek. Zawsze ciekawiła mnie motywacja ludzi
go płacących. Przypuszczam, że gdyby poustawiać w urzędach skarbony ze
zbiórkami "na dobrowolne wpłaty do budżetu państwa", to osoby płacące
niegdyś podatek za psa obecnie wrzucałyby pieniądze na taką zbiórkę...

--
Liwiusz