  • 21. Data: 2004-04-27 11:39:27
    Temat: Re: Czy pracownik ma prawo wyjść do ubikacji?
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    sebol pisze:

    > Przyklady:
    > - jedna z woznych wchodzi do sali na te 5 minut.
    > - jedna ze starszych uczennic przy otwartych drzwiach z sali
    > - pedagog, higienistka ( o ile jest), nauczyciel w-f ktory moze
    > starsze zostawic bez opieki na 10 minut.

    W jaki sposób wzywa się te osoby do klasy, zakładając, że nauczyciel nie
    posiada telefonu komórkowego przy sobie? ;-)

    --
    PozdrawiaM

  • 22. Data: 2004-04-27 11:42:44
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    krys pisze:

    > Praktycznie to nauczyciel normalnie wychodzi i zostawia dzieci.

    Czyli łamie jednak zakaz pozostawienia dzieci bez opieki?
    A co w przypadku, gdy WC znajduje się znacznie bliżej, niż gabinet pedagoga
    czy szatnia (z woźną) i nauczyciel szybciej załatwi swoje potrzeby niż wezwie
    kogoś do pomocy?

    --
    PozdrawiaM

  • 23. Data: 2004-04-27 12:32:50
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roman G. wrote:

    > Czyli jak mój 10-latek odrabia lekcje w swoim pokoju, nie mogę iść do
    > kuchni wrzucić coś na ruszt?

    A czy Ty jesteś pracownikiem (nauczycielem), któremu powierzono dziecko?

    Mam wrażenie, że sprawowanie opieki w szkole i w domu, to jednak dwie różne
    bajki.
    krys

  • 24. Data: 2004-04-27 20:33:23
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A czy Ty jesteś pracownikiem (nauczycielem), któremu powierzono dziecko?

    Załóżmy, że jestem dziadkiem zaciągającym zobowiązania opieki nad cudzym
    dzieckiem i dotyczy mnie art. 354 kc - jak nauczyciela.
    Mogę zostawić wnuczka w jego pokoju?

    > Mam wrażenie, że sprawowanie opieki w szkole i w domu, to jednak dwie różne
    > bajki.

    Czy Twoje wrażenie podeprzesz jakąś podstawą prawną?

  • 25. Data: 2004-04-27 20:34:07
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

  • 26. Data: 2004-04-27 20:36:25
    Od: "Roman G." <r...@W...gazeta.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mówimy o klasach I - III? No to sorry, ale wychodzi na to, że nauczyciel
    > nie ma prawa pozostawić dzieci bez bezpośredniej opieki.

    Z jakiego przepisu to wynika?

  • 27. Data: 2004-04-28 08:33:16
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:

    > krys pisze:
    >
    > Roman:

    > Więc wystarczyłoby odwrócić sytuację, zadbać o to, żeby w klasie była
    > parzysta liczba dzieci i nauczyciel może spokojnie pójść do WC ;-)

    Ty wiesz, co może wymyślić 10 par dzieci?;-)

    > Czy to aby nie przesada?

    Nie wiem, nie ja wymyśliłam te przepisy.

    Na tych wycieczkach zejść może pół dnia
    > lekcyjnego - wystarczy, że każdemu zachce się siusiu o innej porze ;-)

    Wiesz, za naszych czasów w szkole było coś takiego, jak przerwa
    międzylekcyjna, która służyła m. in. do tego, żeby skorzystać z WC.
    Nauczyciel też może zorganizować taką wycieczkę, po czasie, kiedy uzna, że
    część dzieci może zechcieć skorzystać. W końcu DZieci z klas I -III
    potrafią już kontrolować zwieracze i chwilkę mogą poczekać.
    Poza tym ja już wiem, jak wyglądają lekcje, kiedy to każdemu dziecku chce
    się o innej porze, i bardzo mi się to nie podoba, bo drzwi klasy powinny
    być wtedy wahadłowe - jak można prowadzić skutecznie nauczanie, kiedy bez
    przerwy ktoś wchodzi, wychodzi, prosi o wyjście?

    > naszym przedszkolu do WC same chodzą już 4-latki.

    Lepiej siedź cicho, bo jak się pani minister dopatrzy, to też będziecie
    mieli wycieczki;-)

    krys

  • 28. Data: 2004-04-28 08:36:00
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:

    > W jaki sposób wzywa się te osoby do klasy, zakładając, że nauczyciel nie
    > posiada telefonu komórkowego przy sobie? ;-)

    Można się wydrzeć;-)
    Woźne kręcą się po korytarzach, a u nas w szkole akurat maluchy są w
    bezpośrednim sąsiedztwie pedagoga szkolnego.
    Poza tym, jak zwykle, zalecenia są, ale jak je wykonać, to już nikt nie
    pomyślał...
    krys

  • 29. Data: 2004-04-28 08:43:15
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:

    > Czyli łamie jednak zakaz pozostawienia dzieci bez opieki?

    Tak. Ale dopóki nic się nie wydarzy, a nauczyciel wychodzi, bo musi, a nie
    na pogaduchy, to ja to rozumiem, i uznaję za znikomą szkodliwość społeczną
    czynu.

    > A co w przypadku, gdy WC znajduje się znacznie bliżej, niż gabinet
    > pedagoga czy szatnia (z woźną) i nauczyciel szybciej załatwi swoje
    > potrzeby niż wezwie kogoś do pomocy?

    Nie wiem. Pewnie w takich przypadkach są zostawiane same.
    Pewnie żeby można było zrealizować zalecenia, trzeba by zainstalować w
    szkołach coś w rodzaju urządzenia do wezwania pomocy - pani naciska
    przycisk, a pedagog wie, że ma iść do sali xx, bo trzeba posprawować opiekę
    bezpośrednią. Tyle, że na to nikt kasy nie przewidział, jak zwykle zresztą
    - wydamy zarządzenie, a o realizację niech się martwią ci, których to
    dotyczy...
    krys

  • 30. Data: 2004-04-28 14:10:13
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Załóżmy, że jestem dziadkiem zaciągającym zobowiązania opieki nad cudzym
    > dzieckiem i dotyczy mnie art. 354 kc - jak nauczyciela.
    > Mogę zostawić wnuczka w jego pokoju?

    [...]

    ROTFL
    Stare chinskie przeklenstwo glosi: "obys cudze dzieci uczyl". Teraz juz
    wiemy dlaczego :-))

    Pozdro

    Maseł