  • 11. Data: 2024-01-09 19:06:27
    Temat: Re: Czy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje immunitet poselski? :-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.01.2024 o 18:04, Krzysztof 'kw1618' pisze:

    > Dysponentami policjantów na ul. Krakowskie Przedmieście jest dyżurny
    > Komendy Rejonowej Warszawa I, ewentualnie stanowisko kierowania Komendy
    > Stołecznej ?).

    Dysponent ma tu niewiele do rzeczy. Jeśli postanowienie o zarządzeniu
    poszukiwania zostanie przesłane Policji, to zostanie wprowadzone do
    systemu. Wówczas każdy policjant może i powinien zatrzymać taką osobę.

    Na zatrzymanie przysługuje zażalenie, a sąd to powinien rozpatrzyć
    niezwłocznie. Ale postanowienie Prezydenta RP zdaje się też musi zostać
    opublikowane i ono nie obowiązuje od chwili złożenia podpisu przez
    Prezydenta RP.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2024-01-09 20:48:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Dysponent ma tu niewiele do rzeczy. Jeśli postanowienie o zarządzeniu
    > poszukiwania zostanie przesłane Policji, to zostanie wprowadzone do
    > systemu. Wówczas każdy policjant może i powinien zatrzymać taką osobę.

    Ale patrole, które patrolują prewencyjnie centrum miasta chyba nie
    przeglądają systemu podczas patrolu. Chyba, że jest taka funkcja
    terminalu, że nowe wpisy wyświetlają się
    lub
    na zasadzie "do wszystkich patroli" poszedł taki komunikat przez radio,
    ale wątpię.

    Miejsce pobytu poszukiwanych było znane poszedł komunikat z Pałacu o
    zaproszeniu, media podawały, że oni tam są. Wg doniesień medialnych, że
    kontrolowano opuszczające Pałac samochody w tym bagażniki można
    przypuszczać, że wydano takie polecenie okolicznym policjantom, a nawet
    skierowano dodatkowe siły policyjne aby obstawić wszystkie wyjścia i
    wyjazdy. Przypuszczam, że do tej realizacji skierowano policjantów o
    dłuższym stażu.
    Media podały że gdy Prezydent wyjechał z pałacu na spotkanie, to
    policjanci weszli i zatrzymali poszukiwanych, przewieźli ich na komendę

    https://maps.app.goo.gl/GBjPZSMhLZVkENHa8

    na czynności, a jutro pojadą na Ciupagi 1:

    https://maps.app.goo.gl/PWwmPvaknafwcJPUA

> [...]
    > niezwłocznie. Ale postanowienie Prezydenta RP zdaje się też musi zostać
    > opublikowane i ono nie obowiązuje od chwili złożenia podpisu przez

    A to pewnie już będą pisać, albo raczej ich mecenasi.

  • 13. Data: 2024-01-10 10:29:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jan 2024 18:04:26 +0100, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > Dysponentami policjantów na ul. Krakowskie Przedmieście jest dyżurny
    > Komendy Rejonowej Warszawa I, ewentualnie stanowisko kierowania Komendy
    > Stołecznej ?).
    > Nie wiem, czy Kancelaria Prezydenta bezpośrednio koresponduje
    > (elektronicznie oczywiście) z KSP, czy za pośrednictwem MinisterstwaSW.

    Ale własciwa droga to chyba MS, zakładam, ze tam sie odnotowuje
    ułaskawienia.

    > Jakąś gorąca linię ma także z Policją SOP, więc może (???) na szybko tą
    > drogą odwołuje się polecenie zatrzymania przez patrol dużurujący pod
    > adresem, a papiery przepłyną potem na spokojnie.

    SOP podlega MSWiA :-)

    A odwołanie polecenia sądu przez SOP ... smierdzi :-)

    > PS.
    > o 12:54 Marszałek Hołownia powiedział na konferencji, że sprawdzał w
    > Krajowym Rejestrze Karnym że Panowie K&W są karani.

    No ale o 12:55 mogł prezydent podpisac i byliby ułaskawieni :-)

    A na razie sprawa taka, ze chyba poszli siedzieć na głodnego :-)

    Ile posiedzą, to jestem ciekaw - Duda sie zaparł, sądy się sie pewnie
    zaparły, rząd może mówic ze sprawiedliwość jest jedna dla wszystkich
    Tydzien, miesiąc, rok?

    A tu jeszcze plotki
    https://wiadomosci.wp.pl/duda-znalazl-sposob-nieofic
    jalne-doniesienia-6982893656861184a

    "W ciągu najbliższych godzin Duda może wystąpić z komunikatem, iż
    podjął decyzję, że utrzymuje ułaskawienie w mocy, a jednocześnie
    zmienia je 'przez darowanie kar i zatarcie skazania'"

    Ułaskawienie teraz, spowoduje raczej, ze mandaty stracą, bo jednak
    byli skazani.
    Zmiana poprzedniego ... nie wiem czy ma prawo do zatarcia,
    nie wiem, czy moze tak wstecz, nie wiem czy byłoby to skuteczne,
    przynajmniej w kwestii mandatu.

    No tak - poprzednio nie wpisał zatarcia, bo nie było potrzeby :-)

    J.

  • 14. Data: 2024-01-10 22:19:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 10.01.2024 o 10:29, J.F pisze:

> [...]
    > przynajmniej w kwestii mandatu.
    >
    > No tak - poprzednio nie wpisał zatarcia, bo nie było potrzeby :-)

    A co jeżeli na ich miejsce (zakładając, że Duda nie ułaskawi) nie znajdą
    się chętni?
    Tak szukam w kodeksie wyborczym i nie ma tam wyborów uzupełniających do
    Sejmu.

    Robert

  • 15. Data: 2024-01-10 23:59:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A co jeżeli na ich miejsce (zakładając, że Duda nie ułaskawi)

    Nawet jeśli ich ułaskawi, to posłami być nie mogą. Ułaskawienie, to
    darowanie kary. Dlatego kombinowali z ułaskawieniem przed skazaniem, by
    mogli być posłami. Inaczej by spokojnie poczekali na skazanie i
    ułaskawili ich - byłoby po sprawie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2024-01-11 00:00:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-10, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > A co jeżeli na ich miejsce (zakładając, że Duda nie ułaskawi) nie znajdą
    > się chętni?
    > Tak szukam w kodeksie wyborczym i nie ma tam wyborów uzupełniających do
    > Sejmu.

    To będzie pewnie tak jak w przypadku gdy poseł umiera - wskakuje na jego
    miejsce nastepny z listy podług liczby głosów, która uzyskał.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2024-01-11 00:39:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > To będzie pewnie tak jak w przypadku gdy poseł umiera - wskakuje na jego
    > miejsce nastepny z listy podług liczby głosów, która uzyskał.

    Ale z tej samej partii/listy. No i mogą nie przyjąć mandatu posła. Sejm
    może uchwalać ustawy bez obsadzenia wszystkich posłów?

    Robert

  • 18. Data: 2024-01-11 00:48:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > Ale z tej samej partii/listy. No i mogą nie przyjąć mandatu
    > posła. Sejm może uchwalać ustawy bez obsadzenia wszystkich posłów?

    Raczej może ale jak coś (ważnego) przejdzie/nie_przejdzie różnicą
    "o tylu posłów" to sądy będą miały gwarancje roboty na _długie_
    lata IMHO, A o wielkości przełożenia na polityczną propagandę podobnego
    zdarzenia to nawet mówić nie trzeba.

    --
    A. Filip

  • 19. Data: 2024-01-11 07:17:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.01.2024 00:48, A. Filip wrote:
> [...]
    > "o tylu posłów" to sądy będą miały gwarancje roboty nadługie
    > lata IMHO, A o wielkości przełożenia na polityczną propagandę podobnego

    A jakby poseł nie poszedł do pierdla tylko się poślizgnął na chodniku i
    leżał na OIOM-ie, to cały sejm ma czekać kiedy się wybudzi z pracami?

    Jak dla mnie to sytuacja taka sama kiedy zaśpi, nie przyjdzie na
    głosowanie etc. Panowie...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2024-01-11 07:31:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-11, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > leżał na OIOM-ie, to cały sejm ma czekać kiedy się wybudzi z pracami?
    >
    > Jak dla mnie to sytuacja taka sama kiedy zaśpi, nie przyjdzie na

    Też tak myślę. Można i dodać, a jakby Tusk przezjeżdżając samochodem,
    ochlapał np. Kowalskiego błotem pośniegowym, ten się rozchorował (w tym
    z wkur-wu) i nie mógł wziąć udziału w głosowaniu?

    --
    Marcin