eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje immunitet poselski? :-) › Re: Czy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje immunitet poselski? :-)
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje
    immunitet poselski? :-)
    Date: Wed, 10 Jan 2024 10:29:32 +0100

    On Tue, 9 Jan 2024 18:04:26 +0100, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > Dysponentami policjantów na ul. Krakowskie Przedmieście jest dyżurny
    > Komendy Rejonowej Warszawa I, ewentualnie stanowisko kierowania Komendy
    > Stołecznej ?).
    > Nie wiem, czy Kancelaria Prezydenta bezpośrednio koresponduje
    > (elektronicznie oczywiście) z KSP, czy za pośrednictwem MinisterstwaSW.

    Ale własciwa droga to chyba MS, zakładam, ze tam sie odnotowuje
    ułaskawienia.

    > Jakąś gorąca linię ma także z Policją SOP, więc może (???) na szybko tą
    > drogą odwołuje się polecenie zatrzymania przez patrol dużurujący pod
    > adresem, a papiery przepłyną potem na spokojnie.

    SOP podlega MSWiA :-)

    A odwołanie polecenia sądu przez SOP ... smierdzi :-)

    > PS.
    > o 12:54 Marszałek Hołownia powiedział na konferencji, że sprawdzał w
    > Krajowym Rejestrze Karnym że Panowie K&W są karani.

    No ale o 12:55 mogł prezydent podpisac i byliby ułaskawieni :-)

    A na razie sprawa taka, ze chyba poszli siedzieć na głodnego :-)

    Ile posiedzą, to jestem ciekaw - Duda sie zaparł, sądy się sie pewnie
    zaparły, rząd może mówic ze sprawiedliwość jest jedna dla wszystkich
    Tydzien, miesiąc, rok?

    A tu jeszcze plotki
    https://wiadomosci.wp.pl/duda-znalazl-sposob-nieofic
    jalne-doniesienia-6982893656861184a

    "W ciągu najbliższych godzin Duda może wystąpić z komunikatem, iż
    podjął decyzję, że utrzymuje ułaskawienie w mocy, a jednocześnie
    zmienia je 'przez darowanie kar i zatarcie skazania'"

    Ułaskawienie teraz, spowoduje raczej, ze mandaty stracą, bo jednak
    byli skazani.
    Zmiana poprzedniego ... nie wiem czy ma prawo do zatarcia,
    nie wiem, czy moze tak wstecz, nie wiem czy byłoby to skuteczne,
    przynajmniej w kwestii mandatu.

    No tak - poprzednio nie wpisał zatarcia, bo nie było potrzeby :-)

    J.