  • 1. Data: 2024-01-07 13:11:20
    Temat: Jak można by "po Siekiewiczowsku" zaprowadzić aborcję na żądanie?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Ktoś ma jakieś sugestie "prawnawe"?

    <ironia> Czyż w słusznej sprawie cel nie uświęca środki? </ironia>

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2024-01-08 07:17:25
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-01-07 o 13:11, A. Filip pisze:
    > Ktoś ma jakieś sugestie "prawnawe"?
    >
    > <ironia> Czyż w słusznej sprawie cel nie uświęca środki? </ironia>

    Dziś aborcja jest ścigana z urzędu? Czy na wniosek?

    Jeśli z urzędu, to wydaje się proste, a jeśli na wniosek to nie wiem.
    8 lat pokazało, jak prokuratury wszczynały i umarzały śledztwa.

    Bo tak się zastanawiam. Udział w procedurze (farmakologicznej) ma
    pacjentka i lekarz. Lekarz wypisuje receptę i wpisuje w dokumentację
    medyczną. W takim razie, jak organa ścigania mają się się dowiedzieć o
    procedurze?
    Farmaceuta? ale ponoć *te leki* są także na inne choroby.

    Ekipa informatyczna z cez.gov.pl albo coi.gov.pl ? a oni tak sobie
    siedzą i oglądają, czy może napisali skrypt i wyskakuje ALERT?
    Oczywiście jest to technicznie możliwe, ale to absurd.

    Pacjentka oczywiście może opowiedzieć osobom trzecim, sąsiadce, rodzinie
    i innym, ale nie... pacjentka siedzi cicho nic nikomu nie mówi.

  • 3. Data: 2024-01-08 14:20:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 07 Jan 2024 13:11:20 +0100, A. Filip wrote:
    > Ktoś ma jakieś sugestie "prawnawe"?

    Ogłosic, ze wyrok TK jest nieważny, bo go zły skład wydał?
    Tylko kto miałby to zrobic ... Sejm w uchwale chyba.

    Troche niebezpieczne, ale moze nie być innego wyjscia.

    Drugie - nową ustawę zrobić, dopuszczającą.
    Ale jak nie Duda zawetuje, to do TK skieruje, lub ktos skieruje,
    i bedzie podobny wyrok.

    Osobiscie proponuje, zeby najpierw uchwalili, ze nie ma przestępstwa,
    jeśli celem jest ratowanie życia matki.
    Glupio bedzie stwierdzic, ze płód ważniejszy.

    > <ironia> Czyż w słusznej sprawie cel nie uświęca środki? </ironia>

    A tak kompletnie po sienkiewiczowsku ... minister może okreslic zasady
    dofinansowania i organizowania aborcyjnych wyjazdów do krajów
    sąsiednich :-)

    Albo skreslic leki poronne z obowiązku recepty.
    Albo dopuscic recepty od unijnych lekarzy ... teleporada, a co :-)

    J.

  • 4. Data: 2024-01-08 15:16:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ogłosic, ze wyrok TK jest nieważny, bo go zły skład wydał?
    > Tylko kto miałby to zrobic ... Sejm w uchwale chyba.
    > [...]

    Trybunał "Sprawiedliwości" UE orzeknie że jest w prawie ustalać kto jest
    w prawie dokonywać ostatecznej interpretacji konstytucji RP3?

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2024-01-08 15:34:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Jan 2024 15:16:51 +0100, A. Filip wrote:

    > Trybunał "Sprawiedliwości" UE orzeknie że jest w prawie ustalać kto jest
    > w prawie dokonywać ostatecznej interpretacji konstytucji RP3?

    A gdzie tam - orzeknie, ze ten co jest nie ma prawa, i nałoży karę do
    czasu wyprostowania :-)

    J.