  • 1. Data: 2024-01-09 14:37:51
    Temat: Czy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje immunitet poselski? :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    IMHO "policjant" doprowadzający posła bez *FORMALNIE* wygaszonego
    mandatu do więzienia naruszy immunitet poselski. Sędzia wydający
    decyzję o doprowadzenie przed *FORMALNYM* wygaszeniem mandatu IMHO
    immunitet poselski już naruszył,

    https://www.rmf24.pl/polityka/news-posiedzenia-sejmu
    -przesuniete-na-przyszly-tydzien,nId,7258546#crp_sta
    te=1

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2024-01-09 14:47:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Jan 2024 14:37:51 +0100, A. Filip wrote:
> [...]
    > mandatu do więzienia naruszy immunitet poselski. Sędzia wydający
    > decyzję o doprowadzenie przed *FORMALNYM* wygaszeniem mandatu IMHO

    Wydaje się, ze jakoś tak, ale ... czy ten immunitet nie został
    uchylony w tej sprawie? Bo by chyba sądzić nie mogli ...

    J.

  • 3. Data: 2024-01-09 15:57:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Wydaje się, ze jakoś tak, ale ... czy ten immunitet nie został
    > uchylony w tej sprawie? Bo by chyba sądzić nie mogli ...

    Dla mnie zatrzymanie K&W przed ich zastąpieniem przez kolejnych na
    listach wyborczy jest (maławym) zamachem na demokracje przez
    wpłynięcie na reprezentatywność Sejmu.

    Standardy proceduralne ustalone w sprawie K&W będą precedensami także
    wtedy gdy PO-Tuskom to nie będzie pasować czego im z całego serca życzę.
    Obstawiam sporawe szanse że się doczekam.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2024-01-09 15:59:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 09.01.2024 o 15:57, A. Filip pisze:
    > Standardy proceduralne ustalone w sprawie K&W będą precedensami także
    > wtedy gdy PO-Tuskom to nie będzie pasować czego im z całego serca życzę.
    > Obstawiam sporawe szanse że się doczekam.

    To dobrze, że planujesz długie życie.

    Robert

  • 5. Data: 2024-01-09 16:43:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Jan 2024 15:57:24 +0100, A. Filip wrote:

    > Dla mnie zatrzymanie K&W przed ich zastąpieniem przez kolejnych na
    > listach wyborczy jest (maławym) zamachem na demokracje przez
    > wpłynięcie na reprezentatywność Sejmu.

    Cos w tym jest, po to ten immunitet jest, ale:
    -na razie małym ( bo tylko 2) i bez znaczenia (bo taki układ sił),

    -mandaty podobno wygasły z mocy prawa z chwilą uprawomocnienia wyroku
    - ponoć art 247 K. Wyborczego.

    -Hołownia chciał to zrobić w spokojnym okresie, ale skazani zwlekali.

    -chwilowo to jakby nie sprawa polityczna, tylko zwykła karna.

    Co prawda czytam ten KW
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu20110210112

    jakas paranoja w art 247-251. Wygaśniecie mandatu stwierdza marszałek
    postanowieniem, postanowienie się ogłasza "niezwłocznie", ale poseł
    może sie odwołać do SN ...

    Na razie słyszę, ze panowie zamierzają przesiedziec w pałacu
    do 11.01, gdy ma być wielka demonstracja, a Hołownia przesunął
    posiedzenie Sejmu .. oj, chyba coś za wczesnie kazał usunąc barierki
    :-)

    > Standardy proceduralne ustalone w sprawie K&W będą precedensami także
    > wtedy gdy PO-Tuskom to nie będzie pasować czego im z całego serca życzę.
    > Obstawiam sporawe szanse że się doczekam.

    Oby nie, bo to co PiS wyprawiał ... widzieliśmy i widzimy.
    No ale przeciez wiecznie rządzic nie będzie :-)

    Ciekawi mnie jeszcze jedno - jakby tak prezydent ich ułaskawił
    ponownie, powiedzmy tego 11.01, i nawet ogłosił to na X,
    to Policja na widok dokumentu powinna odstąpić, czy powinna miec
    uzasadnione wątpliwości czy to prawdziwy dokument, i dostarczyc ich
    przed sąd do dalszej decyzji.

    No nie, pieczątka Prezydenta (Kancelarii?), to chyba ma jeszcze swoją
    moc ...

    J.

  • 6. Data: 2024-01-09 16:46:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jan 2024 15:59:48 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > To dobrze, że planujesz długie życie.

    Poprzednio 8 lat starczyło ... :-(

    Wiecznie rządził nie będzie, ciekawe, kto mu zagrozi - PiS,
    czy jakies inne siły - lewica np.

    No i będą wybory prezydenta ... ciekawe, kto wygra ...

    J.

  • 7. Data: 2024-01-09 17:05:07
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Poprzednio 8 lat starczyło ... :-(
    >
    > Wiecznie rządził nie będzie, ciekawe, kto mu zagrozi - PiS,
    > czy jakies inne siły - lewica np.
    >
    > No i będą wybory prezydenta ... ciekawe, kto wygra ...

    Ze standardami na poziomie/dnie Lex Tusk/Sienkiewicz ja daje PiS *na dziś*
    40% szans że następny prezydent też będzie ich. Sprzedany po linii no
    przecie tego [...] Tuska ktoś musi kontrolować, linii bardzo rzadko
    wypowiadanej wprost.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2024-01-09 17:24:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 09 Jan 2024 17:05:07 +0100, A. Filip wrote:

    > Ze standardami na poziomie/dnie Lex Tusk/Sienkiewicz ja daje PiS *na dziś*
    > 40% szans że następny prezydent też będzie ich.

    4 lata temu wynik wyborczy był 52%.
    Coś sie istotnie zmieniło?
    Chyba tak, jak popatrzec na wyniki sejmowe :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-01-09 17:40:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    A. Filip napisał(a) :

    > Ze standardami na poziomie/dnie Lex Tusk/Sienkiewicz ja daje PiS *na dziś*
    > 40% szans że następny prezydent też będzie ich.

    Bardzo możliwe. W końcu propaganda przez 8 lat swoje zrobiła. Gdyby
    Goebbels miał taką propagandę jak w TVPis, to Niemcy do dziś by nie
    wiedziały, że przegrały wojnę.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2024-01-09 18:04:26
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-01-09 o 16:43, J.F pisze:

> [...]
    > przed sąd do dalszej decyzji.
    >
    > No nie, pieczątka Prezydenta (Kancelarii?), to chyba ma jeszcze swoją

    Dysponentami policjantów na ul. Krakowskie Przedmieście jest dyżurny
    Komendy Rejonowej Warszawa I, ewentualnie stanowisko kierowania Komendy
    Stołecznej ?).
    Nie wiem, czy Kancelaria Prezydenta bezpośrednio koresponduje
    (elektronicznie oczywiście) z KSP, czy za pośrednictwem MinisterstwaSW.

    Jakąś gorąca linię ma także z Policją SOP, więc może (???) na szybko tą
    drogą odwołuje się polecenie zatrzymania przez patrol dużurujący pod
    adresem, a papiery przepłyną potem na spokojnie.

    PS.
    o 12:54 Marszałek Hołownia powiedział na konferencji, że sprawdzał w
    Krajowym Rejestrze Karnym że Panowie K&W są karani.