  • 21. Data: 2024-01-11 07:43:36
    Temat: Re: Czy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje immunitet poselski? :-)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A jakby poseł nie poszedł do pierdla tylko się poślizgnął na chodniku i
    > leżał na OIOM-ie, to cały sejm ma czekać kiedy się wybudzi z pracami?
    >
    > Jak dla mnie to sytuacja taka sama kiedy zaśpi, nie przyjdzie na
    > głosowanie etc. Panowie...

    Ale wedle części SN są posłami i siedzą wbrew prawu. Tu pojawi się
    zarzut, że ta część SN też nielegalna. To dlaczego im płacą za te
    nielegalne sędziowanie? Dlaczego nie zablokują identyfikatorów i
    postawią ochroniarzy jak to zrobili w TVP?

    Robert

  • 22. Data: 2024-01-11 08:06:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-11, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

> [...]
    > nielegalne sędziowanie? Dlaczego nie zablokują identyfikatorów i
    > postawią ochroniarzy jak to zrobili w TVP?

    Zapewne bo Manowska. Ale też chodzi o to, że wada prawna nie wynika z
    ich stosunku do pracy a z wadliwości samego sądu (tej izby), który tu
    sądem nie jest.

    Jak sobie stworzysz uczelnie i zatrudnisz tam pana Gienka to nie będzie
    ozmaczało, że pan Gienek będzie mógł skutecznie nadawać komus np. tytuły
    doktorskie, nawet jak pan Gienek będzie profesorem belwederskim, a jego
    student napisze wypasioną prace z samymi publikacjami w Nature i
    Science.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2024-01-11 10:19:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Jan 2024 22:19:39 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]

    [...]
    > A co jeżeli na ich miejsce (zakładając, że Duda nie ułaskawi) nie znajdą
    > się chętni?
    > Tak szukam w kodeksie wyborczym i nie ma tam wyborów uzupełniających do
    > Sejmu.

    No to nie wiem ... mniejszy Sejm, czy ponowne wybory.
    Ponowne wybory raczej nie, bo to chyba nie jest ustawowy powód ...
    więc będzie PiS miał 2 posłów mniej :-)

    J.

  • 24. Data: 2024-01-11 10:28:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 07:17:39 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > leżał na OIOM-ie, to cały sejm ma czekać kiedy się wybudzi z pracami?
    >
    > Jak dla mnie to sytuacja taka sama kiedy zaśpi, nie przyjdzie na

    Ale jest różnica, czy panu posłowi sie nie chce przyjsc, czy nie może,
    bo go z więzienia nie wypuszczają. W sumie - mogliby dowozic na
    posiedzenia, ale PiS zadbał, zeby nie było takiej potrzeby :-)

    Pytanie co by było, gdyby ten jeden posel w szpitalu był potrzebny
    rządzącym do większosci.
    Naciskali by na szybkie uznanie niezdolnosci do wykonywania mandatu,
    czy trzeba by uśmiercic :-)

    J.

  • 25. Data: 2024-01-11 11:24:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

> [...]
    > pracami?
    >
    > Jak dla mnie to sytuacja taka sama kiedy zaśpi, nie przyjdzie na

    Sytuacja nie analogiczna do tej jak poseł umrze albo pójdzie w
    euro(p)osły i na jego miejsce wchodzą kolejni z danej listy wyborczej.
    AFAIR Sejm wtedy nie przerywa obrad ani nie wstrzymuje głosowań.

    Tyle że jak choć jedno (bardzo) ważne głosowanie będzie mogło mieć przez
    to inny wynik to szopka prawniczenia niemal na pewno pójdzie w ruch IMHO.
    IMHO z ostrożności proceduralnej lepiej się na to nie wystawiać
    jak można _chwilę_ odczekać z (ważnymi) głosowaniami "o włos".

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2024-01-11 14:48:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.01.2024 10:19, J.F wrote:
    > więc będzie PiS miał 2 posłów mniej ?

    Do końca roku pewnie więcej ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2024-01-11 14:56:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 14:48:10 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Do końca roku pewnie więcej ;-)

    Takie szybkie sądy u nas nie są :-)

    No coż, zawsze może zmienic pomysł na nieprzyjmowanie mandatu ... ale
    co będzie, jak się lista wyczerpie ?

    No i czy można kandyta z listy pytać wielokrotnie - bo się jeden poseł
    z okręgu wykruszył, potem drugi, trzeci ..

    J.

  • 28. Data: 2024-01-11 18:04:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.01.2024 14:56, J.F wrote:
> [...]
    >
    > No i czy można kandyta z listy pytać wielokrotnie - bo się jeden poseł
    > z okręgu wykruszył, potem drugi, trzeci ..

    Ale dlaczego mieliby ci następni w kolejce nie przyjmować mandatu? Bo
    tej części nie zrozumiałem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2024-01-11 18:17:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 18:04:45 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Ale dlaczego mieliby ci następni w kolejce nie przyjmować mandatu? Bo
    > tej części nie zrozumiałem.

    No bo PiS ich wezwał, aby nie przyjmowali mandatu w imię solidarnosci
    z posadzonymi.

    Co może wczoraj byłoby jakimś pomysłem, ale dzis sie przewodniczący
    KKW wypowiedział, ze bedzie wtedy mniej posłów w Sejmie.

    Ale czy to takie prawo, czy tylko opinia? :-)

    J.

  • 30. Data: 2024-01-11 18:35:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Ale dlaczego mieliby ci następni w kolejce nie przyjmować mandatu? Bo
    > tej części nie zrozumiałem.

    Jak rozumiem na skutek [...] w SN
    * jeden poseł ma procedure wygaszania mandatu formalnie domkniętą można
    lecieć po linii że problemu (formalnie) nie ma nawet jak/jeśli kiedyś
    tam zostanie to "odkręcone"
    * procedura wygaszania mandatu drugiego posła "poszła na prącię" i to z
    tym jest teraz "ewentualny" problem jak poseł ma wykonywać mandat
    poselski z więzienia, kto "może" odpowiadać za to że poseł nie może
    wykonywać obowiązków poselskich

    --
    A. Filip