  • 1. Data: 2024-01-04 16:08:57
    Temat: fikcyjne patrole
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Takie tam ... służba z wyższą etyką

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Policjant-ujawn
    ia-fikcyjne-patrole-to-pomysl-bylych-szefow-Komendy-
    Glownej-Policji-n184994.html

    "Otóż SWD jest systemem, w którym wpisywane są zdarzenia. Dostęp do
    niego ma WCPR (osoby odbierające numer 112) oraz policja. WCPR wpisuje
    zdarzenia, a policja na nie reaguje. W systemie tym odprawiane są
    patrole. W jednej z zakładek są wyszczególnione wszystkie patrole
    działające w obrębie danej Komendy Miejskiej lub Powiatowej.

    Z Komendy Głównej wyszedł na początku roku pomysł, aby w systemie
    tworzyć i wprowadzać fikcyjne patrole. Są to patrole stworzone z
    kierowników, komendantów i naczelników.

    W te patrole włącza się również policjantów, którzy są aktualnie w
    jednostce, ale wykonują zupełnie inne rzeczy. Takie patrole nie
    wyjeżdżają w teren. Są stworzone na potrzeby statystyki, aby wykazać
    przed opinią publiczną, że wszystko działa jak należy. "

    Tylko o statystyki chodzi, czy jeszcze premia za patrolowanie się
    należała ?

    J.

  • 2. Data: 2024-01-04 16:54:11
    Temat: Re: fikcyjne patrole
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 04.01.2024 o 16:08, J.F pisze:
> [...]
    > przed opinią publiczną, że wszystko działa jak należy. "
    >
    > Tylko o statystyki chodzi, czy jeszcze premia za patrolowanie się

    Chodzi o ...

    "Szybsza emerytura skusi nowych policjantów?

    W pierwszej kolejności powinno się przywrócić wiek emerytalny, tj. 15
    lat - 40 proc. emerytury. Zawsze to jakoś działało na nowych
    policjantów, że chociaż jest perspektywa krótszej pracy.
    "

    Z jakiej paki zdrowy człowiek miałby mieć możliwość pasożytowania na
    społeczeństwie? Emerytura jest opieką państwa nad tymi którzy, ze
    względu na wiek, już nie mogą pracować a toto pracować tylko nie chce. 3
    miesięczny zasiłek i kopać rowy jak nie ma dla nich miejsca w policji.

  • 3. Data: 2024-01-04 18:14:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > względu na wiek, już nie mogą pracować a toto pracować tylko nie chce. 3
    > miesięczny zasiłek i kopać rowy jak nie ma dla nich miejsca w policji.

    Bo dej...

    Bardziej ciekawe jest co jeśli policjant zostanie skazany za wysadzenie
    komendy która miała miejsce za czasow jak był policjantem ale jest już
    na emce...

    No i pytanie do roberta - rzeczywiście CPR przydziela patrole w SWD?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2024-01-04 18:34:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 16:54, io pisze:
    > W pierwszej kolejności powinno się przywrócić wiek emerytalny, tj. 15
    > lat - 40 proc. emerytury. Zawsze to jakoś działało na nowych
    > policjantów, że chociaż jest perspektywa krótszej pracy.

    kto w to uwierzy, jak non stop są zmieniane zasady? Tego typu obietnice
    miły sens, jak ktoś to respektował.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-01-04 18:38:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 18:14, Shrek pisze:

    > No i pytanie do roberta - rzeczywiście CPR przydziela patrole w SWD?

    Nie. CPR przesyła formatkę, zaś patrole do obsługi przydziela dyżurny. Z
    tym, że licznik się kręci" i statystyka obejmuje średni czas
    przydzielenia oraz obsłużenia zdarzenia. O ile się nie mylę, jak ne ma
    wolnego patrolu, to nie nalicza się zwłoka statystycznie.

    Tworzenie fikcyjnych patroli prowadziłoby do niebezpieczniej sytuacji,
    że dyżurny musiałby taki patrol przydzielić do obsługi zdarzenia, gdyby
    był ostatnim wolnym. Ale może ktoś gdzieś znalazł pomysł na obejście tego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2024-01-04 18:52:11
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    czwartek, 4 stycznia 2024 o 16:08:59 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    Glownej-Policji-n184994.html

    > Z Komendy Głównej wyszedł na początku roku pomysł, aby w systemie

    Znaczy chujowe przetargi i błędne koło z wystawianiem mandatów drobnym pijaczkom?
    Tu przyznam, za czasu pisiorstwa u mnie żulernię/psychicznych spod sklepu wywiało za
    co daję plus
    kulsonom/straży miejskiej. Zwykle murek pod sklepem był albo obsrany albo zarzygany.
    Jak przestaną mandaty wystawiać i dręczyć patoli, guano pod sklepem znów wróci, nikt
    tego nie chce.
    50 metrów dalej żulernia ma lasek gdzie w spokoju może się delektować napojami (jak
    już uciułają 15 pln:)).

    Co robić? Tak źle i tak też źle:)

    > cała formacja zmaga się z niedofinansowaniem i brakami kadrowymi.

    2-3 lata temu Błaszczak sporo im sypnął. Powrót do 15 letniej służby jest kiepskim
    rozwiązaniem.

  • 7. Data: 2024-01-04 19:02:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 16:08, J.F pisze:

    Jeszcze jedna ciekawostka:

    "Każdy przez to łapie pijaczka lub bezdomnego i nakłada na niego po
    kilka mandatów (pomimo faktu, że zbieg wykroczeń kończy się jednym
    mandatem).

    Później bezdomni i pijący nie płacą mandatów. Sąd zamienia mandaty na
    grzywny, których również nie płacą. Grzywna zamieniana jest na kilka dni
    odsiadki. Do jednostek wpływają podstawy poszukiwawcze za takimi
    delikwentami i kilkunastu policjantów zaczyna ich szukać.

    Później angażowane są kolejne osoby, które zawożą zatrzymanych do PDOZ
    znajdujących się czasami w innych miastach, w małych jednostkach. Potem
    angażowana jest "konwojówka", która przewozi zatrzymanych do aresztu.
    Takie błędne koło.

    Wystarczyłoby pozwolić tym policjantom OPP na trening i zabezpieczenia"

    Czyli policjant jest zniesmaczony że muszą ścigać żuli i potem są z nimi
    same problemy bo trzeba to obsługiwać. Czyli to co pisałem - jak jesteś
    zatwardziałym łamaczem prawa to policja ma grube tendencje do mania tego
    w dupie. Zamiast tego woli się przypierdolić do bardziej kulturalnego
    obywatela:(

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 8. Data: 2024-01-04 19:10:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 19:02, Shrek pisze:
> [...]
    >
    > "Każdy przez to łapie pijaczka lub bezdomnego i nakłada na niego po
    > kilka mandatów (pomimo faktu, że zbieg wykroczeń kończy się jednym

    Czyli karzą pijących w miejscach publicznych nie dlatego, ze piją
    alkohol, gdzie nie wolno, tylko dla statystyki? Dość niedorzeczna
    wykładnia, ale może faktycznie.

> [...]
    > odsiadki. Do jednostek wpływają podstawy poszukiwawcze za takimi
    > delikwentami i kilkunastu policjantów zaczyna ich szukać.

    Tu już gość odpłynął. Poszukiwanych wprowadza się do systemu i jak to są
    takie pijaczki, to sami się łapią podczas legitymowania. To, że szuka
    ich kilkanaście osób mogła wymyślić tylko osoba nie mająca zielonego
    pojęcia o tym, jak się to robi.

> [...]
    > znajdujących się czasami w innych miastach, w małych jednostkach. Potem
    > angażowana jest "konwojówka", która przewozi zatrzymanych do aresztu.

    Przeważnie robią to nie jakieś "inne" osoby, tylko te, które zatrzymały.

    > Wystarczyłoby pozwolić tym policjantom OPP na trening i zabezpieczenia"

    Co ma OPP z konwojówką wspólnego? Bo czasem patrolują, więc pewnie i
    tych pijaczków zatrzymują.

> [...]
    > zatwardziałym łamaczem prawa to policja ma grube tendencje do mania tego
    > w dupie. Zamiast tego woli się przypierdolić do bardziej kulturalnego

    Nie wiem, kto to napisał, ale raczej nie policjant, albo celowo
    wprowadza w błąd.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2024-01-04 19:30:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 18:38:51 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > był ostatnim wolnym. Ale może ktoś gdzieś znalazł pomysł na obejście tego.

    Jakas mądra głowa w KGP :-)

    Moze trzeba taki patrol wysłać daleko, to sie potem wytłumaczy, ze
    wszystkie były za daleko.
    Albo sie zasugeruje prawdziwemu patrolowi, zeby wywali pijaczka do
    lasu, i zajęli sie ważniejszymi interwencjami :-)

    W takiej Warszawie, to chyba były dwa stałe patrole, prawdziwe,
    i co - ruszyc nie można, a przecieź naprawde były ...

    J.

  • 10. Data: 2024-01-04 19:32:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 18:34:43 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > kto w to uwierzy, jak non stop są zmieniane zasady? Tego typu obietnice
    > miły sens, jak ktoś to respektował.

    A nie było jednak tak, ze stare zasady sa respektowane ... dla starych
    policjantów?
    A młodzi zaczynali juz na nowych zasadach.

    J.