  • 241. Data: 2009-11-13 17:23:14
    Temat: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Lis, 17:14, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Bileter jest tylko od sprawdzania biletów.

    I jeszcze jedno: bileter jest od tego do czego go upowazni jego
    pracodawca. To on decyduje co w jego imieniu moze, a czego nie moze,
    bileter. To tak na marginesie ;)

  • 242. Data: 2009-11-13 17:53:54
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    m.googlegroups.com...
    wrote:

    > Bileter jest tylko od sprawdzania biletów. Nie może, jak sugerujesz, nie
    > wpuścić kogoś z ważnym biletem, bo mu się np. jego skarpetki nie
    > podobają (i będzie się domagać ich zakupienia w sklepiku przy kinie).

    Moze nie wpuscic kogos kto ma wazny bilet. Oczywiscie nie w tak
    abstrakcyjnej sytuacji jak Ty opisujesz ale kino w osobie biletera
    moze odmowic Ci swiadczenia uslugi.
    ---------------------------------

    Dlaczego skarpetki miałby by być mniej uprzywilejowanym powodem nie
    wpuszczenia do kina od butelki wody?

    Pozdr Przermek

  • 243. Data: 2009-11-13 18:42:19
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Lis, 18:53, "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>
    wrote:
> [...]
    > moze odmowic Ci swiadczenia uslugi.
    > ---------------------------------
    >
    > Dlaczego skarpetki miałby by być mniej uprzywilejowanym powodem nie

    A gdzie ja twierdze, ze sa jest mniej uprzywilejowanym? :) Kolega
    wyzej twierdzil, ze bileter nie chce wpuscic bo mu sie skarpetki _nie
    podobaja_, a zalozyciel tematu mowil o sytuacji kiedy umowa
    przewiduje, ze nie mozna wejsc z jedzeniem/piciem [swoja droga - news
    - w multikinie przechowaja Ci zakupy na czas seansu w depozycie:)].

    Jest roznica. Mozna sobie wyobrazic sytuacje, w ktorej kino w
    regulaminie narzuca jakis ubior - jesli bylaby to czesc umowy - to why
    not? Lecz tutaj sie nie dogadamy bo to juz nie kwestia jakiegos
    jasnego przepisu prawa tylko osobistych pogladow i nie bedzie
    jednoznacznej obiektywnej odpowiedzi na pytanie czy do kina mozna
    wpuszczac ludzi jedynie w okreslonym stroju. To musialby rozstrzygnac
    np. SOKiK i mielibysmy jakas oficjalna wykladnie przepisow :)

    Na 101% mozna wymagac jakiegos ubioru jesli jest to uzasadnione [buty
    w krengielni czy na sali gimnastycznej] - czy mozna wymagac jakiegos
    ubioru bez uzasadnienia [np. wpuszczamy tylko ludzi w czerwonych
    swetrach]. Osobiscie uznalbym - czemu nie, niech sobie robia co chca.
    Zaden normalny przedsiebiorca nie wprowadzi takiego ograniczenia bez
    jakiegos sensownego powodu [bo zabije sobie biznes] wiec jesli ktos
    wprowadzi to czemus to sluzy [marketing?].

    Ale jak mowie - kwestia nie do rozstrzygniecia w racjonalnej i
    logicznej dyskusji. Pogodzic by nas mogl tylko sad [najlepiej SOKIK
    albo SN :)].

  • 244. Data: 2009-11-13 20:12:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    januszek <news:slrnhfq1l1.sil.januszek@gimli.mierzwiak.com> napisał:
    > Zatrzymanie to dla mnie unieruchomienie czy tez uniemozliwienie odejscia
    > a nie uniemozliwienie wejscia do czegos ;)

    No cóż. To Twoja opinia. Na szczęście ustawodawca jest nieco innego zdania.

    > W ten sposob to wszystko sprowadza sie do absurdu typu: "zamkniete drzwi
    > sa narzedziem przestepstwa poprzez zmuszenie do okreslonego zachowania"
    > etc.
    > j.

    A masz pomysł, w jaki sposób dowieść, że zamknięcie drzwi miał ona celu
    uniemożlwiienie osobie z biletem wejścia do kina?

  • 245. Data: 2009-11-13 20:14:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    BK
    qb.googlegroups.com>
    napisal:
    > I jeszcze jedno: bileter jest od tego do czego go upowazni jego
    > pracodawca. To on decyduje co w jego imieniu moze, a czego nie moze,
    > bileter. To tak na marginesie ;)

    Nikt nie moze komus udzielic wiekszego prawa, jak sam posiada. Wlasciciel
    kina tez nie moze zatrzymywac osób wchodzacych do kina i przeszukiwac ich,
    czy czasem po kieszeniach nie wnosza kanapek.

  • 246. Data: 2009-11-13 20:27:16
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Lis, 21:14, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > kina tez nie moze zatrzymywac osób wchodzacych do kina i przeszukiwac ich,
    > czy czasem po kieszeniach nie wnosza kanapek.

    Ale do tej pory nie bylo nic o przeszukiwaniu, wlasciciel kina ma
    prawo nie wpuscic kogos do kina. Jesli zrobi to bez uzasadnionej
    przyczyny to co najwyzej popelni wykroczenie.

    Inna sprawa Robercie, ze fajnie by bylo jakbys mi w koncu wskazal te
    przepisy kodeksu cywilnego co to wymagaja umowy sprzedazy samochodu na
    pismie. Sorry, ze sie czepiam ale chcialbym wiedziec czy rozmawiamy
    rzeczowo [mimo, ze sie nie zgadzamy] czy [o zgrozo] kopie sie z koniem.

  • 247. Data: 2009-11-13 20:53:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    BK
    qm.googlegroups.com>
    napisal:

    > Ale do tej pory nie bylo nic o przeszukiwaniu, wlasciciel kina ma
    > prawo nie wpuscic kogos do kina. Jesli zrobi to bez uzasadnionej
    > przyczyny to co najwyzej popelni wykroczenie.

    A jak tego technicznie dokona?

> [...]
    > pismie. Sorry, ze sie czepiam ale chcialbym wiedziec czy rozmawiamy
    > rzeczowo [mimo, ze sie nie zgadzamy] czy [o zgrozo] kopie sie z koniem.

    Nie ma takiego przepisu. Tylk ospóbuj taki samiochód zarejestrowac lub
    wyrejestrowac :-)

  • 248. Data: 2009-11-13 21:02:48
    Od: BK <b...@g...com>

    On 13 Lis, 21:53, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Nie ma takiego przepisu. Tylk ospóbuj taki samiochód zarejestrowac lub
    > wyrejestrowac :-)

    Respekt, ze sie potrafisz do bledu przyznac.

    ps. Nie zebym lubil sie czepiac - absolutnie nie ma problemu z
    rejestracja auta kupionego na umowe ustna, przynajmniej w Polsce
    [wielokrotnie sprawdzone doswiadczalnie:)].

  • 249. Data: 2009-11-13 23:21:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BK pisze:

    > Moze nie wpuscic kogos kto ma wazny bilet. Oczywiscie nie w tak

    Nie, nie może.

    > abstrakcyjnej sytuacji jak Ty opisujesz ale kino w osobie biletera
    > moze odmowic Ci swiadczenia uslugi. Zabronione jest [jest

    Na jakiej podstawie?

    > wykroczeniem] nieuzasadniona odmowa swiadczenia uslugi, ale jesli maja
    > powod - to czemu nie?

    No to podałem powód: złe skarpetki.

    > Powodem moze byc np. Twój wiek. Bilet kupi Ci ktos dorosly, a Ty majac
    > np. 12 lat uderzysz na jakiegos erotyka. I maja pelne prawo odmowic
    > wpuszczenia Cie do sali, co nie? ;)

    Problem w tym, że bileter (ani kino jako takie) nie ma uprawnień do
    legitymowania.

  • 250. Data: 2009-11-13 23:24:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    BK pisze:

> [...]
    > podobaja_, a zalozyciel tematu mowil o sytuacji kiedy umowa
    > przewiduje, ze nie mozna wejsc z jedzeniem/piciem

    Ale ten punkt umowy jest nieważny - dotrze to wreszcie do ciebie?!

    > Jest roznica. Mozna sobie wyobrazic sytuacje, w ktorej kino w
    > regulaminie narzuca jakis ubior - jesli bylaby to czesc umowy - to why
    > not?

    Klauzula niedozwolona.

    [ciach]

    > Na 101% mozna wymagac jakiegos ubioru jesli jest to uzasadnione [buty
    > w krengielni czy na sali gimnastycznej] - czy mozna wymagac jakiegos

    Ale to nie jest kwestia umowy, tylko kwestia przepisów (niewłaściwe buty
    będą niszczyć kręgielnię). Jeśli już chcesz dać przykład analogiczny, to
    kręgielnia musiałaby się domagać wyłącznie butów kupowanych u nich.

> [...]
    > jakiegos sensownego powodu [bo zabije sobie biznes] wiec jesli ktos
    > wprowadzi to czemus to sluzy [marketing?].

    W omawianym przypadku służy naciąganiu ludzi.