  • 331. Data: 2023-10-04 08:47:17
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 Oct 2023 22:33:31 +0200, Shrek wrote:

    > No dobrze - to jakim cudem zawinęli gang olsena od mojego moto?

    A propos - pisales, ze nie ma tablicy rejestracyjnej.
    Kto odkrecił - żule?

    jak wpychaja do busa, to z tablicą, czy bez?

    Nie miales tam zadnego zabezpieczenia?
    łancuch, U-lock, blokada kierownicy ?

    J.

  • 332. Data: 2023-10-04 09:48:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Jest wniosek o list żelazny:
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art39213271-tragedia-n
    a-a1-jest-wniosek-o-list-zelazny-dla-sebastiana-majt
    czaka

    "[..] adwokat przekonywał, że jego klient chce złożyć wyjaśnienia w
    Polsce, lecz obawia się aresztowania. Według mec. Tiutiunika, Majtczak
    skierował do Prokuratury Okręgowej w Piotrkowie Trybunalskim pisemne
    wyjaśnienia, w których m.in. zaprzecza, aby przebieg zdarzenia był taki,
    jak ustalony przez prokuraturę i przedstawiany w mediach."

    --
    Marcin

  • 333. Data: 2023-10-04 10:34:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > wyjaśnienia, w których m.in. zaprzecza, aby przebieg zdarzenia był taki,
    > jak ustalony przez prokuraturę i przedstawiany w mediach."

    Będzie ma Ziobro, że to on do tego doprowadził. Czyli sprawa polityczna.
    Czyli jakiś wysłuchanie w PE. Potem TSUE. I odszkodowanie.

    A jak widać z przeszłości, można uniknąć kary jak Zientarski. Dostał
    wyrok w zawieszeniu.

    Robert

  • 334. Data: 2023-10-04 11:19:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-04, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Czyli jakiś wysłuchanie w PE. Potem TSUE. I odszkodowanie.
    >
    > A jak widać z przeszłości, można uniknąć kary jak Zientarski. Dostał

    Ale piękny burdel informacyjny:
    https://www.rp.pl/przestepczosc/art39213871-wypadek-
    na-a1-sebastian-majtczak-zatrzymany

    "Specjalna Grupa Poszukiwawcza powołana przez Komendanta Głównego
    Policji na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich wspierała lokalną
    Policję która dokonała dziś zatrzymania poszukiwanego Sebastiana
    Majtczaka. Zadania realizowane były w ścisłej współpracy z Prokuraturą
    Krajową" - podał na platformie X (dawniej Twitter) szef MSWiA Mariusz
    Kamiński."

    --
    Marcin

  • 335. Data: 2023-10-04 11:29:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-04, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
> [...]
    > Majtczaka. Zadania realizowane były w ścisłej współpracy z Prokuraturą
    > Krajową" - podał na platformie X (dawniej Twitter) szef MSWiA Mariusz

    :)

    https://lodz.se.pl/kierowca-bmw-zatrzymany-wpadl-na-
    lotnisku-krzysztof-rutkowski-ujawnia-aa-xcmW-ozKg-Ym
    zz.html
    "Sebastian M., pirat w BMW, podejrzany o spowodowanie śmiertelnego
    wypadku na autostradzie A1 pod Piotrkowem Trybunalskim, w którym zginęła
    trzyosobowa rodzina został zatrzymany przez pracowników Biura Rutkowski
    na lotnisku w Dubaju - mówi w rozmowie z "Super Expressem" detektyw
    Krzysztof Rutkowski. "

    --
    Marcin

  • 336. Data: 2023-10-04 13:19:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Oct 2023 09:29:30 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > trzyosobowa rodzina został zatrzymany przez pracowników Biura Rutkowski
    > na lotnisku w Dubaju - mówi w rozmowie z "Super Expressem" detektyw

    Burdel burdelem, ale:
    a) ktos tu kłamie, i nie wiadomo kto :-)
    b) no chyba, ze ta specgrupa to z Rutkowskim,
    c) bo tak nie bardzo sobie wyobrazam dzialanie prywatnych detektywow
    z Polski na zagranicznym lotnisku ...

    d) mimo wszystko jest jednak sukces. Jakos nieumiejętnie sie ukrywał.

    e) albo Rutkowski ma dostęp do informacji, ktorych nie powinien miec,
    albo polskie słuzby ... też chyba do takich, do których nie powinni
    miec. A jednak mają :-)

    f) bo chyba wiedzieli gdzie leci, nie delegowali chyba na wszystkie
    lotniska?

    J.

  • 337. Data: 2023-10-04 13:52:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 04.10.2023 o 13:19, J.F pisze:
> [...]
    > miec. A jednak mają :-)
    >
    > f) bo chyba wiedzieli gdzie leci, nie delegowali chyba na wszystkie

    Może Rutkowski chce się ogrzać w blasku naszych służb?
    A druga sprawa... dlaczego jak wylatywał z Niemiec(?) tam go nie zgarnęli?

    Robert

  • 338. Data: 2023-10-04 14:10:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Oct 2023 02:16:11 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie czasami odwrotnie?
    >
    > Ale podsumowując, bierzemy dowolny wypadek i dzielimy go na n-wypadków
    > podług np. pojazdów i ich odległosci od siebie, po czym działając w
    > silnym przekonaniu, że nie wszystkiemu trzeba poświęcić osobny wpis,
    > informujemy tylko o wybranych pojazdach. Brzmi dobrze.

    No ba, jest mgła, jest karambol, stoja po kolei pojazdy
    A, B, C, D, E, F

    I teraz:
    -B jest winny wjechania w A,
    -C jest winny wjechania w B
    -D jest winny wjechania w C
    -kazdy z powyzszych moze pogłębic straty u u dalszego samochodu,
    np D przez C dobija B głebiej,

    -jak sa ranni, np w B, to nie wiadomo czy spowodował ich C, czy D.
    szczegolnie jak D ma np 40 ton,

    -moze sie tez zdarzyc, ze np E zdołal sie zatrzymac przed D,
    ale wjechal w niego F, tak mocno, ze E stuknął w D.
    i to sie wtedy liczy za jeden wypadek :-)

    J.

  • 339. Data: 2023-10-04 14:17:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 04 Oct 2023 00:38:25 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Tak jak patrzę po dostepnych kalkulatorach, to dla 200km/h wychodzi z
    > czasem rekacji 1s pod 300m. Na betonie pewnie więcej.

    ale jesli to skutek kolizji, to bez czasu reakcji.
    Za to dochodzi spadek prędkosci przy zderzeniu.

    > Z 3ma kołami również.

    3 koła, ale jedno bez opony. I nie wiadomo kiedy spadła.
    Za to wiadomo, ze ostro szlifowało jezdnie, a raczej było szlifowane.

    Co z tylnymi oponami, to tez ciekawostka - powinny trzymac i hamowac.
    Tylny hamulec słaby? Kierowca go juz przestał naciskac?
    Cisnienie spadło od urwania koła?

    >No chyba, że zahamował na barierce.

    Gdzies mi tam mignęło, ze i bmw przywalił w barierke, ale głowy nie
    dam.

    J.

  • 340. Data: 2023-10-04 14:57:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Oct 2023 06:42:06 +0200, Shrek wrote:

    > A nota interpolu to nie na cały interpol działa?

    moze i na cały, ale lokalne prawo chyba moze różne.
    A ENA tylko w UE działa.

    J.