  • 291. Data: 2023-12-22 03:01:06
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-21, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Jak "skrytykujesz" złodzieja, że jest złodziejem, bo jest murzynem
    > (białym, żółtym...), to jest to rasizm.
    > Albo, jest nieudacznikiem, bo jest murzynem (...) - to jest rasizm.
    > Ten murzyn (...) jest złodziejem, więc wszyscy murzyni (...) są
    > złodziejami - to jest rasizm.
    > Nie lubię murzynów (...), bo gdzieś przeczytałem, że jakiś murzyn źle
    > postąpił - to jest rasizm.
    > Itd.
    >
    > A nie krytyka.
    > Takie mamy czasy, że rasiści wykorzystują tego typu retorykę i twierdzą,
    > że przecież tylko krytykują, więc nie są rasistami.

    Ja to doskonale rozumiem. Ale jak skrytykuje Murzyna bo jest
    niekompetentny to nie jest to rasizm. A jak nakrzyczę na Żyda bo mi
    porysował samochód, to też nie jest rasizm. A możesz wtedy usłyszeć, że
    go krytykujesz bo jest Murzynem, albo go atakuję bo jest Żydem. Takie
    podejście jest niestety też obecne i wcale nie aż tak rzadkie.

    --
    Marcin

  • 292. Data: 2023-12-22 04:41:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ano. Ale to osobna bajka. Z tym, że też trzeba uważać bo i tu może być
    > sporo nieporozumień. Zasadniczo nie rozumiemy tej kultury za bardzo.

    Co nie wyklucza tego, że możemy mieć na jej temat własne (również
    niepochlebne) zdanie.

    > Nie cokolwiek, bo jak się chce coś zrobić z efektem to nalezy zrozumieć
    > przyczyny.

    Efekt jest ten sam, a przyczyny... zawsze można powiedzieć że trzeba
    zajrzeć głębiej.

    > Usiłowanie też może być.

    Ale póki co nikt mu "usiłowania" nie zarzuca. Więc jak pójdą z nim do
    sądu po linii ataku na symbole religijne, to braun im w sądzie spuści łomot.

    > A, i tu nawiąże do naszego ulubionego narzędzia dyskusyjnego, masz na
    > swoje popracie jakieś statystyki? Tzn., że problem jakoś specyficznie
    > dotyczy naszych "inżynierów"?

    U nas jest ich mało. Ale nawet jak o wiele lepszych ukrainców sprawdzisz
    to różowo nie jest. Jest jeszcze taki problem, że takie statystyki są po
    prostu uznawane za rasizm i ksenofobię - powodzenia w szukaniu na
    przykład ilości przestępstw w zależności od narodowości;)

    > Nawet ma to swoją nazwę. Yellow fever.

    Bez przesady. po prostu bywają ładne (ale też wcale nie wszystkie).

    > Te parę tys. lat temu też były społeczności i jakoś się wszyscy nie
    > mordowali. Jakby tak było, to nie przetrwałby gatunek :)

    No właśnie zasady społeczne ponoć trzymają nas w ryzach. Stworzysz takie
    zasady które pozwalają albo promują mordowanie i masz eksperymenty
    milgrama czy jak mu tam, obozy koncentracyjne czy choćby strzelanie do
    nołplisów w gazie (skoro zabili poddających się zakładników bez koszul
    bo "stanowili zagrożenie", to znaczy że strzelają tam po prostu do każdego).

    > Najwyraźniej nie na tyle, że chwytasz za maczetę lub gaśnicę, skoro nie
    > jesteś z Krakowa.

    Bo są daleko. Ale jak byli blisko to od razu pretensję że pogromy...

    > Na podstawie zatrzymywania paszportów? Raczej nie.

    Na podstawie przymusowej pracy (choćby i za wynagrodzeniem). W europie
    jest to ścigane i jak pójdziesz z tym na policję (to pewnie po
    standardowej próbie spłwienia) coś tam zrobią a przynajmniej powiadomią
    ambasadę. U kazojebców raczej powiadomią właściciciela.

    > Inaczej w SG też
    > kozojebcy, bo jak dla mnie wymóg nie zajścia w ciąże w czasie
    > obowiązywania pozwolenia na pracę jest dużo bardziej upadlający niż
    > zatrzymanie paszportu.

    I to też jest nielegalne. Nie wiem czy naprawdę chcesz dyskutować nad
    wyższością praw kobiet w polsce i arabii saudyjskiej:P BTW - w polsce
    kobiety nie są dyskryminowane - wręcz przeciwnie.

    > Nawiązuje do tego od czego zaczeła się ta dyskucja. Terrorysta islamski
    > to nie produkt bardziej zamożnej warstwy średniej.

    Palestyński terrorysta to produkt "made in israel".

    > Wątpię czy się tak da.

    W dużej mierze się da :(

    > MZ zbudują w ten sposób nowy, bardziej zajadły Hamas na bazie tych,
    > których wypędzą i ościennych państw, które już teraz dają schroninie
    > antyizraelskim terrorystom.

    Czyli dzień jak co dzień, tylko izrael wolny od palestyńczyków. A
    sądziesz że izrael to wszystko bez planu robi i po prostu "tak wyszło"?

    > Nie aż tak bardzo. Brak masy krytycznej. Brak marginalizacji. Indie są
    > dość specyficzne pod tym względem.

    Bardo. I indie są może i specyficzne (choć nie tak bardzo) ale żyje tam
    1/6 świata.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 293. Data: 2023-12-22 10:01:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.12.2023 o 17:22, Shrek pisze:

    > A jak napiszę, że statystycznie wśród murzynów jest więcej złodziei niż
    > białych (dla ułatwienia w stanach żeby łatwo było porównać)? To jeszcze
    > dozwolona krytyka czy już rasizm? :P

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rasizm

    "Argumenty wysuwane przez rasistów można podzielić zasadniczo na trzy
    grupy:
    genetyczne (dziedziczenie inteligencji, w związku z różnym środowiskiem
    i odmiennym działaniem selekcji naturalnej inteligencja miała ulec
    zróżnicowaniu wskutek ewolucji rozbieżnej podobnie jak kolor skóry),
    psychologiczne (niższe wskaźniki inteligencji np. wśród osób
    czarnoskórych w USA, wyższa przestępczość i wyższy wskaźnik urodzeń
    pozamałżeńskich)
    oraz historyczne (rażąco nierówny wkład ras ludzkich w dorobek
    cywilizacyjny)[5].

    Argumenty te są odrzucane poprzez odwoływanie się do uniwersalnego
    charakteru inteligencji ludzkiej niezależnie od warunków środowiska
    naturalnego, zależności wskaźnika inteligencji czy przestępczości
    również od uwarunkowań społecznych (wychowanie, wykształcenie, stopa
    życiowa), zależności tempa rozwoju od uwarunkowań geograficznych (np.
    brak warunków do rozwoju rolnictwa w tundrze, na pustyni czy w lasach
    tropikalnych)."

    Co w tym jest niezrozumiałego?

    Resztę dasz radę doczytać samodzielnie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 294. Data: 2023-12-22 10:06:40
    Temat: Re: Czy Holocaust był niemieckim ludobójstwem (tylko) WYZNANIOWYM? [Was: a w Sejmie sie dzieje]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.12.2023 o 17:29, Shrek pisze:

    > Można - tylko po co? Fakt jest taki że żydzi wjebali się komuś do domu i
    > zamknęli poprzednich mieszkanców w gettach urządzając legalny apartheid
    > i czystki etniczne a obecnie urządzając normalne ludobóstwo.

    "Sytuacja w gazie nieróżni sie od tej z początków gett"

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/22334
    48,1,skad-hamas-ma-pieniadze-sumy-przyprawiaja-o-zaw
    rot-glowy.read

  • 295. Data: 2023-12-22 10:41:32
    Temat: Re: "Obowiązki" wobec Niemieckiego przywództwa Europy (2WŚ) v. "obowiązki" utrwalania władzy ludowej (w UB)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Dec 2023 17:26:32 +0100, Shrek napisał(a):

    > Skoro można narodowi polskiemu przypisywać sprawstwo
    > holokaustu,

    Poratujesz jaką linką, kto zarzuca Polakom to sprawstwo?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 296. Data: 2023-12-22 11:09:04
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    Kviat napisał(a):
> [...]
    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/22334
    48,1,skad-hamas-ma-pieniadze-sumy-przyprawiaja-o-zaw

    Niemce za zabitego niemca rozstrzeliwali 100 cywilów.
    Dziś Izraelczycy .... podobnie.

    Skąd te nagłówki?
    Izrael przegrał wojnę w wymiarze narracyjnym
    ,,Izrael już przegrał wojnę informacyjną"
    Powtarzanie izraelskiej propagandy ma uzasadniać czystki

  • 297. Data: 2023-12-22 11:53:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Jak nie napisałeś, skoro napisałeś:
    **************
    > Podobnie Oswięcim/Auschwitz był pierwotnie dla buntujących sie Polaków
    > przewidziany ...

    Ale żydzi mieli po wojnie lepszy marketing... Tak jak na to z
    perspektywy siedmiu dekad popatrzyć, to mądrze robiony marketing
    historyczny popłaca...
    **************
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/whDdCgnLD
    qw/m/ADlrd9g9AwAJ

    > I tak dla ustalenia uwagi za
    > niedonoszenie też groziła czapa.

    No to spoko; po prostu należało dostosować się do prawa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 298. Data: 2023-12-22 13:43:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 10:01, Kviat pisze:

> [...]
    > życiowa), zależności tempa rozwoju od uwarunkowań geograficznych (np.
    > brak warunków do rozwoju rolnictwa w tundrze, na pustyni czy w lasach

    Zabawna sytuacja - zdaje się że próbujesz mi wmówić rasizm ale chyba coś
    ci się pomyliło. Ja właśnie nie krytykuję muzułmanów za karnację, a za
    ich kulturę i efekcje trochę zdziczałe zachowania. A ty co myślałeś -
    że oni się wysadzają w imię allaha dlatego że żyją na pustyni?

    BTW - z tym rolnictwem to się wtopiłeś - naturalnym obszarem
    występowania na przyjkład murzynów akurat jest głównie na sawanna.
    Szczęściem europejskie bory okazały się przyjazne rolnictwu dzięki czemu
    mogliśmy stworzyć potężną cywilizację:P

    > Resztę dasz radę doczytać samodzielnie.

    NIe daj się prosić:p Który z was twierdził, że ras nie ma i to jakieś
    rasistowskie konstrukty:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 299. Data: 2023-12-22 13:44:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 10:41, Olin pisze:

    > Poratujesz jaką linką, kto zarzuca Polakom to sprawstwo?

    Dobra - wężykiem - "polscy nie byli sprawcami holokaustu - olin". Jednen
    przekonany:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 300. Data: 2023-12-22 13:54:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2023 o 11:53, Olin pisze:

> [...]
    >
    > Ale żydzi mieli po wojnie lepszy marketing... Tak jak na to z
    > perspektywy siedmiu dekad popatrzyć, to mądrze robiony marketing

    No i?

    Dla jasności zacytuje do czego się odnosisz:

    "Ale Polaków przeżyło jednak więcej niż 1%, więc Shrekowe opowieści, że
    za okupacji los Polaków i Żydów był podobny"

    > No to spoko; po prostu należało dostosować się do prawa.

    Jedni tak, drudzy nie. I polacy i żydzi i inne narodowosci (nawet wsród
    niemców byli bohaterowie). Nie każdy jest bohaterem. Nie od każdego
    można wymagać. Prostuję tylko jakoby wystarczyło nie donosić i spoko...
    Masz letko romantyczne postrzeganie wojny i okupacji. W zasadzie przy
    takim idealistycznym i bezkompromisowym podejściu wspartym przecież
    konwncjami dotyczącymi prowadzenia wojny to dziw, że się na ochotnika na
    ukrainę nie zgłosiłeś na ochotnika - przecież słuszna sprawa a ruskim
    (podobnie jak niemcom w czasie wojny) wystarczy w razie wtopy odmówić i
    pouczyć ich że źle robią - wtedy się opanują, przeproszą i odpuszczą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!