  • 21. Data: 2011-10-28 22:25:10
    Temat: Re: Co sie dzieje, gdy sprzedajacy nie wyprowadzi sie z mieszkania?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/28/2011 3:10 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przyjąłeam.

    > Logic error - równie dobrze można było nie wymieniać zamków
    > (skoro to sprzedający ma klucze).
    > O ile wiem nie istnieje chwilowo żadna mechaniczna, kwantowa
    > lub jakakolwiek inna metoda zapobiegająca rozmanażaniu się
    > kluczy, szczególnie legalnie posiadanych.

    Logic error

    klucze mogly sie rozmnozyc zanim doszlo do ogladania mieszkania.

    jesli kupujacy wie na pewno, ze wiecej kluczy nie istnieje, to ok.
    ale tego niestety nie wie.

    jesli wymienisz zamkni i sprzedajacemu dasz klucze to wiesz na pewno,ze
    wszystkie leza w kieszenie li tylko sprzedajacego a nie jego kolegow
    czajacych sie za rogiem.

    Co najwyzej sprzedajacy nie wie, jesli z toba tego zamka nie kupowal ile
    dodatkowych kluczy ma jeszcze kupujacy. :)

  • 22. Data: 2011-10-28 22:27:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/28/2011 4:17 PM, Michal Jankowski wrote:

    > Założenie jest takie, że zakładamy te zamki razem i od tego momentu
    > sprzedający ma klucze, ale my nie spuszczamy sprzedającego z oka.
    > Jakiś pomysł to jest...

    niestety zeby zapobiec rozwierceniu zamka w miedzyczasie ciagle stawiamy
    straznika przy drzwiach (i ksiegach wieczystych)

    zlozenie w sadzie wniosku o wpis hipoteki przed nowym wlascicielem jest
    ciagle latwiejsze niz fizyczne wprowadzenie mu sasiadow.

  • 23. Data: 2011-10-29 11:53:46
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > O ile wiem nie istnieje chwilowo żadna mechaniczna, kwantowa
    > lub jakakolwiek inna metoda zapobiegająca rozmanażaniu się
    > kluczy, szczególnie legalnie posiadanych.

    Klucze cyfrowe.

  • 24. Data: 2011-10-29 16:03:15
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Spokojnie czekać, aż z zapisanej w umowie notarialnej kary umownej 1 tys. zł
    za każdy dzień opóźnienia w wydaniu lokalu da sie kupić dom z basenem w
    Zakopanem.

    -----

  • 25. Data: 2011-10-30 02:11:47
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Hej
    >
    > W sytuacji zakupu mieszkania na rynku wtornym, praktyka jest ze kupujacy
    > wplaca pieniadze (lub uruchamia kredyt) przy podpisaniu aktu notarialnego.
    > Natomiast sprzedajacy ma sie wyprowadzic z mieszkania w terminie
    > okreslonym w
    > akcie notarialnym.
    >
    > Co sie dzieje w sytuacji, gdy mimo uplywu tego terminu z aktu notarialnego
    > sprzedajacy nie opuscil mieszkania?

    Nalezy siąść i płakać;-).
    A powazniej (z wszelkimi "urokami" tego) czeka cię sprawa o eksmisję.

    Przy okazji do tych dyskutantów, którzy opisywali różne sposby na
    "wykiwanie" kupujacego,- czy jednak tego rodzaju działanie (abstrahując od
    jego skuteczności) nie kwalifikuje się do ścigania jako oszustwo,
    powodowanie u kupującego niekorzystnego rozporzadzenia mieniem itp
    (zakładając, że w akcie notarialnym sprzedający zapewnia o swojej
    wyprowadzce, o tym, ze nie ma w mieszkaniu lokatorów i innych uprawnionych i
    ze mieszkanie nie jest obciążone) i tacy cwaniacy nie byliby ścigani z
    oskarzenia publicznego?

  • 26. Data: 2011-10-30 12:36:09
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > ze mieszkanie nie jest obciążone) i tacy cwaniacy nie byliby ścigani z

    Wlasnie sie mialem o to samo zapytac.
    Czy w przypadku nie opuszczenia mieszkania bedzie to mozna zakwalifikowac jako
    przestepstwo:
    1. oszustwa
    2. doprowadzenia do niekorzystnego rozporzadzania mieniem?

    Ad 1. Tutaj pewnie troche ciezko bedzie udowodnic zamiar oszustwa
    Ad 2. A to juz chyba prostsze - w koncu kupujacy kupil, zaplacil i nie moze
    korzystac z nieruchmosci, bo sprzedajacy nie wyprowadzil sie w umowionym terminie.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 27. Data: 2011-10-30 16:31:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/29/2011 9:11 PM, p 47 wrote:

> [...]
    > uprawnionych i ze mieszkanie nie jest obciążone) i tacy cwaniacy nie
    > byliby ścigani z oskarzenia publicznego?

    ale co ci to da?
    to, ze ktos zostanie skazany karnie nie zmieni statusu mieszkania.

  • 28. Data: 2011-10-30 16:38:23
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > 2. doprowadzenia do niekorzystnego rozporzadzania mieniem?
    >
    > Ad 1. Tutaj pewnie troche ciezko bedzie udowodnic zamiar oszustwa

    Dlaczego ciężko,- jesli w akcie kupna sprzedający np. zapewnia, że
    natychmiast po sprzedazy wyprowadzi się z mieszkania, a zaraz potem tego
    odmawia, albo też gwarantuje, ze w mieszkaniu nie ma lokatorów i nikt poza
    nim tam nie mieszka, a nastepnego dnia okazuje się, ze są tam mieszkańcy
    twierdzacy, ze mieszkają tam juz od dawna (a w kazdym razie duzej niż
    wymagany dla ich ochrony OIDP 1 miesiąc) no to ktoś musi kłamać, a zamiar
    tego jest oczywisty...

  • 29. Data: 2011-10-30 16:47:58
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > ale co ci to da?

    Daje mi to właścwy pogląd nt prawdopodobnieństwa zaistnienia opisywanych
    przez ciebie sytuacji, albowiem MZ szansa na to, ze ktoś będzie próbować
    takich sztuczek w celu wyłudzenia załaty za mieszkanie mając w perspektywie
    odsiadkę jest znakomicie mniejsza niz wówczas, gdy miałoby to pozostac
    bezkarne tym bardziej, ze status mieszkania...patrz dalej

    > to, ze ktos zostanie skazany karnie nie zmieni statusu mieszkania.

    Status mieszkania istotnie nie ulegnie zmianie tj niezmiennie pozostanie on
    własnością nabywcy;-)
    Natomiast ewentualne jego chwilowe posiadanie przez oszusta (albo w wyniku
    oszustwa) MZ nie moze być "normalnie "chronione prawem albowiem zgodnie z
    przepisami prawa korzyść osiągnięta w wyniku przestępstwa nie jest prawem
    chroniono,- wszak jesli ktoś ci ukradnie zegarek i za czyn ten zostanie
    skazany to nie może powoływac się na swoje prawa posiadacza gdy nakazuje się
    mu zwrócić ten zegarek jego włascicielowi!

  • 30. Data: 2011-10-30 17:14:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.10.2011 17:38), p 47 wrote:

    > Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Dlaczego ciężko,- jesli w akcie kupna sprzedający np. zapewnia, że
    > natychmiast po sprzedazy wyprowadzi się z mieszkania, a zaraz potem tego
    > odmawia,

    To trzeba mu udowodnić, że miał taki zamiar w momencie zapewniania.

> [...]
    > mieszkańcy twierdzacy, ze mieszkają tam juz od dawna (a w kazdym razie
    > duzej niż wymagany dla ich ochrony OIDP 1 miesiąc) no to ktoś musi

    To co jest oczywiste w znaczeniu "ogólnoludzkkim", dla mnie, Ciebie i
    wielu innych, nie jest oczywiste w znaczeniu karnym.

    p. m.