  • 1. Data: 2011-10-27 18:27:22
    Temat: "wynajem?/użyczenie?" + umowa ustna
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    Można usiąść i zapłakać, ale była sobie kobieta, która miała dobrego
    znajomego. I ten znajomy się z nią dogadał, że gdy jej nie będzie w
    kraju to on zaopiekuje się jej mieszkaniem i będzie płacił czynsz itp.
    Umówili się ustnie (dobrzy znajomi). Kobieta wróciła i zonk: znajomego
    nie ma, przez rok nie płacił żadnych opłat.

    Czy da się taką sytuację jakoś ugryźć aby ten znajomy wywiązał się z
    umowy między nimi czy sprawa raczej jest do teczki "naiwność ludzka..."?

    Wojtek

  • 2. Data: 2011-10-27 18:34:29
    Temat: Re: "wynajem?/użyczenie?" + umowa ustna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-27 20:27, Wojtek pisze:
> [...]
    >
    > Czy da się taką sytuację jakoś ugryźć aby ten znajomy wywiązał się z
    > umowy między nimi czy sprawa raczej jest do teczki "naiwność ludzka..."?

    Najlepiej jakby uznał swoje zadłużenie na piśmie. Może wystawić weksel :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-10-27 18:41:46
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    Liwiusz wrote:

    > Najlepiej jakby uznał swoje zadłużenie na piśmie. Może wystawić weksel :)

    :) Czyli jak? Do ww. teczki?

    Wojtek

  • 4. Data: 2011-10-27 18:51:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-27 20:41, Wojtek pisze:

    > :) Czyli jak? Do ww. teczki?

    Nic się nie zrobi, nie ma przecież żadnych dowodów tych rzekomych ustaleń.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-10-27 18:59:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Oct 2011, Wojtek wrote:

    > Można usiąść i zapłakać, ale była sobie kobieta, która miała dobrego
    > znajomego. I ten znajomy się z nią dogadał, że gdy jej nie będzie w kraju to
    > on zaopiekuje się jej mieszkaniem i będzie płacił czynsz itp.

    Zakładam że to NIE o czynsz chodzi, lecz opłaty eksploatacyjne i inne
    takie. (czynsz to on może płacić właścicielowi, czyli jak rozumiem
    owej znajomej).

    > Umówili się
    > ustnie (dobrzy znajomi). Kobieta wróciła i zonk: znajomego nie ma, przez rok
    > nie płacił żadnych opłat.

    A są dowody, że użytkował?
    Bo od tego zależy czy są formalne podstawy dochodzenia czegokolwiek.
    W przeciwnym razie na "była mowa, ale w końcu zrezygnowałem" nie
    ma jak się czepiać - nie korzystał, nie ma dowodu że obiecał...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-10-27 19:06:04
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    Liwiusz wrote:

    > Nic się nie zrobi, nie ma przecież żadnych dowodów tych rzekomych ustaleń.

    Dzięki! Coś wydaje mi się, że przyniosę jej złą wiadomość z samego rana.

    Wojtek

  • 7. Data: 2011-10-27 19:12:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-27 21:06, Wojtek pisze:

    > Dzięki! Coś wydaje mi się, że przyniosę jej złą wiadomość z samego rana.

    No, nie chcę tu jej obrażać, ale średnio rozgarnięta osoba mogła
    przewidzieć taki scenariusz jeszcze przed zawarciem takiej "umowy".
    Można było, oczywiście, zaryzykować, ale potem udawać zdziwienie i
    oburzenie na niesprawiedliwy świat jest trochę nie na miejscu :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-10-27 19:20:47
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > Można było, oczywiście, zaryzykować, ale potem udawać zdziwienie i
    > oburzenie na niesprawiedliwy świat jest trochę nie na miejscu :)

    Myślę, że nie pora i miejsce na takie dywagacje. Sam mam pewne zdanie na
    ten temat. Nikt tu też udaje zdziwienia i oburzenia, szukam bardziej
    wskazówek prawnych. Z tego co wiem to był ktoś a la "przyszywany" brat.
    Zresztą nie wiadomo co się z nim dzieje teraz.

    Tak więc dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź, że przypadek jest
    beznadziejny. To wystarczy ;)

    Wojtek

  • 9. Data: 2011-10-27 19:25:01
    Od: Wojtek <N...@e...ukryty.com>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > W przeciwnym razie na "była mowa, ale w końcu zrezygnowałem" nie
    > ma jak się czepiać - nie korzystał, nie ma dowodu że obiecał...

    Dzięki za wskazówkę! Dopytam.

    Wojtek

  • 10. Data: 2011-10-30 01:59:34
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <N...@e...ukryty.com> napisał w wiadomości
    .com...

    > Dzięki za wskazówkę! Dopytam.

    Tak jak już wyże napisano duzo zależy od tego, czy ów znajomy faktycznie
    mieszkał w tym lokalu.
    Jesli tak, to jest nadzieja, bo fakt ten można udowodnić (a w kazdym razie
    łatwiej niz istnienie jakiejś ustnej umowy) a wówczas nawet można będzie
    (jeśli umowy dalej się on bedzie wypierać) "za karę za kłamstwo" obciążyc go
    kosztami za bezumowne korzystnie z lokalu (tj. zażądać nawet znacznie
    wyższej zapłaty od rynkowego czynszu przy wynajmie), a juz sprawa
    wyegzekwowania kosztów eksploatacji mediów to (relatywnie) bułka z masłem .