  • 1. Data: 2011-10-26 16:42:06
    Temat: Brak umowy sprzedaży samochodu - co zrobić?
    Od: "Masahara550" <r...@n...wp.pl>

    Witam,

    Znajomy ma problem: sprzedał samochód, kupujący miał dostarczyć umowę na
    następny dzień - niestety tego nie zrobił. Nie ma z nim żadnego kontaktu.
    Znajomy w związku z tym nie miał jak zgłosić faktu sprzedaży do
    ubezpieczyciela ani wydziału komunikacji. Nowy właściciel auta nie
    przerejestrował na siebie.
    Jedyny dokument (w jakimś sensi potwierdzający sprzedaż samochodu) to pismo
    od ubezpieczyciela - bowiem nowy właściciel 2 tyg po sprzedaży miał kolizję
    (nie ze swojej winy) i ubezpieczyciel sprawcy kolizji przesłał mojemu
    znajomemu pismo, którym prosi o opis jakie szkody samochód posiadał przed
    sprzedażą. Nowy nabwyca jest również z imienia i nazwiska wskazany jako
    poszkodowany. Zakładam zatem, że nabywca musiał pokazać umowę
    kupna-sprzedaży ubezpieczycielowi, bowiem inaczej nie otrzymałby
    odszkodowania.
    Czy ma ktoś jakiś pomysł co można zrobić, żeby uzyskać tą umowę? Czy
    ubezpieczyciel będzie tak życzliwy i wyda kopię takiej umowy?
    Pozdrawiam serdecznie.

    4628 (20091122) __________

  • 2. Data: 2011-10-27 00:54:20
    Temat: Re: Brak umowy sprzedaży samochodu - co zrobić?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@n...wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > Czy ma ktoś jakiś pomysł co można zrobić, żeby uzyskać tą umowę? Czy
    > ubezpieczyciel będzie tak życzliwy i wyda kopię takiej umowy?

    nie odpowiem na twoje pytanie ale dorzucę inne:
    - czy umowa sprzedaży samochodu musi być sporządzona pisemnie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 3. Data: 2011-10-27 06:06:25
    Od: patriot <k...@o...pl>

    W dniu 2011-10-27 02:54, Budzik pisze:

    > nie odpowiem na twoje pytanie ale dorzucę inne:
    > - czy umowa sprzedaży samochodu musi być sporządzona pisemnie?

    tak

  • 4. Data: 2011-10-27 06:53:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > tak

    jakis przepis?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 5. Data: 2011-10-27 07:47:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    > następny dzień - niestety tego nie zrobił. Nie ma z nim żadnego kontaktu.

    Skoro nie masz umowy to znaczy że nie sprzedałeś samochodu. A ponieważ auta
    też nie masz to masz poważny kłopot.;))

  • 6. Data: 2011-10-27 07:50:53
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-26 18:42, Masahara550 pisze:
> [...]
    > Znajomy w związku z tym nie miał jak zgłosić faktu sprzedaży do
    > ubezpieczyciela ani wydziału komunikacji. Nowy właściciel auta nie

    Jak to było z tym sadzeniem naiwnych? ;)
    Podstawowe pytanie jakie padnie to dlaczego wydał samochód nie
    posiadając podpisanego przez kupującego egzemplarza umowy, na którym
    byłaby data (a niektórzy wpisują również godzinę) sprzedaży. Po to żeby
    zabezpieczyć się przed takimi zdarzeniami, jak ta stłuczka. Znajomy
    wykazał się daleko idącą naiwnością zwaną również potocznie frajerstwem.

    Musi odszukać kupującego i skłonić go do dostarczenia umowy. Tyle że to
    może być trudne, bo najwyraźniej trafił na cwaniaczka. Ewentualnie iść
    do WK z tym pismem od ubezpieczyciela i "ze(łg)znać" że zgubił swój
    egzemplarz, z kupującym nie ma kontaktu i co teraz. Może coś doradzą.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 7. Data: 2011-10-27 15:14:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 27 Oct 2011 00:54:20 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >nie odpowiem na twoje pytanie ale dorzucę inne:
    >- czy umowa sprzedaży samochodu musi być sporządzona pisemnie?
    Nie.
    Tylko ciezko przerejestrowac na siebie nie majac umowy :)

    WAM

  • 8. Data: 2011-10-27 15:53:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@n...nopl.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie.
    > Tylko ciezko przerejestrowac na siebie nie majac umowy :)

    to, że ciężko, to jest jasne.
    Ale brak umowy w formie pisemnej nie powinien nieść negatywnych
    konsekwencji, skoro nie jest wymagany.
    Chyba, że konieczność posiadania spisanej umowy przy przerejestrowaniu samo
    w sobie jest przepisem wymagającym spisania umowy.?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 9. Data: 2011-10-27 21:19:49
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Thu, 27 Oct 2011 09:50:53 +0200, MZ napisał(a):

> [...]
    > do WK z tym pismem od ubezpieczyciela i "ze(łg)znać" że zgubił swój
    > egzemplarz, z kupującym nie ma kontaktu i co teraz. Może coś doradzą.

    Albo może zgłosić kradzież. Skoro kupujący postanowił być cwaniakiem..

  • 10. Data: 2011-10-27 23:48:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/27/2011 4:19 PM, Piotr Woszczynski wrote:
    > Albo może zgłosić kradzież.

    i iść siedzieć.
    Fajnie to wymysliles.