  • 1. Data: 2011-10-27 06:35:59
    Temat: ubezpieczenie kredytu hipotecznego
    Od: patriot <k...@o...pl>

    w umowie jest zapis" suma ubezpieczenia w kolejnych polisach powinna być
    równa wartości nieruchomości na moment przedłużenia ubezpieczenia,
    jednakże nie niższa niż kwota aktualnego salda kredytu"

    -kredyt jaki pozostał to 130 tyś.

    bank wymaga ubezpieczenia kredytowanej nieruchomości na wartość sumy
    ubezpieczenia 347 tyś. pisząc że: wskaźnik ustalający oparł na
    katalogach branżowych oraz dostępnych opr.statystycznych publikowanych
    przez renomowane firmy działające w sektorze budownicwa i wycen
    nieruchomości.

    Teraz moje pytanie czy:
    - muszę ubezpieczać na tę sumę jaką podał bank czy mogę olać jego
    wyliczenia i ubezpieczyć np. tylko na 200 tyś? (to i tak powyżej
    aktualnego salta kredytu)

    pozdr.
    patriot

  • 2. Data: 2011-10-27 06:51:32
    Temat: Re: ubezpieczenie kredytu hipotecznego
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-27 08:35, patriot pisze:
> [...]
    > równa wartości nieruchomości na moment przedłużenia ubezpieczenia,
    > jednakże nie niższa niż kwota aktualnego salda kredytu"

    [...]
    > Teraz moje pytanie czy:
    > - muszę ubezpieczać na tę sumę jaką podał bank czy mogę olać jego
    > wyliczenia i ubezpieczyć np. tylko na 200 tyś? (to i tak powyżej
    > aktualnego salta kredytu)

    na przyszłość czytać umowy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2011-10-27 07:50:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >- muszę ubezpieczać na tę sumę jaką podał bank czy mogę olać jego
    >wyliczenia i ubezpieczyć np. tylko na 200 tyś? (to i tak powyżej aktualnego
    Powinieneś ubezpieczyć nieruchomość na taka sumą jaka jest wartośc
    nieruchomości.
    Jak zaniżysz/zawyżysz sumę ubezpieczenia to będzesz miał kłopot w w
    przypadkach wypłaty szkody. A kwota kredytu/hipoteki nie ma tu wiekszego
    znaczenia

  • 4. Data: 2011-10-27 07:58:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-27 09:50, Kris pisze:

> [...]
    > Jak zaniżysz/zawyżysz sumę ubezpieczenia to będzesz miał kłopot w w
    > przypadkach wypłaty szkody. A kwota kredytu/hipoteki nie ma tu wiekszego

    Jeśli zaniży to będzie miał problemy stwarzane ze strony banku, choć to
    dziwny zapis. Jeśli zawyży to tez problemu nie będzie miał przy
    wypłacie, tylko co najwyżej rozczaruje się, że przeinwestował...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2011-10-27 08:06:14
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

> [...]

    > - muszę ubezpieczać na tę sumę jaką podał bank czy mogę olać jego
    > wyliczenia i ubezpieczyć np. tylko na 200 tyś? (to i tak powyżej

    Możesz się kopać z koniem, ale czy warto? Składka ubezpieczenia "murów"
    nie powinna być jakoś bardzo większa, a oszczędzisz sobie kłopotów.
    Umowę masz jaką masz i lepiej się jej trzymaj, żeby się nie okazało, że
    dałeś bankowi pretekst do jej wypowiedzenia i nagle będziesz musiał
    spłacić te 130 tys.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 6. Data: 2011-10-27 08:31:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >dziwny zapis. Jeśli zawyży to tez problemu nie będzie miał przy wypłacie,
    >tylko co najwyżej rozczaruje się, że przeinwestował...

    Dla uściślenia:
    ,,W przypadku zawyżenia wartości nieruchomości, TU wypłaci klientowi
    odszkodowanie, ale jedynie w granicach rzeczywistej wartości budynku, to
    znaczy według wartości na dzień ustalania odszkodowania" informuje Krystyna
    Krawczyk, dyrektor Biura Rzecznika Ubezpieczonych. ,,O ile w powyższej
    sytuacji, poza nadpłaconą niepotrzebnie składką, ubezpieczający nie ponosi
    strat finansowych (o zwrot której powinien wystąpić do ubezpieczyciela), o
    tyle zaniżenie wartości ubezpieczanego mienia może oznaczać proporcjonalne
    do owego zaniżenia, zmniejszenie należnego odszkodowania. Oczywiście dotyczy
    to sytuacji, kiedy obowiązek ustalenia ciąży na ubezpieczającym, a nie
    ubezpieczycielu, czyli w przypadku, kiedy do wspomnianego zaniżenia wartości
    ubezpieczanego budynku, w stosunku do jego faktycznej wartości - doszło z
    winy ubezpieczającego".

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 7. Data: 2011-10-27 14:20:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/27/2011 3:06 AM, MZ wrote:

> [...]
    > Umowę masz jaką masz i lepiej się jej trzymaj, żeby się nie okazało, że
    > dałeś bankowi pretekst do jej wypowiedzenia i nagle będziesz musiał

    dodatkowo dochodzi trick, ktory ubezpieczyciele wpisuj w OWU.
    Jesli dom jest wart 300 tys, a ty go ubezpieczyles na 150 tys czyli na
    50% wartosci, to szkody powstale tez zostana wyplacone w wysokosci 50%
    ich wartosci.

    szukaj haslo niedoubezpeicznie w owu.

    dlatego jak w razie czego nie chcesz doplacac z wlasnej kieszeni drugie
    50% lub ryzykowac, ze bank zerwie umowe lub zazada dodatkowego
    zabezieczenia to naprawde z koniem kopac sie nie warto.