  • 61. Data: 2011-06-22 19:15:19
    Temat: Re: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?
    Od: grzeda <g...@t...pl>

    W dniu 2011-06-21 18:30, Tomasz P yra pisze:
    > Sprawa wygląda tak, że straż gminna sfotografowała mój samochód jadący
    > 2km/h szybciej niż wolno. (słownie dwa kilometry na godzinę - 62/60)
    > Gmina biedna, 50zł piechotą nie chodzi, wysłali formalnie poprawne
    > żądanie wskazania osoby/odmowy wskazania(za to 150zł)/przyjęcia
    > mandatu(50zł)/odmowy przyjęcia(sąd)

    Istnieje tez mozliwosc, ze straznik walil do konca w chuja liczac na to,
    ze sie podpiszesz. Kiedys dalem dzieciakom plakaty do rozwieszenia i 50
    zl. Rozwiesili gdzies, gdzie nie bylo to dozwolone. Straz, tonem
    nieznoszacym sprzeciwu, wezwala mnie do siebie. Poszedlem tam ze 3
    tygodnie po terminie. Pokazali jakis paragraf, ktory zaczynal sie "kto
    rozwiesza...". Mowie, ze to nie ja. On "ale to pana firma reklamowana
    jest tam". Nudzaca wymiana zdan w stylu "ale to pan zlecil", "ale nie na
    przystanku" przeplatana "to w takim ukladzie sad sie wypowie". No i
    poszedlem stamtad i tak sie to skonczylo. Wniosku nie zlozyli.

  • 62. Data: 2011-06-22 19:19:14
    Od: z <z...@g...pl>

    JK pisze:

    > Komu zmierzono 58? Odstaw zioło :-)

    Taki przykład :-)
    Następnym razem zmierzą 58 i mogą się powołać na te +-3 i przypuszczać
    że było 61.
    Tak samo nie będą mieli dowodu na 100% winę jak przy opisanym tu -
    62/60 ale mandacik można wysłać. A nuż ktoś zapłaci dla świętego spokoju.
    To dziadostwo trzeba w końcu przerwać bo zaczną w następnym kroku
    chodzić po domach i żądać haraczu a lemingi będą płacić !!!

    PS. Nie mają podstaw do wystawiania mandatu a jednak go wystawiają.
    Scyzoryk się normalnie otwiera.

  • 63. Data: 2011-06-22 19:38:35
    Od: Stachu Gdansk <s...@g...com>

    > No i właśnie dlatego że jest to idiotyzm, to mi się chce.
    >
    > Gdybym przekroczył o ileśtamdziesiąt, to pomimo że byłoby to kilka stów,
    > a teoretycznie są jakieś tam kruczki związane z brakiem uchwalonego
    > rozporządzenia, to by mi się nie chciało.
    > A ponieważ jest to 2km/h i całe pięć dych i jeden punkt, to mi się chce
    > - w imię zasad.

    Ja nie wątpię, że działasz w imię zasad i walki z idiotyzmami. Ale czy
    naprawdę warto?

  • 64. Data: 2011-06-22 22:49:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-22 21:38, Stachu Gdansk pisze:

    > Ja nie wątpię, że działasz w imię zasad i walki z idiotyzmami. Ale czy
    > naprawdę warto?

    W sensie finansowym to na pewno nie warto.

    Walki z idiotyzmem też bym nie przeceniał - jeżeli okaże się że mam
    rację, to w sumie i tak nic nie znaczy, gmina nadal będzie trzaskać
    mandaty jak tylko się im podoba, co któryś kierowca będzie płacił (a nie
    zdziwiłbym się gdyby się okazało że ściągalność i dochód z takich
    mandatów jest wyższa niż z tych po 500zł) i biznes dalej będzie się kręcił.

    Bo co ciekawe - znalazłem też opinię że strażnicy mogą robić w kwestii
    mandatów co im się tylko podoba, nie podlegają za to praktycznie żadnej
    odpowiedzialności. Są jedynie pracownikami i jako tacy jedynie
    dyscyplinarnie odpowiadają przed swoim szefem-komendantem.

    Ale jest okazja po taniości trochę zapoznać się z prawną machiną -
    przećwiczyć się w pisaniu pism, może i osobiście się kopsnę stanąć oko w
    oko z wymiarem sprawiedliwości, to tylko 160km :)

  • 65. Data: 2011-06-23 16:55:38
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-22 21:19, z pisze:
    > Nie mają podstaw do wystawiania mandatu a jednak go wystawiają.
    > Scyzoryk się normalnie otwiera.

    Nienie, oni wysyłają pytanie, czy się delikwent przynaje, a jak już się
    przyzna, to wystawiają mandat (no co - w końcu się przyznał). Na tej
    zasadzie zaczną nie długo losowo wysyłać obywatelom pytanie, czy się
    obywatel przyznaje, a jak się jeden z drugim przyzna - mandat.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 66. Data: 2011-06-23 17:02:45
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-23 00:49, Tomasz Pyra pisze:
    >to tylko 160km :)

    Sławna Gmina Kobylnica?

    Pozdr,

  • 67. Data: 2011-06-24 06:40:16
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello Tapatik,
    >
    > Wednesday, June 22, 2011, 10:09:33 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale co to ma wspólnego z fotoradarami?

    > Fotoradarami? Jaja sobie robisz?

    Piszę jak najzupełniej poważnie.

    > Nadal to nie ma nic wspólnego z fotoradarami. Podpowiem:
    > najidiotyczniejsze przypadki śmierci na drodze, to wiejskie drogi bez
    > fotoradarów i pijane towarzycho wracające z dyskoteki.

    Pomijasz wypadki spowodowane nadmierną prędkością na drogach innych niż
    wiejskie, a też się zdarzają.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 68. Data: 2011-06-24 06:44:57
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik z napisał:

    > Życie jest niebezpieczne i niezdrowe. Szkoda naszych podatków na durne
    > ratowanie wszystkich przed wszystkim. To się nie udaje.

    No to może od razu wywalimy wszystkie kodeksy do kosza?
    Przetrwają najsilniejsi. Albo najlepiej uzbrojeni.

    > Zmierzono 58 więc przy tolerancji +-3 jest jakieś prawdopodobieństwo że
    > mogło być 61 Logika ta sama :-)

    W pierwszym poście widzę jednak inną prędkość.
    Skąd masz te 58km/h?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 69. Data: 2011-06-24 06:58:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-24 08:44, Tapatik pisze:

    > No to może od razu wywalimy wszystkie kodeksy do kosza?
    > Przetrwają najsilniejsi. Albo najlepiej uzbrojeni.

    Sęk w tym, aby robić prawo tak, aby wygrywali najmądrzejsi. Albo
    przynajmniej, aby głupsi nie mieli lepiej niż mądrzy.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2011-06-24 08:11:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>