  • 11. Data: 2006-04-02 12:30:20
    Temat: Re: Co może grozić za jazdę pod wpływem?
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > realna tak, czy adekwatna - mam wątpliwości...
    >
    > KG

    Moim osobistym zdaniem powinno być bez zawieszenia. Ale takie wyroki to
    dopiero po trzeciej wpadce wymierzają...

  • 12. Data: 2006-04-02 15:09:58
    Temat: Rozwiązanie zagadki
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Tak, to nie było rozpaczliwe pytanie. Z góry znałem odpowiedź.
    Sorry :-)
    Pozwolę sobie streścić artykuł z Gazety Wyborczej z piątku, z
    dodatku regionalnego.

    Lekarka, szefowa przychodni zdrowia, radna i polityk, pani Teresa
    Drabińska-Dziąg z Braniewa w chwili zatrzymania miała 1,6
    promila. Sąd Rejonowy z Braniewa umorzył postępowanie ze względu
    na "nieznaczną szkodliwość czynu".
    No comments.

    Na szczęście sąd Okręgowy w Elblągu wznowił postępowanie przeciw
    pani doktor.

    Smaczku sprawie dodaje to, że gdy wyrok sądu z Braniewa opisała
    lokalna gazeta, podając tylko pierwszą literę nzawiska tej pani,
    publikując fotografię z oczami zasłoniętymi paskiem, to pozwała
    ona gazetę. I wygrała. Przed SO w Elblągu. Wyrokiem skazującym
    gazetę jest zdumiony nawet sam prezes tegoż sądu.

    Polska to dziwna kraj.
    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 13. Data: 2006-04-02 15:12:12
    Temat: Re: Rozwiązanie zagadki
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > Drabińska-Dziąg z Braniewa w chwili zatrzymania miała 1,6 promila. Sąd
    > Rejonowy z Braniewa umorzył postępowanie ze względu na "nieznaczną

    Bzdury w gazetach wypisują. Jeśli już to z uwagi na znikomą społeczną
    szkodliwość.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 14. Data: 2006-04-02 15:43:52
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Johnson napisał(a) :

    > Bzdury w gazetach wypisują. Jeśli już to z uwagi na znikomą społeczną
    > szkodliwość.

    To tylko cytat. Co nie zmienia faktu, że wyrok jest kuriozalny.

  • 15. Data: 2006-04-02 16:08:09
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    jb napisał(a):
    > Moim osobistym zdaniem powinno być bez zawieszenia.

    cóż, moim też albo grzywna w granicach kilkunastu tysięcy, ale na pewno
    nie rok, wystarczyłby miesiąc

    KG

  • 16. Data: 2006-04-02 16:21:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kam wrote:

    > cóż, moim też albo grzywna w granicach kilkunastu tysięcy, ale na pewno
    > nie rok, wystarczyłby miesiąc

    karanie finansowo to jest zwykle karanie rodziny a nie sprawcy,

    najpierw 100 i zatrzymanie prawa jazdy na miesiac
    potem 1000 i zatrzymanie prawa jazdy na rok.
    Potem zatrzymanie prawa jazdy dożywotnio.

    Za jazdę po pojaku z zawieszonym prawkiem

    pierwszy raz tydzień odsiatki
    drugi raz miesiąc odsiatki
    każdy kolejny raz raz rok odsiatki

    i żadnym zawiasów.

  • 17. Data: 2006-04-02 16:42:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):

    > To tylko cytat. Co nie zmienia faktu, że wyrok jest kuriozalny.

    Jeśli jak twierdzisz to cytat - znaczy to że nie można temu artykułowi
    ufać. Skoro to przekręcili to i resztę mogli przekręcić. Może się na
    przykład okazać że to wcale nie było umorzenie, tylko warunkowe
    umorzenie, a może nawet skazanie, które dziennikarzowi "wydało się"
    umorzeniem. A wtedy kuriozalny jest artykuł i twoje posty na nim oparte.

  • 18. Data: 2006-04-02 16:57:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Johnson napisał(a) :

> [...]
    > umorzenie, a może nawet skazanie, które dziennikarzowi "wydało się"
    > umorzeniem. A wtedy kuriozalny jest artykuł i twoje posty na nim oparte.

    Przyznaję się bez bicia. Było napisane "warunkowe umorzenie". Nie
    jestem prawnikiem i jedno słowo w tę czy w tę wydawało mi się
    nieistotne :-)
    Ciekawe co dziennikarzowi wydawało się nieistotne i co pominął
    lub dodał.
    Nadal nie wiem co to jest warunkowe umorzenie. Czy coś w stylu,
    że umorzą, ale jeśli się powtórzy, to... Chyba tak wygląda wyrok
    w zawieszeniu.

  • 19. Data: 2006-04-03 14:59:08
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Nadal nie wiem co to jest warunkowe umorzenie. Czy coś w stylu, że
    > umorzą, ale jeśli się powtórzy, to...

    rozpoczną postępowanie od początku
    przy czym warunkowe umorzenie nie oznacza, ze nie ma żadnych sankcji, bo
    można orzec np. zakaz prowadzenia pojazdów albo świadczenie pieniężne
    (do kilku tysięcy)

    > Chyba tak wygląda wyrok w zawieszeniu.

    nie do końca, bo tu już jest wyrok i kara jest określona, a sprawa zamknięta
    a przy warunkowym umorzeniu nie ma jeszcze skazania, a jeśli
    postępowanie zostanie przeprowadzone, to może skończyć się w każdy sposób

    KG

  • 20. Data: 2006-04-03 21:33:27
    Od: "jarojk" <j...@o...pl>

    tak nawiasem to ja uważam że jazda po pijaku powinna byc traktowana jak
    usiłowanie zabójstwa.... kilka latek - bo taki $#%$#%$# ktos to potencjalny
    morderca...