  • 41. Data: 2006-04-05 21:07:16
    Temat: Re: Co może grozić za jazdę pod wpływem?
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Johnson wrote:
    > Matematyk?

    Nie.

    > Jakie jest prawdopodobieństwo skutków?

    Nie wiem. Ono jest nie istotne. Chodziło mi o to, że jak poziom
    zmęczenia osoby za kierownicą będzie taki, że owo prawdopodobieństwo
    będzie równe prawdopodobieństwu dla osoby z dajmy na to 0,6 promila, to
    kara powinna być jak za 0,6 promila. Analogicznie za np. 0,3 promila.
    Kwestia wyznaczenia tego prawdopodobieństwa, oraz miary zmęczenia to
    zupełnie inne sprawy.

    > Matematyk? Rozmawiamy o prawie.

    J.w.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 42. Data: 2006-04-06 11:09:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Ja rozumiem...
    > Z drugiej strony prawo nie pozwala jechać 16h cysterną bez przerwy, ale
    > samochodem osobowym już pozwala.
    >
    > Trudno takie obostrzenia dla kierowców ciężarówek tłumaczyć skutkami
    > wypadków, bo kierowcy ciężarówek powodują najmniej wypadków ze
    > wszystkich grup kierowców (motocykle/samochody/ciężarówki) w
    > przeliczeniu na kilometr.

    Kurcze, myśl człowieku! A jak niby podczas kontroli drogowej policjant
    miałby sprawdzić, że dany kierowca samochodu osobowego siedzi "za
    kółkiem" już 16 godzin?

    Jak w samochodach osobowych będą tachografy a każdy kierowca będzie miał
    imienną "kartę" do takiego tachografu - to pewnie taki przepis się
    pojawi i dla osobowych.

  • 43. Data: 2006-04-09 12:54:48
    Od: "jarojk" <j...@o...pl>

    > Z drugiej strony wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców wcale
    > nie jest tak dużo.
    > W 2005r. w wypadkach spowodowanych przez pijanych kierowców zginęło 490
    > osób, na 5444 ofiar wszystkich wypadków.
    >
    > A podobno jeden na kilkunastu kierowców jeździ nietrzeźwy.

    prawie dziesieć procent ogólnej sumy to dla ciebie mało ??