  • 1. Data: 2006-04-01 09:28:59
    Temat: działalność gospodarcza i pytania...
    Od: "REDark" <r...@t...pl>

    Witam Szanownych grupowiczów i grupowiczki!
    Właśnie założyłem działalność gospodarczą(sprzedaż internetu) z
    konieczności. Jestem na podatku liniowy,
    i tu moje pytanie będę miał powiedzmy X klientów, nie będę wystawiał im
    faktur to wiem tylko co mam im wystawiać i czy wogóle mam im wystawiać
    jakieś rachunki np. za każdy miesiac??(nie będę z nimi zawierał żadnych
    umów). Może tylko sobie mam wystawiać cos w stylu "kasa przyjmie"?? Będę
    prowadził "podatkową książke przychodów i rozchodów". Mam też pytanie w tej
    chwili łącza do internetu są założone na mnie, a nie na działalność czy moge
    je uwzględnić w rozchodach czy musze zmienić umowy z operatorami?? Z góry
    dziekuje za odpowiedzi!!!

    --
    Pozdrawiam!!
    Marcin S.

  • 2. Data: 2006-04-01 10:27:59
    Temat: Re: działalność gospodarcza i pytania...
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "REDark" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktur to wiem tylko co mam im wystawiać i czy wogóle mam im wystawiać
    > jakieś rachunki np. za każdy miesiac??(nie będę z nimi zawierał żadnych

    Masz OBOWIĄZEK zawrzeć umowę.
    O faktury lub rachunki sami poproszą licząc na odliczenie i musisz wystawić.
    Jeżeli zapomną, to nie musisz, chyba że sprzed 3 miesięcy.

> [...]
    > tej chwili łącza do internetu są założone na mnie, a nie na działalność
    > czy moge je uwzględnić w rozchodach czy musze zmienić umowy z

    IMHO możesz uwzględnić, bo to Ty jesteś firmą.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2006-04-01 10:40:15
    Od: "REDark" <r...@t...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    > Masz OBOWIĄZEK zawrzeć umowę.
    > O faktury lub rachunki sami poproszą licząc na odliczenie i musisz
    > wystawić. Jeżeli zapomną, to nie musisz, chyba że sprzed 3 miesięcy.

    Mam obowiązek zawierać umowy?? Więc jeśli będzie osoba która chce skorzystać
    z internetu powiedzmy 2 dni to na dwa dni musze z nią podpisać umowe, umowa
    będzie opiewała na 66groszy?? A co ze sprzedarza nie fakturowaną?? Czy
    kupując kartonik z hasłem i loginem do hotspota w jakimś miejscu jest on
    umową??
    Mozna coś z tym zrobić??

    --
    Pozdrawiam!!
    Marcin S.

  • 4. Data: 2006-04-01 10:50:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > skorzystać z internetu powiedzmy 2 dni to na dwa dni musze z nią podpisać
    > umowe, umowa będzie opiewała na 66groszy?? A co ze sprzedarza nie

    Nie wiem jak jest w takim przypadku. Prawdopodobnie ma miejsce jakaś
    uproszczona forma umowy zawierana np przez fakt zakupu kuponu do hotspota.

    > kupując kartonik z hasłem i loginem do hotspota w jakimś miejscu jest on
    > umową??

    Być może?