  • 1. Data: 2006-04-01 12:41:46
    Temat: likwidacja stanowiska pracy i rodzaj wypowiedzenia
    Od: "midmi" <b...@w...pl>

    Dzień dobry.
    Chciałbym prosić o Waszą opinię w następującej sprawie.
    Żona pracuje w biurze pewnego banku. Bank ten likwiduje w mieście jedyne
    swoje biuro, ma natomiast powstać za dwa miesiące punkt obsługi klienta.
    Zanosi się na to, że bank zaproponuje żonie pracę w tym punkcie obsługi, ale
    za dużo
    mniejsze wynagrodzenie.
    Zakładając, że żona odmówi przyjęcia tej posady w związku z dużo niższą
    pensją i bank
    wypowie jej umowę o pracę. Czy wypowiedzenie będzie z winy banku i odprawa
    będzie
    się żonie należała, czy nie podpisanie aneksu przez żonę bank potraktuje
    jako wypowiedzenie
    ze strony pracownika?
    Umowa jest na czas nieokreślony, zawarta 5 lat temu.
    pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2006-04-01 16:10:28
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "midmi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jako wypowiedzenie
    > ze strony pracownika?
    > Umowa jest na czas nieokreślony, zawarta 5 lat temu.

    Każda zmiana warunków pracy i płacy musi być poprzedzona wypowiedzeniem
    poprzednich. Pracownik może przyjąć lub nie. Rozwiązanie nastąpi z winy
    zakładu.

  • 3. Data: 2006-04-01 18:27:25
    Od: "midmi" <b...@w...pl>

    > Każda zmiana warunków pracy i płacy musi być poprzedzona wypowiedzeniem
    > poprzednich. Pracownik może przyjąć lub nie. Rozwiązanie nastąpi z winy
    > zakładu.

    kiedy właśnie co człowiek to inna opinia :(
    Też mi się wydaje oczywiste, że nieprzyjęcie warunków zaproponowanych w
    aneksie do umowy o pracę skutkuje wypowiedzeniem tejże umowy z winy
    pracodawcy.
    Ale z drugiej strony pracodawca likwidując stanowisko pracy wykazał maksimum
    dobrej woli chcąc przyjąć pracownika w innym miejscu...
    Może ktoś by jeszcze się wypowiedział w tej sprawie i napisał swoją
    interpretację.

    z góry dziękuję, i chciałem zaznaczyć, że pomimo wesołej daty nie jest to
    post prima aprilisowy.
    Michał

  • 4. Data: 2006-04-01 18:29:09
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    midmi wrote:
> [...]
    > Ale z drugiej strony pracodawca likwidując stanowisko pracy wykazał maksimum
    > dobrej woli chcąc przyjąć pracownika w innym miejscu...

    Maksimum dobrej woli byłoby utrzymanie stanowiska, ewentualnie awans.
    Likwidacja stanowiska to zerwanie zawartej umowy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-04-01 19:39:23
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

> [...]
    > interpretację.
    >
    > z góry dziękuję, i chciałem zaznaczyć, że pomimo wesołej daty nie
    Ty chyba nie wiesz co to jest plus i minus???? ,pracodawca likwiduje
    stsnowisko pracy bo chce zarobić parę złotych ,żona będzie robić to samo
    tylko za mniej pieniążków. Żadnych aneksóww do umowy, najpierw wypowiedzenie
    z powodu likwidacji stanowiska pracy. Likwidacja stanowiska pracy wiąże się
    z określonymi "uciążliwościami" dla zakładu i dlatego zakład próbuje
    kombinować. Biuro obsługi klienta ? - pracownik tego biura nie musi być
    wcale pracownikiem banku tylko jako prowadzący włąsną działlność
    gospodarczą/samozatrudnienie/ - co całkowicie zmienia sytuację prawną twojej
    żony.
    abul

  • 6. Data: 2006-04-01 20:36:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *midmi* wypowiedziała te
    słowa:

> [...]
    > maksimum dobrej woli chcąc przyjąć pracownika w innym miejscu...
    > Może ktoś by jeszcze się wypowiedział w tej sprawie i napisał swoją

    Powiem tak: jeśli dojdzie do sporu sądowego, w toku postępowania będzie
    się oceniać takie rzeczy jak: racjonalność ew. decyzji o odmowie
    przyjęcia wypowiedzenia zmieniającego, możliwość znalezienia nowej
    pracy w zawodzie (i jej warunki), stopień zmniejszenia wynagrodzenia
    itd. - ogólnie to co nazwalibyśmy uciążliwością nowej propozycji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 7. Data: 2006-04-01 20:37:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Paweł Sakowski*
    wypowiedziała te słowa:

    > Maksimum dobrej woli byłoby utrzymanie stanowiska, ewentualnie awans.

    Dobre sobie ;-)

    > Likwidacja stanowiska to zerwanie zawartej umowy.

    Likwidacja stanowiska to proces ekonomiczny. Może być przyczyną zarówno
    rozwiązania stosunku pracy jak i wypowiedzenia zmieniającego.

  • 8. Data: 2006-04-02 00:43:20
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:1178033.yUZM8cAbS0@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Likwidacja stanowiska to proces ekonomiczny.
    Interesujący eufemizm.
    Likwidacja stanowiska to proces ekonomiczny.
    A eutanazja to proces biologiczny.
    Bezrobocie to zjawisko statystyczne.
    Egzystencja poniżej minimum biologicznego to patologia teoretyczna.
    Olgierd........

    Jotte

  • 9. Data: 2006-04-02 07:21:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Interesujący eufemizm.

    Nie wiem o co Ci chodzi. Likwidacja stanowiska pracy to oczywiście
    zjawisko ekonomiczne, które dodatkowo jest opisane w jakiś tam sposób
    normami prawnymi. Natomiast jak prawo ma odnosić się do takich spraw -
    w sensie socjalnym - to jest już nawet kwestia polityczna.

  • 10. Data: 2006-04-02 13:29:00
    Od: "Jotte" <t...@w...pl>

    W wiadomości news:1354321.DcLdqqjNMy@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Nie wiem o co Ci chodzi.
    Dla mnie za likwidacją stanowiska pracy może (choć naturalnie nie musi) kryć
    się dramat człowieka utrzymującego siebie i swoja rodzinę. A Ty tak - proces
    ekonomiczny...

    Jotte