  • 1. Data: 2006-04-01 11:49:41
    Temat: Co może grozić za jazdę pod wpływem?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Pod wpływem 1,6 promila. Wiem, że to przestępstwo. Czy sądy mogą
    różnie traktować takie czyny w różnych rejonach kraju? Czy wyrok
    jest jednoznaczny i bezdyskusyjny? Czego można się spodziewać w
    przypadku łagodnego lub rygorystycznego potraktowania?

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 2. Data: 2006-04-01 12:10:51
    Temat: Re: Co może grozić za jazdę pod wpływem?
    Od: "pan trawnik" <k...@W...gazeta.pl>

    > Witam
    >
    > Pod wpływem 1,6 promila. Wiem, że to przestępstwo. Czy sądy mogą
    > różnie traktować takie czyny w różnych rejonach kraju?

    tak.

    >Czy wyrok
    > jest jednoznaczny i bezdyskusyjny?

    nie, mozesz sie odwolywac.

    >Czego można się spodziewać w
    > przypadku łagodnego lub rygorystycznego potraktowania?

    od grzywny do pozbawienia wolnosci bez warunkowego zawieszenia wykoannia
    kary + jakies swiadczenie pieniezne.

  • 3. Data: 2006-04-01 13:07:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zbynek Ltd. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:

    Zakładając, że chodzi o osobę niekaraną:

    - 2 lata zakazu kierowania pojazdami
    - grzywna rzędu 1.000 zł
    - rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata

  • 4. Data: 2006-04-01 16:08:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Robert Tomasik napisał(a) :

    > Zbynek Ltd. [###s...@p...onet.pl.###] napisał:
    >

    > Zakładając, że chodzi o osobę niekaraną:
    >
    > - 2 lata zakazu kierowania pojazdami
    > - grzywna rzędu 1.000 zł
    > - rok pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata

    Niezbyt ciekawie. W takim wypadku adwokat byłby wskazany. Od jego
    wiedzy i elokwencji zależałoby może nawet to, czy np. uniewinnią
    ze względu na nikłą społeczną szkodliwość. Bo nikt nie ucierpiał.
    Myślę, że słowa samego kierowcy nie miałyby takiej siły przebicia
    w tym wypadku.

  • 5. Data: 2006-04-01 17:13:37
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > czy np. uniewinnią
    > ze względu na nikłą społeczną szkodliwość.

    Chyba sobie prima aprilis robisz!

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-04-01 17:27:42
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Paweł Sakowski napisał(a) :

    > Chyba sobie prima aprilis robisz!

    Niestety nie. Piszę jak najbardziej poważnie.

  • 7. Data: 2006-04-01 17:57:06
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Niezbyt ciekawie. W takim wypadku adwokat byłby wskazany. Od jego wiedzy i
    > elokwencji zależałoby może nawet to, czy np. uniewinnią ze względu na
    > nikłą społeczną szkodliwość. Bo nikt nie ucierpiał.

    LOL;-) Jakby ucierpial, to juz nie byloby tak bardzo lagodnie (zupelnie inna
    kwalifikacja)

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 8. Data: 2006-04-01 18:11:22
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam

    > Niestety nie. Piszę jak najbardziej poważnie.

    Prokuratora, który by nie zaskarzył takiego wyroku, mogłaby czekać nawet
    dyscyplinarka.
    I wg obecnego orzecznictwa - jada po pijaku jest czynem o wysokiej
    szkodliwości społecznej. Przy takim stężeniu nie ma co liczyć nawet na
    warunkowe umorzenie. Przykładowa kara podana wyżej jest realna i adekwatna.

  • 9. Data: 2006-04-01 18:40:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > wiedzy i elokwencji zależałoby może nawet to, czy np. uniewinnią
    > ze względu na nikłą społeczną szkodliwość. Bo nikt nie ucierpiał.

    Podałem Ci moje typowania przy założeniu, że nikt nie zginął ani nie
    ucierpiał. Po prostu za samą jazdę. Jakby ktoś zginał, to spokojni
    wyrok bez zawieszenia i to na kilka ładnych lat.

  • 10. Data: 2006-04-02 08:50:09
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    jb napisał(a):
    > Przykładowa kara podana wyżej jest realna i adekwatna.

    realna tak, czy adekwatna - mam wątpliwości...

    KG