  • 1. Data: 2006-04-01 11:43:18
    Temat: Ugoda a postępowanie komornika
    Od: Alek <axh@xn--[bezspamuprosz]wp-djc.pl>

    Jeśli nie ta grupa, to przepraszam i prosiłbym o wskazanie
    odpowiedniej, w tego typu sprawach jestem mało obeznany.

    Problem jest dość złożony.
    Firma mojej mamy zleciła drukarni druk dość dużego
    nakładu dla pewnej spółki. Przedstawiciel spółki (z o.o.) odebrał
    druk, podpisał fakturę... zamknął działalność i otworzył nową.
    Prokuratura wypięła się do tego plecami i kazała ich ścigać
    z powództwa cywilnego. Faktura została przekazana firmie
    windykacyjnej, ale nawet oni nie potrafią sobie poradzić.

    Problem polega na tym, że zostaliśmy z długiem wobec drukarni.
    Po jakimś czasie udało nam się wyprosić ugodę. Dług rozłożono
    nam na raty, które płacimy. Dziś jednak przyszło zawiadomienie
    o postępowaniu komorniczym w celu odzyskania tych pieniędzy.
    Zawiadomienie do komornika, najprawdopodobniej zostało złożone
    jeszcze przed podpisaniem z nami umowy o rozpisaniu zaległości na raty.

    Prosiłbym o pomoc, jak się taka umowa ma do postępowania komorniczego?
    Czy coś można w tej sprawie zrobić? Czy można w jakiś sposób
    powstrzymać egzekucję komornika i, co najważniejsze,
    koszty postępowania?

    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam, Alek H.

  • 2. Data: 2006-04-01 16:45:25
    Temat: Re: Ugoda a postępowanie komornika
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Alek" <axh@xn--[bezspamuprosz]wp-djc.pl> napisał w wiadomości

    > Przedstawiciel spółki (z o.o.) odebrał
    > druk, podpisał fakturę... zamknął działalność i otworzył nową.

    Likwidacja spółki z o.o. to nie jest takie hop-siup, zwłaszcza jeżeli ma
    nieuregulowane zobowiązania. Zajrzyj do KRS i upewnij się co do aktualnego
    statusu tej spółki.

    > Prokuratura wypięła się do tego plecami i kazała ich ścigać
    > z powództwa cywilnego.

    Gdyby się okazało, że przedstawiciel spółki zaciągnął zobowiązanie którego
    nie miał zamiaru spłacić lub wiedział, że spłata nie będzie możliwa to by
    było oszustwo - tym prokuratura musiałaby się zająć. Dobrze gdybyś tę
    okoliczność jakoś uprawdopodobnił no i zawiadomienie koniecznie na piśmie.
    W razie odmowy wszczęcia można składać zażalenie.

    > Czy można w jakiś sposób
    > powstrzymać egzekucję komornika i, co najważniejsze,
    > koszty postępowania?

    Komornik robi tyle ile chce wierzyciel. Skoro wierzyciel był łaskaw
    podpisać ugodę a wy się z jej warunków wywiązujecie to może wierzyciel
    zrobi jeszcze jedną uprzejmość i wystąpi do komornika o umorzenie
    egzekucji. Trzeba iść do wierzyciela i się dogadać.

    > Pozdrawiam, Alek H.

    Pozdrawiam, Alek S.

  • 3. Data: 2006-04-02 09:02:34
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Alek napisał(a):
> [...]
    > zrobi jeszcze jedną uprzejmość i wystąpi do komornika o umorzenie
    > egzekucji. Trzeba iść do wierzyciela i się dogadać.

    a jak się nie da, to do sądu...

    KG