  • 51. Data: 2010-02-06 17:19:00
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 16:12:29 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > To byl rok 1980, kiedy juz wszystko sie walilo m.in. z powodu
    > inflacji wywolanej Radomiem i pozniej Sierpniem. Czerwoni maja
    > mnostwo grzechow, ale akurat doszczetne rozwalenie gospodarki
    > bylo wspolnym dorobkiem Solidarnosci i Reagana.

    Ty, a ten Reagan to jest świnia. On miał mnie żywić i jak ja wyglądam? A co
    on, łaskę robi, czy co. Taką gospodarkę rozwalić! I to w szesnaście
    miesięcy! Asz... Nie będę na niego głosować!

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 52. Data: 2010-02-06 18:39:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Bernat napisal:
    > on, łaskę robi, czy co. Taką gospodarkę rozwalić! I to w szesnaście
    > miesięcy! Asz... Nie będę na niego głosować!

    A wiesz jak wygladalo embargo gospodarcze i jak zdemolowalo
    m.in. przemyslowa hodowle drobiu? Z twoich enuncjacji wyraznie
    widac, ze nie wiesz. Podejrzewam, ze tamte realia to znasz tylko
    z telewizyjnych opowiesci.

    Administracja amerykanska nie kryla sie z tym, ze celem embarga
    jest pogorszenie nastrojow spolecznych w Polsce, aby spowodowac
    wybuch niezadowolenia. To byla od zawsze bron Amerykanow wobec
    wszelkich krajow, ktore nie pasowaly do ich modelu.

    BTW: akurat tak zazwyczja obsobaczani Rosjanie w tym okresie przesylali
    do nas gaz i rope na kredyt, bo nasza gospodarka w zasadzie
    juz nic nie produkowala. A nabuzowanym idiotom wydawalo sie,
    ze jak ruscy wejda, to ho, ho, my im pokazemy. Guzik bysmy
    pokazali. Im wystarczyloby zakrecic kurek. Zamarzajacy durnie
    niewiele byliby w stanie pokazac.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 53. Data: 2010-02-06 18:41:11
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
    > Sugerujesz że prezydent USA lub Solidarność zmuszała czerwonych
    > do bezsensownej produkcji ciężkiej zamiast towarów pierwszej
    > potrzeby w odpowiedniej ilości ?

    Sugerujesz, ze to Rosjanie wprowadzili embargo gospodarcze, ktore
    m.in. objawialo sie odmowa eksportu kukurydzy, co doszczetnie
    zniszczylo polskie przemyslowe hodowle drobiu?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 54. Data: 2010-02-06 18:48:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Bernat napisal:
    > Było tak dobrze, to czemu rząd chciał podnieść ceny?

    Bo w tym modelu gospodarki byly regulowane centralnie. A w warunkach
    inflacji albo podniesiesz ceny, albo znikna towary. Obecnie ceny
    pelzajaco podnosza wszyscy. Wtedy podnosil rozporzadzeniami rzad
    i dlatego latwo mozna bylo zmobilizowac przeciwko niemu ludzi.
    Byl wyraznie okreslony wrog polityczny. Teraz uklad jest rozproszony.
    Przeciwko komu pojdziesz protestowac? Przeciw sklepikarzowi, ktory wlasnie
    kolejny raz podniosl ceny?

    > A ja myślałem, że w opowieści o tym, jak Reagan rozmontował kwitnącą
    > gospodarkę PRL to nawet Urban nie wierzył. Gadał bo mu kazali - taka praca.

    O naiwnosci! Nie wszystko co mowil Urban byl klamstwem. Nie wszystko
    co glosili Solidarnosc, Kosciol i USA bylo prawda. Mechanizmy ekonomiczne
    to mozna bylo wtedy zaklamac i wciskac kit ciemnej masie, ktora
    zreszta chciala naprawy socjalizmu: 'socjalizm - tak, wypaczenia - nie'.
    Ruch Balcerowicza to majstersztyk oszustwa politycznego wobec wyborcow.
    Solidarnosc NIGDY by nie wygrala wyborow w roku 1989 deklarujac wprowadzenie
    dzikiego kapitalizmu.

    > Jedź do Francji. Teraz już nie musisz tłumaczyć się na komisariacie po co
    > Ci paszport. Na tym polega różnica do czasów komuny: każdy jest panem
    > siebie. Dla wielu ta dorosłość jest bolesna: teraz już nie dostaje się
    > mieszkań - trzeba je sobie kupić.

    Zgadza sie. Musialem sobie ten dom wybudowac. Dlatego teraz koszty ewentualnych
    zmian mam duze. Swobode wyboru to ma dwudziestoparolatek bez bagazu zobowiazan
    i rodziny. Nie facet w moim wieku. Dlatego twoja propozycja jest chybiona.
    Otwarcie Europy jest dla mnie o dwadziescia lat za pozno.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 55. Data: 2010-02-06 19:20:29
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

> [...]
    > Byl wyraznie okreslony wrog polityczny. Teraz uklad jest rozproszony.
    > Przeciwko komu pojdziesz protestowac? Przeciw sklepikarzowi, ktory wlasnie

    W ciagu 2 lat nabial podrozal o srednio 80%!
    Za PRL-u juz by byla rewolta.
    Problem w tym, ze wowczas rekompensowano podwyzki zwiekszajac uposazenia,
    naturalnie zdako bylo to w 100% na pokrycie podwyzek, ale bylo - czy dzis
    ktos zwieksza uposazenia jak srednia podwyzka cen zywnosci to ok 30%
    rocznie? Pensje leza od 2-3 lat.

> [...]
    > to mozna bylo wtedy zaklamac i wciskac kit ciemnej masie, ktora
    > zreszta chciala naprawy socjalizmu: 'socjalizm - tak, wypaczenia - nie'.

    To slynne slowa Prymasa Glepa: "socjalizm tak, ale ochrzczony"

    > Ruch Balcerowicza to majstersztyk oszustwa politycznego wobec wyborcow.
    > Solidarnosc NIGDY by nie wygrala wyborow w roku 1989 deklarujac
    > wprowadzenie
    > dzikiego kapitalizmu.

    Na taczkach z sejmu by go wywwiezli razem z Mazowieckim, Walesa i reszta.
    Dlatego Gwiazda czy Walentynowicz odeszli.
    Balcerowicz (to dla tych co nie pamietaja lub pamietac nie moga) byl 3
    kandydatem na stanowisko Ministra Finansow w rzadzie Mazowieckiego,
    poprzednich dwoje zrezygnowalo po wymogu realizacji planow MFW
    przygotowanego dla Polski.
    Pierwsza ustawa jaka sie zajeto bylo wymazanie zapisu o odpowiedzialnosci
    karnej urzednika panstwowego za srodki publiczne:) ciekawe dlaczego to
    poszlo pierwsze.... Czyzby sie czegos obawiali,?:))

> [...]
    > i rodziny. Nie facet w moim wieku. Dlatego twoja propozycja jest chybiona.
    > Otwarcie Europy jest dla mnie o dwadziescia lat za pozno.

    To raz, a dwa to wyjazd kosztuje! Zadko sie trafia by od razu miec tam
    prace, trzeba pojechac, wynajac mieszkanie za cos zyc, i to za darmo nie
    jest. Wiec dla ludzi dzis biednych w polsce nic sie nie zmienilo tak samo
    jak kiedys i dzis nie wyjada.

  • 56. Data: 2010-02-06 19:38:31
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 18:39:53 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

> [...]
    > m.in. przemyslowa hodowle drobiu? Z twoich enuncjacji wyraznie
    > widac, ze nie wiesz. Podejrzewam, ze tamte realia to znasz tylko

    Dlaczego nie sprowadziliśmy tej kukurydzy z NRD, Czechosłowacji, ZSRR, albo
    Kuby? Blok komunistyczny obejmował tak wielką część świata, a parę statków
    kukurydzy było problemem, by zapełnić w Polsce półki kurczakami! ZSRR
    ryzykował wybuch zamieszek w Polsce, bo szkoda im było kukurydzy dla
    polskich kurczaków?
    Polską gospodarkę zdemolowały rządy centralne. Jak bardzo partia się nie
    starała, to wiecznie brakowało wszystkiego: butów, telefonów, opakowań do
    wyrobów czekoladopodonych. Sznurek do snopowiązałki stawał się probleme
    narodowym. Priorytet dostaw miało wojsko, milicja, ZOMO, funkcjonariusze
    partyjni, ZSRR. Jak coś zostało to trafiało na rynek. Nie piszę tu tylko o
    żywności, czy dobrach konsumpcyjnych: cała gospodarka była nastawiona na
    zaspokajanie potrzeb wojska i milicji. Popatrz sobie na gospodarki KRLD,
    czy Kuby. Kubańczycy jakoś się trzymają dzięki dolarom od turystów. Korea
    jest już jednym wielkim gułagiem. Ludność głoduje, a Kim pracuje nad bombą
    atomową.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 57. Data: 2010-02-06 20:05:47
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-06 19:41, Użytkownik Jacek_P napisał:

    > Sugerujesz, ze to Rosjanie wprowadzili embargo gospodarcze, ktore
    > m.in. objawialo sie odmowa eksportu kukurydzy, co doszczetnie
    > zniszczylo polskie przemyslowe hodowle drobiu?

    Sugerujesz że kury od kilkuset lat karmione czym innym nagle
    zastrajkowały i przestały przyjmować pokarm inny niż z
    importowanej kukurydzy ?
    To pytanie czy to były kury patriotki czy tylko jakiś
    idiota siedzący za biurkiem z nadania partyjnego znowu
    dokonał niewłaściwego wyboru ?

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2010-02-06 20:21:37
    Od: BK <b...@g...com>

    On Feb 6, 8:20 pm, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > To slynne slowa Prymasa Glepa: "socjalizm tak, ale ochrzczony"

    tak slynne, ze google po wpisaniu tej frazy pokazuje jedynie Twojego
    posta na tej grupie :)

  • 59. Data: 2010-02-06 20:33:45
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message

    > Żyłem w sporym mieście wojewódzkim które nawet dzisiaj jest
    > miastem wojewódzkim. A najwięcej wędlin było w domu jak
    > ktoś pojechał w delegację do stolicy.
    > I dzięki temu dzisiaj głąby które widziały tylko swój reprezentacyjny
    > sklepik w stolicy mają argument że jednak było.

    Zapytaj wiec rodzicow o jakim okresie ci mowili, bo ja tu widze 1980-1981
    Ja mieszkalem cale zycie w miasteczku ktore bylo wojewodzctwem, do Warszawy
    to nie bylo po co jezdzic.
    U nas w miesnym przed 1980 roku nie brakowalo miesa. Owszem czasem z
    luksusowymi wyborami byl problem zwlaszcza z tak zwana szynka konserwowa:)
    kto pamieta te puszki w ksztalcie trojkata to wie o czym pisze:))) Jednak
    miesa, czy kielbas nie brakowalo.
    Obok byl sklep ogolnospozywczy, gdzie byly czeklady, cukierki, owoce,
    warszywa, maslo, sery, pieczywo,...
    Slowem to co powinno byc.
    To prawda, ze jak ktos byl milosnikiem kulinarnym to mial problem z
    przyprawa taka a taka (nie pisze o piepszu bo tego nie brakowalo przed 1980)
    mial problem, ale nigdy sie nie zgodze z twierdzenim, ze nic nie bylo...
    Wydarzenia w Pozxnaniu tez mialy podteksty polityczne, prosze pamietac, ze
    to czas wydarzen wegierskich.
    W latach 50- siatych to prosze pamietac, ze mamy zaledwie 10 - 15 lat po
    wojnie, miasta nie byly jeszcze odbudowane, czy mosty. Elektryfikcja miast i
    wsi byla dopiero rozpoczeta, granica zachodnia na Odrze I nyusie nie byla
    jeszcze uznana na zachodzie (dopiero w okolicy 1970 USA i Wielka Brytania
    uznaly ta grancie za ostateczna). Trwalo odbudowywanie szkolnictwa a poza
    tym Jeszcze zzyl Stalin. I o tym zapomniec nie mozna.

    > Sugerujesz że prezydent USA lub Solidarność zmuszała czerwonych
    > do bezsensownej produkcji ciężkiej zamiast towarów pierwszej
    > potrzeby w odpowiedniej ilości ?

    Nie, Regan dawal pieniadze osobom ktore w Polsce mialy prowadzic akcjie
    dywersyjne prowadzace do wstrzymania produkcji, chaosu i ogolnie nazwyajac
    niepokojow spolecznych. Nie bylo to trudne zwarzywszy na fakt, ze w Polsce
    byly molochy panstwowe, zaklady w ktorych pracowalo czasem i 30 000 ludzi!
    Dodatkowo akcjie te byly wspieranepoprzez rozglosnie radiowe glownie Radio
    Wolna Europa i Glos Ameryki.
    14 dni po wprowadzeniu Stanu Wojennego USA oglosila skreslenie Polski z
    listy krajow uprzywilejowanych w handlu. Oznaczlo to, ze zaden krajk na
    swiecie ktory mogl swobodnie handlowac nie mogl tego robic z Polska!
    Polska tracila kontrakty, czesto potezne i lukratywne nie musze chyba pisac
    kto zastapowal polske w tych kontraktach.... i komu to na reke bylo. A Urban
    mowil: "Rzad sie i tak wyzywi" ludzie sobie z tego sprawy nie zdawali o czym
    on mowil... A jemy jedynie chodzilo, ze embargo dotknie wlsnie ludzi, nie
    rzad...
    A co do rodzicow:
    Zapytaj ich ile placili za szkoly, za leczenie, za wczasy!!! Zapytaj...
    Ile zaplacili za mieszkanie czy dom.
    A co do telewizorow tak przez ciebie wyciaganych. Top pamietaj, ze wowczas
    byly inne czasy i inne nastawinie ludzi. Nie kupowalo sie czegos tylko
    dlatego, ze cos sie zepsulo tylko sie to naprawialo. Bo bylo taniej.
    Polska absolutnie nie odpbiega pod wzgledem ilosci TV kolorowych od np. UK w
    latach 80-siatych! (patrz statystyki)
    Powiem wrecz, ze jest gorezj! Dzis w UK jest znacznie wiecej w domach
    odbiornikow HD niz w Polsce!

  • 60. Data: 2010-02-06 21:34:55
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-06 21:33, Użytkownik pmlb napisał:

    > Zapytaj wiec rodzicow o jakim okresie ci mowili, bo ja tu widze 1980-1981
    > Ja mieszkalem cale zycie w miasteczku ktore bylo wojewodzctwem, do
    > Warszawy to nie bylo po co jezdzic.

    Ty mnie i innym ciemnoty nie wciskaj i nie każ sie pytać rodziców.
    Sam w mięsnym w kolejkach niejedną godzinę przestałem.
    A jak sobie chciałem z kolegami pod namiot w lecie wyjechać
    to do mięsnego po puszki w kolejkę stawało się wieczorem,
    kwitło pod sklepem do rana a rano okazywało sie że z zaplecza
    wynieśli na sklep 5 (słownie pięć) mielonek.

> [...]
    > nazwyajac niepokojow spolecznych. Nie bylo to trudne zwarzywszy na fakt,
    > ze w Polsce byly molochy panstwowe, zaklady w ktorych pracowalo czasem i

    Pieprzysz jak potłuczony.
    Najpierw sprawdź sobie co są "akcje dywersyjne"

    > Dodatkowo akcjie te byly wspieranepoprzez rozglosnie radiowe glownie
    > Radio Wolna Europa i Glos Ameryki.

    Jasne sami pracownicy Wolnej Europy wysadzili pięć mostów i
    siedemnaście fabryk i jeden komitet. :-)

> [...]
    > bylo. A Urban mowil: "Rzad sie i tak wyzywi" ludzie sobie z tego sprawy
    > nie zdawali o czym on mowil... A jemy jedynie chodzilo, ze embargo

    To po co wprowadzaliście ten stan wojenny ?
    Trzeba było nie prowokować.

> [...]
    > A co do telewizorow tak przez ciebie wyciaganych. Top pamietaj, ze
    > wowczas byly inne czasy i inne nastawinie ludzi. Nie kupowalo sie czegos

    Z kimś mnie pomyliłeś z tymi telewizorami.
    Ale nie ma dziwnie dla kogoś kto fakty myli z komunistyczną propagandą.

> [...]
    > UK w latach 80-siatych! (patrz statystyki)
    > Powiem wrecz, ze jest gorezj! Dzis w UK jest znacznie wiecej w domach

    Jasne, TV mieliśmy więcej niż w UK, samochodów mieliśmy więcej
    niż w USA a autostrad więcej i lepsze niż szkopy. I wszystko to
    nam zabrali przez Solidarność i wrednych kapitalistów. :-)

    A twój psychiatra wie że masz dostęp do internetu ?