  • 11. Data: 2010-09-21 10:09:54
    Temat: Re: Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Mordzia pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > I co to da właścicielowi?
    > Odszkodowanie za takie ubezpieczenie będzie wypłacone tylko z jednej polisy.

    hmmm - chyba zależy od wysokości odszkodowania.... Suma odszkodowań nie
    może przekraczać wartości tego co jest ubezpieczone.

    Jedno ubezpieczenie zatem masz za szkody do 200 tys, drugie bezpieczenie
    robisz na szkody powyżej 200 tys.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 12. Data: 2010-09-21 10:10:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-21 12:06, Mordzia pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"<l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > I co to da właścicielowi?
    > Odszkodowanie za takie ubezpieczenie będzie wypłacone tylko z jednej polisy

    Może być wypłacone z dwóch. Ważne jest, aby odszkodowania nie
    przekroczyły wartości szkody.

    .

    > Zastanawiam się jedynie, bo pamiętam kilka dyskusji (nawet z tej grupy albo
    > może z budowania), gdy ludzie pytali, czy można zawrzeć dwie polisy
    > ubezpieczeniowe domu - jedną dla banku, drugą dla siebie. I odpowiedzi
    > padały takie, że nie można, a właściwie nie ma sensu, bo to niczego nie
    > zmieni w wypłacie kwoty odszkodowania. Co innego z ubezpieczeniem osobowym -
    > tutaj można sobie zawrzeć polisę i scedować na bank, a dla siebie zawrzeć
    > choćby i pięć dodatkowych polis, bo działają one niezależnie od siebie.

    Jak masz dom na milion, to zawieranie dwóch polis na milion
    faktycznie nic nie daje. Ale jednej na 200 tysięcy, a drugiej na 800
    tysięcy już tak.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-09-21 10:22:37
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz dom na milion, to zawieranie dwóch polis na milion faktycznie
    > nic nie daje. Ale jednej na 200 tysięcy, a drugiej na 800 tysięcy już tak.

    No tak, faktycznie chyba o to właśnie chodziło.
    Tyle, że tutaj to jedna na 200, a druga na 600, bo autor pisze, że dom jest
    wart własnie 800.

  • 14. Data: 2010-09-21 15:04:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-21 12:22, Mordzia pisze:

    > No tak, faktycznie chyba o to w?a?nie chodzi?o.
    > Tyle, ?e tutaj to jedna na 200, a druga na 600, bo autor pisze, ?e dom jest
    > wart w?asnie 800.

    Po czym otrzyma z polisy zamiast 600 tys. tylko 400 tys. a po resztę
    każą mu się zgłosić do wystawcy polisy na 200 tys. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2010-09-22 12:51:52
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Po czym otrzyma z polisy zamiast 600 tys. tylko 400 tys. a po resztę
    > każą mu się zgłosić do wystawcy polisy na 200 tys. :)

    I tego się właśnie obawiam: _niedoubezpieczenia_. Bo w polisie na 600 tys. mam
    ewidentnie niedoubezpieczony dom, na 3/4 jego realnej wartości. Chyba wypłata
    każdej szkody będzie pomniejszana w tej proporcji. Tak rozumiem
    niedoubezpieczenie.
    Polisa na 200 tys. nic wtedy nie da, ona jest ewidentnie przeznaczona "na
    pożarcie" dla banku. Nie chcę zawierać fikcyjnych polis na fikcyjne kwoty, bo
    okaże się ile to warte gdy te polisy będą naprawdę potrzebne - dla mnie.
    Rozmawiałem z deizinforlinią Allianz i wcale nie wynikało z rozmowy, że
    ubezpieczyciel wie co robić w takim przypadku.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 16. Data: 2010-09-22 13:10:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-22 14:51, e-kran pisze:

> [...]
    > ewidentnie niedoubezpieczony dom, na 3/4 jego realnej wartości. Chyba wypłata
    > każdej szkody będzie pomniejszana w tej proporcji. Tak rozumiem

    A co w tym złego? Ty dostaniesz 3/4 szkody, a bank swoje 1/4.

    > Rozmawiałem z deizinforlinią Allianz i wcale nie wynikało z rozmowy, że
    > ubezpieczyciel wie co robić w takim przypadku.

    Jak w każdej infolinii ;)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-09-22 13:46:27
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    mam

    >  A co w tym złego? Ty dostaniesz 3/4 szkody, a bank swoje 1/4.

    No właśnie dla mmnie nie do końca. Bo to, że mi się spalił (odpukać) garaż nie
    oznacza, że bank powinien zainkasować cokolwiek, oczywiście jeśli nadal
    spłacam terminowo raty. Jeśli bank zainkasuje 1/4 odszkodowania to utrudni mi
    albo uniemożliwi przywrócenie stanu sprzed szkody. Przecież ta 1/4 to mogą być
    dziesiątki tysięcy.
    Nie orientuję się jak banki postępują w takich przypadkach. Czy badają
    sytuację, dogadują się z kredytobiorcą i pozwalają mu nadal spłacać kredyt,
    czy wyrywają kasę z polisy i tyle...?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 18. Data: 2010-09-24 08:39:33
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał

    > I koniec kropka, tak to się właśnie robi.
    > Naprawdę ubezpieczyciel ma jakieś wątpliwości i nie wie jak się postępuje w
    > takich sytuacjach?

    No, bank przyparty do muru powiedział jednak to samo: zawrzeć jedną polisę
    na "mury" dla banku, a drugą na "pozostałe elementy domu" dla siebie. Cudaczne
    to, ale rzeczywiście tak trzeba będzie zrobić.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 19. Data: 2010-09-24 20:50:11
    Od: "pjk" <p...@p...fm>

> [...]

    > na "mury" dla banku, a drugą na "pozostałe elementy domu" dla siebie. Cudaczne
    > to, ale rzeczywiście tak trzeba będzie zrobić.

    z całym szacunkiem, ale czy przy wartości 800000,- zł budynku nie lepiej udać
    się do przyzwoitego prawnika i zlecić rzetelną opinię? rozumiem panienki w
    sprawach alimentacyjnych czy zasiłków ale....
    szukanie "porad prawnych" w internecie przy takiej wartości - mnie przynajmniej
    - mocno dziwi. ale to raczej temat na inne forum.
    czytane "po drodze" /w 70-80%/ wypowiedzi kwalifikują się na forum "budowlaniec"
    a nie prawo.

    a tylko nawiasem - 800000 zł to wartość wyłącznie budynku czy budynku i
    nieruchomości gruntowej?...

    radzę odżałować parę złotych, poprosić o pisemną opinię.

    pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-09-24 21:17:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pjk pisze:

    > z całym szacunkiem, ale czy przy wartości 800000,- zł budynku nie lepiej udać
    > się do przyzwoitego prawnika i zlecić rzetelną opinię? rozumiem panienki w
    > sprawach alimentacyjnych czy zasiłków ale....

    Opinię na co? Bierze się drugie ubezpieczenie i po krzyku.