    From: "e-kran" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
    Date: Wed, 22 Sep 2010 14:51:52 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Po czym otrzyma z polisy zamiast 600 tys. tylko 400 tys. a po resztę
    > każą mu się zgłosić do wystawcy polisy na 200 tys. :)

    I tego się właśnie obawiam: _niedoubezpieczenia_. Bo w polisie na 600 tys. mam
    ewidentnie niedoubezpieczony dom, na 3/4 jego realnej wartości. Chyba wypłata
    każdej szkody będzie pomniejszana w tej proporcji. Tak rozumiem
    niedoubezpieczenie.
    Polisa na 200 tys. nic wtedy nie da, ona jest ewidentnie przeznaczona "na
    pożarcie" dla banku. Nie chcę zawierać fikcyjnych polis na fikcyjne kwoty, bo
    okaże się ile to warte gdy te polisy będą naprawdę potrzebne - dla mnie.
    Rozmawiałem z deizinforlinią Allianz i wcale nie wynikało z rozmowy, że
    ubezpieczyciel wie co robić w takim przypadku.

    Pozdrawiam
    e-kran