  • 1. Data: 2010-09-21 07:37:45
    Temat: Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    Witam,

    Jak skutecznie i sensownie ubezpieczyć dom jednorodzinny, na który bank
    udzielił kredytu na ok. 200 tys. PLN, zaś realna wartość domu to ponad 800
    tys. ?

    Bank wymaga cesji polisy na siebie - to jest jasne. Jednak sensowna polisa
    będzie opiewała na kwotę nie mniejszą niż 800 tys. Próbowaliśmy z
    ubezpieczycielem umieścić na polisie klauzulę "Cesja do wysokośći kredytu",
    jednak mam wątpliwości czy to w ogóle będzie skuteczne "w razie gdyby co".
    Chodzi mi o uniknięcie sytuacji, w której - odpukać - dom ulega zniszczeniu w
    dużej części, bank kładzie łapę na całej polisie a ja muszę się dopraszać
    wypłacenia mi mojej części odszkodowania, czyli tej ponad moje aktualne
    zadłużenie.
    Jak to wygląa w praktyce? Znając banki oraz ubezpieczycieli wiem, że zrobią
    wszystko aby najbardziej poszkodowany był klient, czyli ja. Jak tu się
    maksymalnie zabezpieczyć ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 2. Data: 2010-09-21 08:26:08
    Temat: Re: Cesja na bank polisy ubezpieczeniowej na dom
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.09.2010 09:37, e-kran pisze:

    > Jak to wygląa w praktyce? Znając banki oraz ubezpieczycieli wiem, że zrobią
    > wszystko aby najbardziej poszkodowany był klient, czyli ja. Jak tu się
    > maksymalnie zabezpieczyć ?

    Zasadniczo bank nie powinien położyć łapy na "nadpłacie". Ale... ;)

    Zawsze możesz do kredytu z cesją ubezpieczyć na sumę wymaganą przez
    bank, a potem wziąć sobie jakieś inne ubezpieczenie na resztę wartości
    nieruchomości.

  • 3. Data: 2010-09-21 09:09:11
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał

> [...]
    > będzie opiewała na kwotę nie mniejszą niż 800 tys. Próbowaliśmy z
    > ubezpieczycielem umieścić na polisie klauzulę "Cesja do wysokośći

    I koniec kropka, tak to się właśnie robi.
    Naprawdę ubezpieczyciel ma jakieś wątpliwości i nie wie jak się postępuje w
    takich sytuacjach?

  • 4. Data: 2010-09-21 09:10:26
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Zawsze możesz do kredytu z cesją ubezpieczyć na sumę wymaganą przez
    > bank, a potem wziąć sobie jakieś inne ubezpieczenie na resztę wartości
    > nieruchomości.

    Ubezpieczenia nieruchomości się przecież nie dublują, więc i tak nic na tym
    nie zyska.

  • 5. Data: 2010-09-21 09:12:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Mordzia pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Ubezpieczenia nieruchomości się przecież nie dublują, więc i tak nic na tym
    > nie zyska.

    Bank wymaga zazwyczaj ubezpieczenia jedynie murów, resztę ubezpieczenia
    możesz zrobić oddzielnie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2010-09-21 09:21:00
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > Bank wymaga zazwyczaj ubezpieczenia jedynie murów, resztę ubezpieczenia
    > możesz zrobić oddzielnie.

    W sensie, że dla banku ubezpieczenie nieruchomości, a dla właściciela
    ubezpieczenie mienia?
    I tak się na pewno da to rozdzielić?

  • 7. Data: 2010-09-21 09:24:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Mordzia pisze:
    > "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > W sensie, że dla banku ubezpieczenie nieruchomości, a dla właściciela
    > ubezpieczenie mienia?
    > I tak się na pewno da to rozdzielić?

    A czemu miałoby się nie dać, robisz 2 polisy i tyle, a tylko na jedną
    robisz cesję. Żeby było bardziej zamotane, na bank możesz też przepisać
    polisę OC, bo to i tak w razie czego wypłacane jest temu, komu
    zaszkodzisz...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2010-09-21 09:25:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-21 11:21, Mordzia pisze:
    > "Tomasz Kaczanowski"<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > W sensie, że dla banku ubezpieczenie nieruchomości, a dla właściciela
    > ubezpieczenie mienia?

    Albo w sensie: dla banku ubezpieczenie muru na 200 000zł, dla
    właściciela inne ubezpieczenie muru na 600 000zł.

    > I tak się na pewno da to rozdzielić?

    Widzisz jakiś problem?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-09-21 10:06:29
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Albo w sensie: dla banku ubezpieczenie muru na 200 000zł, dla
    > właściciela inne ubezpieczenie muru na 600 000zł.

    I co to da właścicielowi?
    Odszkodowanie za takie ubezpieczenie będzie wypłacone tylko z jednej polisy.

    > Widzisz jakiś problem?

    Zastanawiam się jedynie, bo pamiętam kilka dyskusji (nawet z tej grupy albo
    może z budowania), gdy ludzie pytali, czy można zawrzeć dwie polisy
    ubezpieczeniowe domu - jedną dla banku, drugą dla siebie. I odpowiedzi
    padały takie, że nie można, a właściwie nie ma sensu, bo to niczego nie
    zmieni w wypłacie kwoty odszkodowania. Co innego z ubezpieczeniem osobowym -
    tutaj można sobie zawrzeć polisę i scedować na bank, a dla siebie zawrzeć
    choćby i pięć dodatkowych polis, bo działają one niezależnie od siebie.

  • 10. Data: 2010-09-21 10:08:52
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > A czemu miałoby się nie dać, robisz 2 polisy i tyle, a tylko na jedną
    > robisz cesję.

    Chodzi o to, czy TU bez problemu rozdzieli te przedmioty ubezpieczenia - dla
    banku ubezpieczenie gołych murów, a dla właściciela ubezpieczenie samego
    wyposażenia. Chociaż może faktycznie to nie problem.