  • 21. Data: 2022-07-12 11:51:44
    Temat: Re: Byłam w Warszawie źle zaparkowałam
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 11 lipca 2022 o 22:57:13 UTC+2 1634Racine napisał(a):
    > Henryk Hajdan w news:62c7f4e1$0$498$6578...@news.neostrada.pl
    > - jesli na foto od obywatela jest zapisane zlamanie prawa np. w sprawie
    > niedozwolonego postoju, bo np. strefa ruchu i znak zakazu postoju, to straz
    > miejska *musi* ukarac mandatem, czy *moze* nic nie zrobic, bo... bo tak?

    Może też zadziałać po wschodniemu.
    U mamy w Gdańsku "turyści" parkowali na zakazie, na szczęście mieszka tam taka, co
    się do wieśniaków nie boi dzwonić.
    Pewnego razu przyszły gdańskie wieśniaki i groźnym głosem do mamy przez płot ogródka,
    czy to ona w sprawie tego parkowania dzwoni?
    Okazało się, że będzie 200 spraw o wykroczenie i zgłaszający ma być we wszystkich
    świadkiem.
    Na szczęście tamta sąsiadka ma czas i się nie przestraszyła.
    Ale kto wie, może wróci ukaz Piotra I "O badaniu świadków": "Najlepiej od razu
    zdzielić świadka mocno pałką po głowie, od czego ten bardzo zdumionym bywa".
    Widać można mandatowo, ale, jak gdzieś ktoś ma układ (pewnie ci "hotelarze", co to
    przy okazji czynszu nie płacą - dziwne, że im wody nie zamknęli, ale taki to "zarząd
    od dewelopera") to można i w sposób zniechęcający.
    Całość tego parkingu z dojazdem do garażu oczywiście strefa zamieszkania, ale
    dodatkowych zakazów postoju dostawione.
    Z tej strony, gdzie dostawione znaki (pod płotem do sąsiednuego osiedla), prawie nie
    parkują, ale z tej strony, gdzie miejsca postojowe, a między nimi wcięte zieleńce,
    wciąż stawiają przy tych zieleńcach, blokując pół drogi.
    Pewnie zamiast drzewek trzeba postawić znaki zakazu postoju.
    Hmm, choć pewnie to i tak nic nie da - nie parkują pod płotem, bo jakby postawili
    obok tego, co stoi przy zieleńcu, to nie dałoby rady przejechać, a nawet jak na
    suwak, to byłby slalom nie do przejechania.
    Hmm, na początku chyba stawiali równo po stronie płotu - więcej buraków się mieściło.
    Można i wniosek - zlikwidować zieleńce i zrobić miejsca parkingowe.
    Inna sprawa, że są chyba bliżej niż 7m od okien - widać deweloper dał w łapę - albo
    zrobił na złość, bo tego parkingu mogłoby po prostu nie być, to nie są miejsca
    sprzedane, tylko część wspólna.
    Może parking tańszy niż zieleniec?

    Więc są dialogi na cztery nogi na uwagi zwracane z balkonów:
    "Zasugerowałem się innymi, co tak stoją. Ale lepiej go przestawię, bo pan jest
    czujny." - co za gnojek.
    W sumie u mnie też burakom nie mówię, że tu jest zakaz, tylko że przyjeżdża straż
    miejska.
    Ale to kropla w morzu, trzeba by tam campić cały dzień.
    Ciekawe czy da radę do tego zakazu domontować tabliczkę o odcholowaniu.
    Na razie czekam - ale podobno nawet na zamontowanie słupka na środku przejścia dla
    pieszych (po bokach są, na przejściu nie ma - przez to na trawę wjeżdżają przez
    przejście) trzeba zrobić projekt organizacji ruchu, to pewnie jeszcze poczekam.
    Póki co sukces - po 2 miesiącach od zgłoszenia zniknął samochód stojący przed blokiem
    podobno od 2 lat .
    Ciekawe, co z nim było nie tak, bo taki całkiem fajny merc "skrócony" i chyba nawet
    cabrio.
    Nawet nie zwraczony, jedynie brudny i na lekkich flakach.
    Dziwne, że rejestracja z Łodzi - może jumany i tu porzucony?
    I właściciel się ucieszył? ;>

  • 22. Data: 2022-07-12 17:45:37
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Dawid Rutkowski w
    ups.com
> [...]
    > w sprawie tego parkowania dzwoni? Okazało się, że będzie 200 spraw o
    > wykroczenie i zgłaszający ma być we wszystkich świadkiem.
    [........]

    sytuacja taka:
    na poczatku malej, asfaltowej drogi dojazdowej na podworko jest znak strefy
    ruchu i zakaz postoju, i znak odholowania, zas wyjezdzajac z podworka, po
    kilkudziesieciu metrach jazdy ta sama droga, jest znak konca strefy ruchu.
    Oznakowanie w punkt.
    moi znajomi praktyke maja taka:
    jak ktos parkuje na podworku bo wjechal ta droga - dzwonia po patrol polic.
    Przyjezdza zawsze, mandat za szybe. W zasadzie parkowanie zamarlo, parkowali
    glownie mieszkancy osiedla.
    Znajomi nie dzwonia do strazy miejskiej, bo to nie dziala, nigdy nie
    przyjechali. Znajomi nigdy nie dyskutowali z parkujacymi, bo i po co?

  • 23. Data: 2022-07-12 17:55:33
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Dawid Rutkowski w
    [.........]
    > miejsca parkingowe. Inna sprawa, że są
    > chyba bliżej niż 7m od okien - widać deweloper dał w łapę - albo zrobił na
    > złość, bo tego parkingu mogłoby po prostu nie być, to nie są miejsca
    > sprzedane, tylko część wspólna.

    to na co jeszcze sie czeka? mniej niz 7 metrow parking?
    pierwszy ruch --> inspektorat nadzoru budowlanego z info, ze jest < 7 m.
    *Musza* zlikwidowac taki parking.

  • 24. Data: 2022-07-12 19:05:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 12 lipca 2022 o 17:55:46 UTC+2 1634Racine napisał(a):
> [...]
    > to na co jeszcze sie czeka? mniej niz 7 metrow parking?
    > pierwszy ruch --> inspektorat nadzoru budowlanego z info, ze jest < 7 m.

    Echh, u mnie od sierpnia 2019 nadzór "likwiduje" agregat do lad chłodniczych, który
    jeden dowcipny właściciel
    lokalu usługowego zamontował sobie w garażu.
    Wydaje mu się, że mu wolno, bo w projekcie garażu jest miejsce na agregaty do
    klimatyzacji
    dla lokali usługowych na parterze - i ma tam dwa agregaty do klimatyzacji, pozostałe
    po banku, któremu
    wcześniej wynajmował. Ale od 2019 wynajmuje "delikatesom" i dostawił ten agregat do
    lad - nawet nie zdjął
    tych od klimy (chyba że używają w sklepie, ale wątpię), tylko ten nowy, o
    kilkukrotnie większej mocy
    i nieporównywalnym hałasie, pierdzielnął na podłodze, wchodząc przy tym na miejsce
    parkingowe.
    Bez żadnych zabezpieczeń, osłony, nie tylko palec ale i głowę można tam było wsadzić.
    Do tego dołożył do oryginalnej instalacji nową - przy okazji rozwalając
    zabezpieczenie ppoż przejścia przez strop.
    Podobno "dostał na to pozwolenie od administracji" - znając zarząd dewelopera i ich
    "cudowną" administratorkę
    (koszmar z ulicy wiązów, na szczęście udało się jej rok temu pozbyć doszczętnie, mimo
    tajnego protokołu
    do umowy miedzy deweloperem a zarządcą mówiącym o zostawieniu jej - ta zmiana to
    jeszcze inna, równie dobra historia,
    która się jeszcze nie skończyła) było to możliwe.
    No i ta sama wspólnota, co mu niby pozwoliła, zgłasza to do PINB - a, bo podobno
    oszukał zarząd i "miało być zupełnie inaczej" - oczywiście na gębę, bo żadnych
    dokumentów nie ma.
    No i epopeja - PINB, nakaz, odwołanie do WINB, umorzenie i ew. zwrot do rozpatrzenia,
    znów PINB itp.
    O tyle skutkujące, że burak poprawił najgorsze buractwa - założył nową obudowę,
    podobno (bo pewnie tylko
    na fakturze) jakieś "reduktory" i inne cuda, przysunął bliżej ściany, że nie wchodzi
    już na miejsce postojowe
    (i chyba załatwił, że nikt tam nie parkuje, więc nikt w ten agregat nie przywali - bo
    burak ma 2 swoje miejsca w garażu
    ale w innym miejscu niż te agregaty), zaklajstrował przejście przez strop, teraz
    podobno "dołożył osłonę
    przeciwhałasową" (muszę iść ją zobaczyć, ciekawe, że hałas mierzyli w jakichś
    pomieszczeniach
    technicznych na poziomach podziemnych, a nie w samym garażu!?) - no i teraz
    mamy kolejne uchylenie przez WINB (a była już decyzja z PINB o demontażu ze względu
    na hałas - dopiero
    za 4 razem zauważyli, że hałasuje za bardzo - jak im WINB kazał zmierzyć hałas - i co
    ciekawe sam burak zapłacił
    za pomiary i przyniósł do PINB protokół mówiący, że hałas jest za duży) i zwrot do
    PINB, bo burak podobno
    zamontował osłonę i podobno już hałas jest dopuszczalny...
    I wciąż nic o tym, że montaż takiego agregatu stoi w sprzeczności z dopuszczalnym
    sposobem użytkowania
    lokalu (u nas garaż jest lokalem wydzielonym), niezależnie od sprowadzanego
    zagrożenia pożarowego
    (a pożar w garażu to na dłuższy czas blok bez wody, ogrzewania, wind i pewnie też
    prądu).
    No i o braku praw buraka do takiego zarządzania lokalem, w którym ma 2/284 udziału -
    bo nawet
    do czynności zwykłego zarządu nie ma prawa, a co dopiero do instalacji czegoś nowego,
    co zdecydowanie przekracza zwykły zarząd - choć to nie wiem, czy akurat temat dla
    nadzoru,
    pewnie jednak tylko na sprawę cywilną.
    A, że za to nic nie płaci to chyba nie trzeba dopisywać...
    Podobno prąd do agregatów idzie z lokalu - ale za dodatkowe wietrzenie garażu
    z wydzielanego ciepła płacą wszyscy właściciele garażu.

    Zaś uzurpowanie sobie przez zarząd wspólnoty prawa do zarządu garażem to temat na
    osobną dyskusję.

    Co do tego parkingu - zmierzę jak pojadę jeszcze raz w sierpniu.
    Póki co nikt z tym nic nie robił, bo wspólnota młoda, blok oddany jakoś na początku
    2020, a że się zaczął covid
    to dopiero teraz, w lipcu, mieli pierwsze zebranie (a i tak lepszy był mój zarząd -
    zwoływał "zebrania właścicieli BEZ obecności właścicieli"...).
    A i zrobić coś ciężko, bo blok niestety w 80% na wynajem - czy to długoterminowy czy
    pseudo-"hotel" - a tylko 20%
    właścicieli mieszka.
    W tym roku jednak spanie na parterze z otwartymi oknami - a przez tydzień był upał -
    było wyjątkowo
    fatalne - choć po 2 tygodniach można zacząć się przyzwyczajać.
    Nawet nie tyle silniki - choć jeden debil bez tłumika był, raz jeździł o 6 rano, na
    szczęście coś mnie
    tknęło i wieczorem zamknąłem okno - ale i tak jakby się blok walił (podobny efekt
    miałem, jak debile
    zaczęli u mnie na patio kosić trawę kosiarką spalinową - teraz na szczęście nie ma
    tam już trawy) - co to
    walenie drzwiami, nie wiem, co to za wieśniaki, albo jakimi gruchotami tam
    przyjeżdżali...
    Jednak mieszkanie na 4. piętrze ma swoje zalety (na 12. to podobno nawet komary nie
    dolatują,
    w sumie na 4. chyba też nie, ale u mnie nie ma wylęgarni - za to w Gdańsku nad
    Motławą na parterze 2 lata temu
    była tragedia, potem chyba zamordowali je jakąś chemią) - chyba że mieszkanie za
    ścianą sypialni
    (jeszcze ratuje to, że jednak piętro niżej) kupili
    chińczycy mający dziecko, które koniecznie musi się uczyć grać na pianinie, i to
    koncertowym (drgania idą po konstrukcji)...

    Zastanawiam się tylko, jak mogli dostać w takim razie pozwolenie na budowę, a potem
    pozwolenie na użytkowanie.
    Chyba że palili głupa i organizację ruchu zrobili dopiero po pozwoleniu na
    użytkowanie?
    Da się tak? Bo organizację jakoś zrobić musieli, stoją znaki a nie "produkty
    znakopochodne".
    Ciekawe, co wcisnęli przy pozwoleniu na użytkowanie, że "tu nie będzie parkingu",
    tylko "taki dojazd
    do garażu (bo chodnik też jest - to dla Liwiusza - strefa zamieszkania ;) raz węższy
    raz szerszy"?

  • 25. Data: 2022-07-12 19:55:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 12 lipca 2022 o 17:45:48 UTC+2 1634Racine napisał(a):
> [...]
    > Znajomi nie dzwonia do strazy miejskiej, bo to nie dziala, nigdy nie
    > przyjechali. Znajomi nigdy nie dyskutowali z parkujacymi, bo i po co?

    W tej sytuacji kluczowe jest "parkowali głównie mieszkańcy osiedla".
    A w tej miejscowości w ogóle jest straż miejska? Skoro piszesz, że jest, to pewnie
    jest - napisz,
    gdzie to, będzie wiadomo, gdzie nie warto dzwonić ;>
    I rzeczywiście dyskusja by nic nie dała - jak nie słyszał plotek, to i rozmówcy nie
    uwierzy,
    póki sam nie dostanie mandatu - a jakby dostał to jeszcze by się na rozmówcy mścił.

    A w tym gdańsku, to parkują głównie "turyści", co to chcą oszczędzić na wynajmie
    miejsca postojowego - a na ulicy również strefa płatnego parkowania.
    Mieszkańców mało, a każdy i tak ma miejsce parkingowe - bardzo niełatwo jest
    kupić mieszkanie bez miejsca postojowego (choć u mnie w bloku na 172 lokale
    chyba ze 30 nie ma udziałów w garażu - a miejsc jest 192, w tym 9 "podwójnych" -
    jeden
    samochodód zastawia drugi, więc musi być jeden właściciel - deweloper miał popyt,
    więc zgadzał się sprzedawać bez, choć jeden znajomy mówił mi, że musiał to załatwiać
    przez szefa,
    co to często latał do Izraela razem z prezesem dewelopera ;) a ja, jak kupowałem
    pierwszą "norkę" i nie chciałem
    dopłącać do garażu, to musiałem pisać podanie do dewelopera z uzasadnieniem - a potem
    i tak się
    okazało, jak sprzedawałem po 6 latach, że deweloper sam zapomniał, że nie sprzedał
    jeszcze wszystkich miejsc w garażu - dobrze dla mnie, bo klient, co kupował, ode mnie
    mieszkanie,
    mógł sobie kupić też miejsce postojowe od dewelopera)
    Zapewne drugi raz nie przyjedzie - a fama też nie ma jak iść, chyba że jak ktoś
    dostanie mandat to wpisze
    to w komentarzu na airbnb ;> (podobno to ważne, nawet prosił o komentarze w google'u
    wikary
    ze św. Brygidy - a że pozwolił nam po mszy w sobotę o 18:30 obejrzeć z bliska
    Bursztynowy Ołtarz - z bliska
    dopiero robi pełne wrażenie - ew. ja już niedowidzę ;) - to napiszę to choć tutaj)

    U mnie tak samo, problem jest w tym, że właściwie nie mam pomysłu, kto tam parkuje,
    zwłaszcza na
    cały dzień, bo na krótko to te buraki, co samochodami do żabki przyjeżdżają (a w
    bloku
    po drugiej stronie ulicy jest druga, z dużym parkingiem...) - raczej nie są to
    właściciele
    (chyba że mają 1 miejsce i 2 samochody), ani też wynajmujący mieszkania
    (bo też niestety hotel i to chyba w ponad 50% - na tyle, że do tej pory
    nie udałoby się podjąć żadnej uchwały wspólnoty gdyby deweloper nie wyłudził
    w aktach notarialnych pełnomocnictw do głosowania udziałem garażu przez zarząd - a
    garaż to 35% - oczywiście
    te pełnomocnictwa są nieważne, a zarząd nawet nie ma ich kopii, ale wszyscy udają, że
    jest OK ;),
    bo to raczej na dłużej i po pierwszym mandacie (a wieśniaki przyjeżdżają często)
    rozważyliby
    zapewne parkowanie gdzie indziej - więc może są to zdesperowani pracownicy
    okolicznych biurowców
    (też pewnie mandaty nie wychodzą im tanio, wynajmowałem garaż jednej kobitce, co
    dostała pracę w mordorze,
    a kawałek do przejścia miała, dopóki po roku nie awansowała, z czym wiązało się
    również miejsce do parkowania w budynku firmy ;)?
    Ale muszą być bardzo zdesperowani, bo praca to też tak długo jak wynajem.
    Mimo to ciągle znajdują się nowi chętni do zasilania budżetu Warszawy co to nie
    widzą, że przez ich
    zostawione blachosmrody nie da się przejechać bez najeżdżania na podwójną ciągłą...
    Jakim to debilem trzeba być widząc wyraźnie znak (zakaz jest tak na długości 8-9
    samochodów
    przed skrzyżowaniem) - a mimo to parkując, bo wydaje im się, że jak już jeden (a tym
    bardziej więcej)
    stoi na zakazie to jednak wolno.

  • 26. Data: 2022-07-12 22:57:45
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Dawid Rutkowski w
    ups.com
> [...]
    > "tu nie będzie parkingu", tylko "taki dojazd do garażu (bo chodnik też
    > jest - to dla Liwiusza - strefa zamieszkania ;) raz węższy raz szerszy"?

    jesli mozesz, to: w dwoch trzech pktach napisz o co cho? tzn kto i co
    zbudowal, ze zawadza.

  • 27. Data: 2022-07-12 22:58:03
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Dawid Rutkowski w
    ups.com
> [...]
    > skrzyżowaniem) - a mimo to parkując, bo wydaje im się, że jak już jeden (a
    > tym bardziej więcej) stoi na zakazie to jednak wolno.

    b. skomplikowane txty piszesz, tak btw. Cos tam zrozumialem, wiec:
    nalezy wnioskowac do zarzadcy terenu (zgn?), by *skutecznie* teren
    zabezpieczyl przed parkowaniem w odl. mniejszej niz 7 m od budynkow
    mieszkalnych (o to chodzi?). Zarzadac np. oslupkowania.
    To pierwszy krok. Jesli nie bedzie powodzenia - nastepne sa oczywiste (
    kpa)

  • 28. Data: 2022-07-14 23:58:05
    Od: n...@o...pl

    Tomasz <n...@i...invalid> napisał(-a):

    > Liwiusz w

    (różnice - szerokość i wysokość krawężnika) budowane jeszcze w czasach, gdy znaku
    "strefa zamieszkania" nie wynaleziono.

    Otrzymujesz bat na goły tyłek ze znajomości PoRD!

    > Pewnie po to, żeby samochody parkowały tam gdzie mają wyznaczone miejsca a
    > nie byle gdzie!

    I co to ma wspólnego z przejściem? Ano nic.

  • 29. Data: 2022-07-15 00:15:43
    Od: n...@o...pl

    Monika Głowacka <m...@g...pl> napisał(-a):

    > Niestety zdarzyło się, źle zaparkować, dostały ze Straży Miejskiej list
    > z drukiem mandatu
    > 1. Naruszenie zakazu postoju w strefie zamieszkania w miejscach innych
    > niż wyznaczone 100zł art. 49 ust. 2 pkt 4 PoRD
    > 2. Zatrzymanie pojazdu w odległości mniejszej niż 10 m przed tym
    > przejściem lub przejazdem, a na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach
    > ruchu 300zł art. 49 ust. 1 pkt 2 PoRD
    > 3. Niszczenie zieleni 300zł art. 144 §1 kw

    > oznakowana
    > STREFA ZAMIESZKANIA , STREFA RUCHU.

    Na pewno były oba te znaki JEDNOCZEŚNIE?
    Jeżeli tak, to można skutecznie podważyć pkt 1.

    Co do pkt 3 to:
    https://anuluj-mandat.pl/post/nie-ma-zakazu-parkowan
    ia-na-trawnikach

    Co do pkt 2 to nie mam pomysłu. Prosiłbym o zdjęcie (ich) :)

  • 30. Data: 2022-07-16 09:28:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mnie też tak wieśniacy załatwili.
    Do domu przyszli "to Pan zgłasza?".
    Zniechęcali mnie na wycieraczce przez trzy kwadranse.
    Więc wolę donosić na policję.
    PL są grzeczniejsi, uprzejmie dzwonią umówić się na dzień i godzinę, i "to od razu te
    cztery zgłoszenia załatwimy", szybciej idzie
    bo wieśniacy żądają zrobienia rysunku sytuacyjnego a policja nie.

    -----