    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 12 Jul 2022 10:55:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Byłam w Warszawie źle zaparkowałam
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 12 lipca 2022 o 17:45:48 UTC+2 1634Racine napisał(a):
    > Dawid Rutkowski w
    > [........]
    >
    > sytuacja taka:
    > na poczatku malej, asfaltowej drogi dojazdowej na podworko jest znak strefy
    > ruchu i zakaz postoju, i znak odholowania, zas wyjezdzajac z podworka, po
    > kilkudziesieciu metrach jazdy ta sama droga, jest znak konca strefy ruchu.
    > Oznakowanie w punkt.
    > moi znajomi praktyke maja taka:
    > jak ktos parkuje na podworku bo wjechal ta droga - dzwonia po patrol polic.
    > Przyjezdza zawsze, mandat za szybe. W zasadzie parkowanie zamarlo, parkowali
> [...]

    W tej sytuacji kluczowe jest "parkowali głównie mieszkańcy osiedla".
    A w tej miejscowości w ogóle jest straż miejska? Skoro piszesz, że jest, to pewnie
    jest - napisz,
    gdzie to, będzie wiadomo, gdzie nie warto dzwonić ;>
    I rzeczywiście dyskusja by nic nie dała - jak nie słyszał plotek, to i rozmówcy nie
    uwierzy,
    póki sam nie dostanie mandatu - a jakby dostał to jeszcze by się na rozmówcy mścił.

    A w tym gdańsku, to parkują głównie "turyści", co to chcą oszczędzić na wynajmie
    miejsca postojowego - a na ulicy również strefa płatnego parkowania.
    Mieszkańców mało, a każdy i tak ma miejsce parkingowe - bardzo niełatwo jest
    kupić mieszkanie bez miejsca postojowego (choć u mnie w bloku na 172 lokale
    chyba ze 30 nie ma udziałów w garażu - a miejsc jest 192, w tym 9 "podwójnych" -
    jeden
    samochodód zastawia drugi, więc musi być jeden właściciel - deweloper miał popyt,
    więc zgadzał się sprzedawać bez, choć jeden znajomy mówił mi, że musiał to załatwiać
    przez szefa,
    co to często latał do Izraela razem z prezesem dewelopera ;) a ja, jak kupowałem
    pierwszą "norkę" i nie chciałem
    dopłącać do garażu, to musiałem pisać podanie do dewelopera z uzasadnieniem - a potem
    i tak się
    okazało, jak sprzedawałem po 6 latach, że deweloper sam zapomniał, że nie sprzedał
    jeszcze wszystkich miejsc w garażu - dobrze dla mnie, bo klient, co kupował, ode mnie
    mieszkanie,
    mógł sobie kupić też miejsce postojowe od dewelopera)
    Zapewne drugi raz nie przyjedzie - a fama też nie ma jak iść, chyba że jak ktoś
    dostanie mandat to wpisze
    to w komentarzu na airbnb ;> (podobno to ważne, nawet prosił o komentarze w google'u
    wikary
    ze św. Brygidy - a że pozwolił nam po mszy w sobotę o 18:30 obejrzeć z bliska
    Bursztynowy Ołtarz - z bliska
    dopiero robi pełne wrażenie - ew. ja już niedowidzę ;) - to napiszę to choć tutaj)

    U mnie tak samo, problem jest w tym, że właściwie nie mam pomysłu, kto tam parkuje,
    zwłaszcza na
    cały dzień, bo na krótko to te buraki, co samochodami do żabki przyjeżdżają (a w
    bloku
    po drugiej stronie ulicy jest druga, z dużym parkingiem...) - raczej nie są to
    właściciele
    (chyba że mają 1 miejsce i 2 samochody), ani też wynajmujący mieszkania
    (bo też niestety hotel i to chyba w ponad 50% - na tyle, że do tej pory
    nie udałoby się podjąć żadnej uchwały wspólnoty gdyby deweloper nie wyłudził
    w aktach notarialnych pełnomocnictw do głosowania udziałem garażu przez zarząd - a
    garaż to 35% - oczywiście
    te pełnomocnictwa są nieważne, a zarząd nawet nie ma ich kopii, ale wszyscy udają, że
    jest OK ;),
    bo to raczej na dłużej i po pierwszym mandacie (a wieśniaki przyjeżdżają często)
    rozważyliby
    zapewne parkowanie gdzie indziej - więc może są to zdesperowani pracownicy
    okolicznych biurowców
    (też pewnie mandaty nie wychodzą im tanio, wynajmowałem garaż jednej kobitce, co
    dostała pracę w mordorze,
    a kawałek do przejścia miała, dopóki po roku nie awansowała, z czym wiązało się
    również miejsce do parkowania w budynku firmy ;)?
    Ale muszą być bardzo zdesperowani, bo praca to też tak długo jak wynajem.
    Mimo to ciągle znajdują się nowi chętni do zasilania budżetu Warszawy co to nie
    widzą, że przez ich
    zostawione blachosmrody nie da się przejechać bez najeżdżania na podwójną ciągłą...
    Jakim to debilem trzeba być widząc wyraźnie znak (zakaz jest tak na długości 8-9
    samochodów
    przed skrzyżowaniem) - a mimo to parkując, bo wydaje im się, że jak już jeden (a tym
    bardziej więcej)
    stoi na zakazie to jednak wolno.