  • 31. Data: 2013-10-14 13:38:18
    Temat: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    Od: kashmiri <k...@l...co.uk>

    Czy istnieje np. coś takiego, jak solidarna odpowiedzialność za dług w przypadku
    brata i siostry, gdy jest oczywiste, że z kredytu skorzystał wyłącznie brat? (Bo kasę
    wziął, na co jest dowód, i przecież nie ma dowodu, że oddał albo spłacił ten dług).

    Czy fakt, że kobieta z dziećmi nie ma gdzie mieszkać i jej jedyne mieszkanie zostało
    zlicytowane, nie uprawdopodabnia jej zeznań?

    k.

  • 32. Data: 2013-10-14 13:41:32
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 12:45, sqlwiel wrote:

> [...]
    > tęgi problem.
    > Zeznanie pod przysięgą, to w amerykańskich filmach. U nas jest
    > "pouczenie o odpowiedzialności za fałszywe zeznania", ale nie dotyczy
    > oskarżonego (jemu wolno kłamać i nic mu za to nie grozi), a tylko świadków.
    >
    > Na moje oko na początek można użyć US jako psa. Potem, na żądanie ew.
    > sądu US będzie musiał udostępnić co dłużnik zeznał w US, a tutaj też się
    > odpowiada za nieprawdę.
    >
    > Przy tak grubej sprawie o tak trudno przewidywalnych dalszych kosztach
    > kilkaset zł na prawnika na początku, to doprawdy małe piwo.

    1. weż pod uwagę powyższe słuszne uwagi o traktowaniu wypisywanych tu
    opinii z dużą rezerwą, bo pisują tu też nawiedzeni, półgłówki i nawet
    kryminaliści (juz jeden zdązył zabrać i w tym wątku głos)
    2.złóż zawiadomienie do prokuratury o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa o wyłudzenie,- opisywana sprawa MZ spełnia te kryteria.
    Prokurator tak czy inaczej wyrazi swoje zdanie, a kazda opinia prawnicza
    dodaje materiału zainteresowanej do przemyśleń i wyciągnięcia wniosków.
    3. gromadź dowody, nagrywaj rozmowy itp, bo ewentualny proces będzie i
    tak poszlakowy
    MZ szanse na wygrana są dośc słabe, ale są (z dobrym i obrotnym
    prawnikiem!)! -sąd swobodnie oceniać będzie dowody, a one (słabe)
    istnieją,- e-mail brata z odmową zwrotu pieniedzy (czy i jak to tam
    uzasadnił?), dowód wpłaty, zaciągnięcie pożyczek (na podstawie
    doświadczenia zyciowego sąd oceniac będzie , czy daje się ni z tego, ni
    z owego darowiznę 1 mln zł wyzbywając się w tym celu całego majątku).
    Pozostaje pytanie, dlaczego ojciec nie zajmuje stanowiska? Pamiętaj, ze
    on ma prawo formalnie odmówić zeznań, ale nie musi z tego prawa skorzystać.

  • 33. Data: 2013-10-14 13:45:08
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 13:33, Liwiusz wrote:

    > "Nieujawnione" oznacza "niewiadomo skąd". Tutaj wiadomo - od siostry.

    Ale tytuł otrzymania mlna?
    Poza tym, czy zapłacił opłaty skarbowe od pożyczki (siostra zaprzecza
    darowizny!)?

  • 34. Data: 2013-10-14 13:50:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 13:45, p47 pisze:

    > Ale tytuł otrzymania mlna?

    Podatek 75% (którego już nie ma) dotyczył nieujawnionego źródła, a nie
    nieujawnionej podstawy otrzymania. Źródłem jest siostra.

    > Poza tym, czy zapłacił opłaty skarbowe od pożyczki (siostra zaprzecza
    > darowizny!)?

    Czy to w jakikolwiek sposób przybliża siostrę do odzyskania pieniędzy?

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2013-10-14 13:56:33
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-14 13:38, kashmiri pisze:
> [...]
    >
    > Czy fakt, że kobieta z dziećmi nie ma gdzie mieszkać i jej jedyne mieszkanie
    zostało zlicytowane, nie uprawdopodabnia jej zeznań?

    Nie zgadzając się z Liwiuszem uważam, że da się tu co nieco odzyskać na
    sprawie cywilnej, ale do tego musi być solidny prawnik, a nie
    pierwsza-z-brzegu.
    Czasami zdarza się, że sąd wymierzy sprawiedliwość, a nie tylko
    zastosuje "prawo", choć już mocno odwykliśmy od tego.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 36. Data: 2013-10-14 13:58:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p47" napisał w wiadomości
> [...]
    >wyciągnięcia wniosków.
    >3. gromadź dowody, nagrywaj rozmowy itp, bo ewentualny proces będzie

    Proces az tak bardzo poszlakowy nie bedzie, bo przelew w banku
    zarejestrowany jest.
    I teraz tylko pytanie co brat wymysli - nic, i bedzie musial oddac,
    zwrot rzekomej pozyczki, na ktora z kolei on nic nie ma,
    wplata rozliczenia po spadku, itd ...

    >MZ szanse na wygrana są dośc słabe, ale są (z dobrym i obrotnym
    >prawnikiem!)!

    Brata stac na lepszego prawnika :-)

> [...]
    >sąd oceniac będzie , czy daje się ni z tego, ni z owego darowiznę 1
    >mln zł wyzbywając się w tym celu całego majątku).

    Na darowizne powinna byc umowa :-)

    J.

  • 37. Data: 2013-10-14 14:00:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości

    >"Nieujawnione" oznacza "niewiadomo skąd". Tutaj wiadomo - od siostry.

    Nieujawnionie to chyba nie wykazane na odpowiednim picie czy innej
    deklaracji.

    Od darowizny w rodzinie deklaracje nadal trzeba zlozyc - pytanie czy
    brat o to zadbal.

    J.

  • 38. Data: 2013-10-14 14:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@l...co.uk napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > potrzebuje miliona

    Podziwiam.
    Pozyczyć milion i nie zabiezpieczyc sie odpowiednio (weksel itp)
    I nadal nic to was nie nauczyło bo zamiast od razu iśc do prawnika,
    szukacie odpowiedzi na grupie dyskusyjnej!?! Przy kwocie miliona zł?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 39. Data: 2013-10-14 14:04:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 14:00, J.F pisze:

    > Nieujawnionie to chyba nie wykazane na odpowiednim picie czy innej
    > deklaracji.

    Źle uważasz.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2013-10-14 14:07:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie wiem. Ale kopia powinna być w PRISM.

    ROTFL

    Weź się może nie ośmieszaj.