  • 41. Data: 2013-10-14 14:07:35
    Temat: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kashmiri" napisał w wiadomości grup
    On Monday, 14 October 2013 12:00:41 UTC+1, J.F wrote:
    >To to wiem, z Czerniakowa jestem ;) Ale nie wchodzi w grę, zresztą
    >nie chodzi o zemstę, tylko o odzyskanie pieniędzy.

    No wiesz, gdyby tak najpierw zginela zona, potem dzieci brata, a potem
    brat, to dziedziczy po nim jego rodzina :-)

    Dzieci moze ginac nie musza, bo siostra moze je wziac pod opieke i
    majatkiem sie zaopiekowac.
    Tylko sprawdzic ile zona ma rodziny, bo moze byc konkurencja :-)

    A jakby tak to bylo w jednym wypadku drogowym, to decydowac moga
    minuty w akcie zgonu..

    J.

  • 42. Data: 2013-10-14 14:09:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2013 13:58, J.F pisze:

    > Na darowizne powinna byc umowa :-)

    A jest wymóg, żeby była pisemna, hmm?

  • 43. Data: 2013-10-14 14:11:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2013 13:41, stary ubek p47 pisze:

    > 1. weż pod uwagę powyższe słuszne uwagi o traktowaniu wypisywanych tu
    > opinii z dużą rezerwą, bo pisują tu też nawiedzeni, półgłówki i nawet
    > kryminaliści (juz jeden zdązył zabrać i w tym wątku głos)

    No, taki np. p47, który jest wszystkim powyższym w jednym.

  • 44. Data: 2013-10-14 14:17:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.10.2013 13:38, kashmiri pisze:
    > Czy istnieje np. coś takiego, jak solidarna odpowiedzialność za dług
    > w przypadku brata i siostry, gdy jest oczywiste, że z kredytu skorzystał

    Tylko jeśli byliby małżeństwem. Albo jakąś spółką (też nie każdą).

    > wyłącznie brat? (Bo kasę wziął, na co jest dowód, i przecież nie
    > ma dowodu, że oddał albo spłacił ten dług).

    Ale on nie jest stroną długu. Dostał kasę od siostry i nic go nie
    obchodzi, skąd te pieniądze wzięła.

    Jeśli się przygotował do odpowiedzi, to można mu nafiukać - jeśli kasę
    zgłosił jako rodzinną darowiznę, a potem się rewanżował darowizną w
    postaci spłaty części rat za siostrę. Gdyby chciał wyłudzić, to po co w
    ogóle spłacał cokolwiek?

    > Czy fakt, że kobieta z dziećmi nie ma gdzie mieszkać i jej jedyne
    > mieszkanie zostało zlicytowane, nie uprawdopodabnia jej zeznań?

    Nie. Żaden przepis nie zakazuje podejmować głupich decyzji typu
    "zapożyczę się i majątek rozdam".

    PS: ZAWIJAJ WIERSZE!!

  • 45. Data: 2013-10-14 14:20:33
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 13:50, Liwiusz wrote:

    > Podatek 75% (którego już nie ma) dotyczył nieujawnionego źródła, a nie
    > nieujawnionej podstawy otrzymania. Źródłem jest siostra.

    > Czy to w jakikolwiek sposób przybliża siostrę do odzyskania pieniędzy?

    No, jednak w pewnym (niewielkim) stopniu tak,- w czasie procesu sąd
    bierze (a przynajmniej powinien) pod uwagę całokształt okolicznosci, -
    nie zaszkodzi zatem mieć argument, ze brat jest przestępcą skarbowym,
    który nie tylko siostrę, ale i skarb państwa oszukał..
    ;-)

  • 46. Data: 2013-10-14 14:21:55
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 14:04, Liwiusz wrote:

    > Źle uważasz.

    No, nie tak do konca xle,- jesli o darowiźnie nie zawiadomił w
    odpowiednim czasie US to OIDW nie moze skorzystać z pełnej ulgi na
    darowizne i powinien zapłacić odpowiedni podatek.

  • 47. Data: 2013-10-14 14:22:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 14:20, p47 pisze:

> [...]
    > nie zaszkodzi zatem mieć argument, ze brat jest przestępcą skarbowym,
    > który nie tylko siostrę, ale i skarb państwa oszukał..

    No tak. I pijak i złodziej.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2013-10-14 14:22:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 14:21, p47 pisze:

    > No, nie tak do konca xle,- jesli o darowiźnie nie zawiadomił w
    > odpowiednim czasie US to OIDW nie moze skorzystać z pełnej ulgi na
    > darowizne i powinien zapłacić odpowiedni podatek.

    Ale nie będzie to podatek za dochód z nieujawnionych źródeł.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2013-10-14 14:24:27
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-14 14:11, Andrzej Lawa wrote:

    > No, taki np. p47, który jest wszystkim powyższym w jednym.

    Uderz w stół, itd...

    ;-)

  • 50. Data: 2013-10-14 14:48:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>