  • 191. Data: 2013-10-18 10:19:00
    Temat: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Oct 2013, p47 wrote:

    > karnym!
    > Kasację w takim postepowaniu opisuje KPK:
    > "Art. 523. Kasacja i jej podstawy
    [...]
    > § 4. Ograniczenia przewidziane w § 2 i 3 nie dotyczą kasacji:
    > 1) wniesionej z powodu uchybień wymienionych w art. 439 katalog bezwzględnych
    > przyczyn odwoławczych,
    > 2) w wypadku określonym w art. 521 podmioty szczególne uprawnione do
    > wniesienia kasacji," .
    >
    > Powtarzam;- kasację na korzyść oskarżonego można wnieść TYLKO! w razie
    > skazania go za przestępstwo (także przestępstwo skarbowe) na karę POZBAWIENIA
    > WOLNOŚCI BEZ WARUNKOWEGO ZAWIESZENIA JEJ WYKONANIA (art. 523 § 2 k.p.k.).

    No kiedy wyżej rzetelnie zacytowałeś przepis, podając całe dwa wyjątki
    od Twojego wielkoliterowego TYLKO.

    > Zwolnienie z w/w warunku może nastapic jedynie z art. 439kpk, lub 521 kpk,
    > które w sposób oczywisty nie miały zastosowania w przypadku postępowania
    > zakończonego skazaniem A. Ławy.

    Kilka tygodni temu był opis przypadku, kiedy to z kasacją wystąpił
    prokurator :|
    "Nie można wystąpić" a "oskarżony nie może wystąpić" to JEDNAK
    dwa różne przypadki.

    pzdr, Gotfryd

  • 192. Data: 2013-10-18 12:24:01
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-10-18 08:39, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 17.10.2013 23:13, kashmiri pisze:
    > coś jemu nie w smak (albo ot tak) zaraz wyzywa od kryminalistów bijących
    > staruszków (notabene tamci ochroniarze, co mnie we czwórkę napadli,
    > mieli po jakieś 20 lat).

    Czyli razem ok 80 ;)

    JD

  • 193. Data: 2013-10-18 12:25:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.10.2013 12:24, JD pisze:

    > Czyli razem ok 80 ;)

    No w sumie to tak... Teraz pewnie ten bęcwał będzie się ze staruszka tak
    tłumaczył ;->

  • 194. Data: 2013-10-18 14:10:13
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-18 10:19, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > No kiedy wyżej rzetelnie zacytowałeś przepis, podając całe dwa wyjątki
    > od Twojego wielkoliterowego TYLKO.

    CChyba czepiasz się MZ bez podstaw, wszak odo tych 2 nadzwyczajnych
    wyjatków odniosłem się zaraz dalej (co zreszta niżej zacytowałeś)

    wskazujac, że żadna z wymienionychw art. 439 kpk (czysto formalnych!)
    okoliczności w tej KONKRETNEJ sprawie nie zachodziła.a także
    okoliczności wymienione w art.521 tez nie mają zastosowania, bo nie
    dotyczą opisywanej sytuacji, gdy kasację chce wnieść skazany.

    > Kilka tygodni temu był opis przypadku, kiedy to z kasacją wystąpił
    > prokurator :|

    To i ja w sposób podobny do ciebie sie "czepne" twoich sformułowań;-) -
    a czy była to omawiana sytuacja, że nie zachodziły okoliczności z art.
    439pkp i czy wystapił on na korzyść skazanego nie na bezwzgledne
    więzienie?? Oczywiscie nie bo jakis tam "prokurator" nie ma uprawnień do
    wnoszenia o kasację od każdego prawomocnego orzeczenia sądu kończącego
    postępowanie. Tylko jednego, jedynego z nich, tj. Rokuratora
    Generalnego (oraz dodatkowo RPO) nie obowiazują w tym wzgledzie
    ograniczenia z art. 523 pkp.
    > "Nie można wystąpić" a "oskarżony nie może wystąpić" to JEDNAK
    > dwa różne przypadki.

    Oczywiście, ale przeciez, zgodnie z treścią nie kogo innego, a TWOJEGO!
    zapytania
    (cyt. "> przecież, jak wiadomo, kasację skazany w procesie karnym może
    składac WYŁĄCZNIE, jesli skazany został na karę pozbawienia wolności.

    Możesz podać podstawę prawną? "

    rozpatrywaliśmy tu okoliczności, w jakich to SKAZANY (a nie Prokurator
    Generalny, RPO) może wnośic o kasację!
    I sadzę , ze na to pytanie wyczerpująco i prawdziwie odpowiedziałem,
    tylko sygnalizując także pozostałe opcje stron.

  • 195. Data: 2013-10-20 20:21:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 14:22:54 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ale nie będzie to podatek za dochód z nieujawnionych źródeł.

    Tylko ze siostra przeciez nie zezna ze to darowizna byla, tylko ze
    pozyczka.
    Sama sie przy tym podlozy (podatek), ale bedzie miala na papierze.

    J.

  • 196. Data: 2013-10-20 20:34:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 20:29:18 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > A coś nie zeżarło Ci aby art.32 KC?
    > (przypadek że mamy *dwa* kolejne wypadki drogowe, wynikłe jeden
    > z drugiego, wykluczyłeś!)

    Zezarlo, ale:
    a) domniemywa sie ... a minuty w aktach zgonu sa rozne, to nie ma co
    domniemywac, jest oficjalnie stwierdzone ?

    b) jesli zmarly na skutek obrazen po wypadku, powiedzmy juz w
    szpitalu, po operacjach ... ma zastosowanie ?

    J.

  • 197. Data: 2013-10-23 07:14:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Tia, rozumując w ten sposób, jeśliby przesłać komuś przelew z tytułem
    > będącym głupim żartem typu "zapłata za zamach smoleński" byłby to
    > dowód na "zamach smoleński" ;)
    >
    > Pamiętaj, że obecnie klienci większych dostawców usług czy mediów mają
    > swoje osobne konta rozliczeniowe i księgowość u takiego dostawcy nie
    > ma powodów, żeby patrzeć na tytuły przelewów - liczy się saldo konta
    > i tyle.

    znaczy sądzisz że brat ma setki sióstr i od każdej dostaje milionowe
    przelewy na różne konta i nie sprawdza tytułów :)

  • 198. Data: 2013-10-23 07:17:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ukrycia? Nawet jeśli cała reszta biurokracji (umowa, faktura itepe)
    > byłyby spisane i w razie obowiązku zgłoszone?
    >
    > [ciach]

    > Tak szczerze - jak myślisz, jaki procent ludzi tylko okazyjne
    > dostających przelewy od innych osób fizycznych zwraca uwagę na coś
    > poza nadawcą i sumą?

    Lawa jak często dostajesz nawet od rodziny przelewy na milion zł

  • 199. Data: 2013-10-23 18:02:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.10.2013 07:17, Marek Dyjor pisze:

    > Lawa jak często dostajesz nawet od rodziny przelewy na milion zł

    Nie twój interes, Dyjor.

  • 200. Data: 2013-10-23 18:03:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.10.2013 07:14, Marek Dyjor pisze:

    > znaczy sądzisz że brat ma setki sióstr i od każdej dostaje milionowe
    > przelewy na różne konta i nie sprawdza tytułów :)

    A ty drobiazgowo sprawdzasz tytuł, czy tylko patrzysz na sumę i
    ewentualnie nadawcę?