  • 1. Data: 2013-10-13 11:49:25
    Temat: Zwrot towaru a wymyslone dane
    Od: janek <j...@w...pl>

    W sklepie internetowym kupiłem rzecz, żeby nie rozsiewać swoich danych
    osobowych podałem się jako Jan Kowalski ( i odbiór towaru w punkcie),
    niestety owa rzecz mi zdecydowanie nie odpowiada i chciałbym ją zwrócić.

    Mogę zwrócić do 10 dni ale niestety najpierw muszę skorygować dane.

    Jak to wygląda w świetle prawa, jakie mogę napotkać problemy.

  • 2. Data: 2013-10-14 18:28:13
    Temat: Re: Zwrot towaru a wymyslone dane
    Od: "kashmiri" <k...@l...co.uk>

    "janek" wrote in message

> [...]
    >
    > Mogę zwrócić do 10 dni ale niestety najpierw muszę skorygować dane.
    >
    > Jak to wygląda w świetle prawa, jakie mogę napotkać problemy.

    Zwrotu dokonuje się osobie, która towar zakupiła - jest w stanie przedstawić
    dowód zakupu, a nie dowód osobisty.

    Co to w ogóle za pomysł, aby żądać danych osobowych klienta pod pretekstem
    przyjęcia zwracanego towaru.

    Pomijając, że nie ma zakazu używania pseudonimów.

    k.

  • 3. Data: 2013-10-14 19:15:54
    Od: janek <j...@w...pl>

> [...]
    > pretekstem przyjęcia zwracanego towaru.
    >
    > Pomijając, że nie ma zakazu używania pseudonimów.

    czyli sugerujesz żeby zmienić dane w systemie sklepu na rzeczywiste,
    napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy z danymi rzeczywistymi?

    czy też olać i wpisać na oświadczeniu te wymyślone dane i podpisać się
    jan kowalski podając jedynie właściwe konto do zwrotu pieniędzy ?

  • 4. Data: 2013-10-14 19:24:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, kashmiri wrote:

    > Zwrotu dokonuje się osobie, która towar zakupiła - jest w stanie przedstawić
    > dowód zakupu,

    Śliska sprawa.
    Uprawnienia o których mowa są "nieprzechodnie" :), a ściślej dla
    egzekucji przechodniej jest inny tryb :)
    Nie widać podstaw, aby skoro kupujący Jan kupiony towar podał
    dalej odsprzedając Piotrowi lub darując Jerzemu, żeby oni
    "nabyli wraz z towarem" uprawnienia Piotra.

    > a nie dowód osobisty.
    >
    > Co to w ogóle za pomysł, aby żądać danych osobowych klienta pod pretekstem
    > przyjęcia zwracanego towaru.

    IMVHO w rachubę wchodzą dwa ograniczenia:
    - fiskalne
    - podmiotowe

    Pierwsze bierze się stąd, że fiskus bardzo nie lubi, jak podatnik
    mu wywodzi, że podatki które należały się z powodu sprzedaży należy
    zwrócić.
    Ten punkt programu da się obejść, o ile sprzedaż została udokumentowana
    paragonem fiskalnym, zwrot paragonu w zasadzie rozwiązałby problem.
    Ale po pierwsze sprzedaż "zdalna" jest spod paragonów zwolniona,
    z zupełnie oczywistego powodu braku spójności dowodowej takiego
    trybu fiskalizacji (i tak doręcznie do nabywcy nie pokrywa się
    z wydaniem paragonu).

    Drugo sprawa, to fakt, że prawo do zwrotu o którym mowa wyżej
    przysługuje konsumentowi. Sprzedawca IMO ma podstawy do żądania
    dowodu, że zamierzający skorzystać z uprawnienia JEST konsumentem.
    IMVHO, samo oświadczenie wystarczy, niemniej... art.6 KC :)

    > Pomijając, że nie ma zakazu używania pseudonimów.

    Nie ma.
    Ale to nie sprzedawca musi udowadniać, że sprzedał temu komu
    sprzedał, tylko kupujący, że to *on* kupił, a nie "osoba
    związana zawodowo" z zakupionym towarem (BTW: domniemanie,
    jakoby tylko i wyłącznie sprzedaż "na firmę" była niekonsumencka
    jest nieuprawnione)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2013-10-14 19:48:00
    Od: janek <j...@w...pl>

    > Śliska sprawa.

    no właśnie, teraz myślę nad wersją: znajomy zamówił mi towar w sklepie,
    znajomy napisał oświadczenie zwrotu i się podpisał a w oświadczeniu
    wskazał moje konto na zwrot kasy

    i żeby tego się trzymać

    tylko gdyby wynikły jakieś problemy żebym nie został z palcem w dupie bo
    nawet odebrać towaru nie będę mógł (np stwierdzą że towar używany i nie
    podlega zwrotowi)

    pozdro