  • 1. Data: 2013-10-13 16:01:29
    Temat: kradziez z karty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.hotmoney.pl/Ostra-kara-za-uzycie-cudzej-k
    arty-Wydali-30-zlotych-a31567

    "Karty zapomniał klient płacący za paliwo. Mężczyzna jednak
    natychmiast zorientował się, że jest okradany, ponieważ zaczęły na
    jego telefon przychodzić SMS-y z banku informujące o transakcjach.
    Zawiadomił więc policję i osoby używające jego karty szybko
    zatrzymano.
    Okazało się, że pozostawioną kartę zauważyła pracownica stacji.
    Sprawdziła, czy może użyć karty, dokonując zakupu na kwotę 3,79 zł.
    Gdy to się udało, wręczyła kartę koledze z pracy. Ten zaś
    pomaszerował... wprost do sklepu monopolowego, gdzie wydał 24,60 zł.

    Więcej pracownicy stacji nie zdołali wydać. Mimo to sąd potraktował
    ich bardzo surowo. Oboje zostali skazani z paragrafu Kodeksu karnego
    dotyczącego kradzieży z włamaniem na karę grzywny. Każde z nich
    musiało zapłacić po 900 złotych."

    Hm, ale czemu "z wlamaniem" ?
    Toz to zwykle przywlaszczenie bylo, pieniadze lezaly na ulicy :-)

    Jest u nas jakis komunikat "zatrzymac okaziciela" ?
    Bo cos mi ten opis malo realnie wyglada, no chyba ze policja szybko
    zareagowala i na monitoringu na stoisku monopolowym w stacji widac
    bylo kto z karty korzysta.

    W jakim banku serwis sms przyzwoicie kosztuje ?

    J.

  • 2. Data: 2013-10-13 18:29:33
    Temat: Re: kradziez z karty
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 13 Oct 2013 16:01:29 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >ich bardzo surowo. Oboje zostali skazani z paragrafu Kodeksu karnego
    >dotyczącego kradzieży z włamaniem na karę grzywny. Każde z nich

    W Ameryce by dostali minimum 5 lat. W Polsce sie czyta: "zgwalcil
    kobiete. Mzoe dostac NAWET rok wiezienia"

    A.L.

  • 3. Data: 2013-10-13 21:00:39
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2013-10-13 16:01, J.F. pisze:

    > W jakim banku serwis sms przyzwoicie kosztuje ?

    http://raiffeisenpolbank.com/karta-kredytowa-t-mobil
    smsy powiadamiające o transakcjach karta są darmowe.

  • 4. Data: 2013-10-13 22:18:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    On Sun, 13 Oct 2013 16:01:29 +0200, "J.F."

    >W Ameryce by dostali minimum 5 lat.

    Sprawdzam - prosze o podobny przypadek z USA wraz z kara.

    20$ ... to pewnie nawet nie przestepstwo.

    >W Polsce sie czyta: "zgwalcil kobiete. Mzoe dostac NAWET rok
    >wiezienia"

    Nie wiem gdzie sie czyta, bo polski KK przewiduje OD 2 do 12 lat ..

    Chyba ze to gwalt na francuskiej prostytutce ..

    J.

  • 5. Data: 2013-10-13 23:08:22
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Następnym razem podaj nr sprawy najlepiej z ksero wyroku bo w gazetach
    dziennikarze jakby mogli to srali by na papier gazetowy dla pieniedzy.

  • 6. Data: 2013-10-13 23:56:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F wrote:

    > Sprawdzam - prosze o podobny przypadek z USA wraz z kara.

    Kara zalezy od stanu w ktorym popełniono przestępstwo i od kwoty.
    Zwykle jest pomiedzy rokiem a 5 lat.
    Przy czym tam kary się sumują wiec można w sumie dostać dużo wiecej.

    Generalnie sądy nie są od gnojenia ludzi, za pojedynczą przypadkową
    kradzież nie dostanie wiecej niż rok.

    Ale jak cię złapią na większej ilosci kradziezy to posiedzisz
    kilkanascie lat.

  • 7. Data: 2013-10-14 12:35:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości
    J.F wrote:

    >Kara zalezy od stanu w ktorym popełniono przestępstwo i od kwoty.
    >Zwykle jest pomiedzy rokiem a 5 lat.
    >Przy czym tam kary się sumują wiec można w sumie dostać dużo wiecej.

    I wyjsc po 1/3.
    Wiec 5 lat za gwalt, ale na wolnosci po poltora roku ...

    >Generalnie sądy nie są od gnojenia ludzi, za pojedynczą przypadkową
    >kradzież nie dostanie wiecej niż rok.

    Za taka drobnice, to podejrzewam ze nawet bez odsiadki sie skonczy.

    J.

  • 8. Data: 2013-10-15 08:21:02
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-10-13 21:00, Dąbrowski pisze:

    > http://raiffeisenpolbank.com/karta-kredytowa-t-mobil
    > smsy powiadamiające o transakcjach karta są darmowe.

    Dokładnie.
    Działa czasami nawet szybciej niż obsługa na terminalu widzi ;)
    Za granicą również.

    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 9. Data: 2013-10-16 22:59:35
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 13 Oct 2013 22:18:28 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości
    >On Sun, 13 Oct 2013 16:01:29 +0200, "J.F."

    >Sprawdzam - prosze o podobny przypadek z USA wraz z kara.

    Nie chce mi sie. Googli pan nei ma?

    W Ameryce kary sie sumuje. Okradzenie karty kredytowej to cos z 5
    przestepstw za ktore dostaje sie wyroki osobno. Czasem sie zdarza
    wyrok (co parwda nie za karte kredytowa) w rodzaki 234 lata wiezenia z
    mozliwoscia wyjscia po 200 latach jak sie bedzie dobrze sparwowal

    A.L.

  • 10. Data: 2013-10-17 01:26:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    >On Sun, 13 Oct 2013 16:01:29 +0200, "J.F."
    > Nie chce mi sie. Googli pan nei ma?

    Ale czego szukac ?

    Na razie to znalazlem
    http://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/xg7zj/som
    eone_stole_my_credit_card_and_bought_and_ipad/

    fascynujaca lektura. Chocby sugeruje ze cos nie wszyscy w te wysokie
    kary wierza.

    Polecam np post waxor, jak to w Ameryce wszystko jest proste, szybkie
    i przyjemne :-)

> [...]
    >wyrok (co parwda nie za karte kredytowa) w rodzaki 234 lata wiezenia
    >mozliwoscia wyjscia po 200 latach jak sie bedzie dobrze sparwowal

    A jak takiego zastrzezenia nie ma, to gwalciciel zamiast 5 lat moze
    odsiedziec 20 miesiecy ?

    J.