1. Data: 2013-10-14 07:17:36
Temat:Montaz kamer na klatce schodowej
Od:s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie mi powiedzieć jak wygląda z prawnego punktu widzenia sprawa montażu kamer
na klatce schodowej przez zarządcę? Chodzi mi o punkt w którym może naruszać to
prywatność? Zarządca sam zdecydował o montaż kamer, obciążył kosztami montażu
właścicieli i zamontował je przed klatką i widą.

2. Data: 2013-10-14 07:52:45
Temat:Re: Montaz kamer na klatce schodowej
Od:sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 07:17, s...@g...com pisze:
> [...]
prywatność? Zarządca sam zdecydował o montaż kamer, obciążył kosztami montażu
właścicieli i zamontował je przed klatką i widą.

Jeśli była na to uchwała Wspólnoty, to "zatwierdziliście to".
Jeśli nie było, to można uchwałą zażądać demontażu i zwrotu kosztów
przez Zarządcę. Może się oprzeć o sąd ("przekroczenie zwykłego
zarządu"), ale do wygrania.

Od strony czysto prawnej może być istotne kto ma dostęp do zapisów i czy
jest jakiś tego regulamin i na czym (przepisy) oparty. Tutaj wysiadam i
również będę wdzięczny za dobrze poparte opinie.

Hint: ktoś może widzieć kiedy moja żona wychodzi z domu jak mnie w domu
nie ma. A czasem wystarczy widzieć kto wtedy do budynku wchodzi.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

3. Data: 2013-10-14 08:04:05
Od:s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

nie wiem co Ty masz za kodowanie teksu ustawione ale nie mogę dojśc co niektóre
krzaki oznaczają.
Nie było żadnej uchwały co do montażu i pamietam ze wiekszosc sie nie zgadzala a
podobno powstalo poniewaz ktos dzwonil i zadal montazu kamer. rozumiem przed klatka
ale juz przed winda to chyba jakas przesada. regulaminu tez nie ma i dlatego pytalem
jak proawo na to patrzy.

4. Data: 2013-10-14 08:48:26
Od:SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
prywatność? Zarządca sam zdecydował o montaż kamer, obciążył kosztami montażu
właścicieli i zamontował je przed klatką i widą.

Nie są uregulowane te sprawy
W środowisku ochrony są diametralnie różne propozycje i to nie dwie
skrajnie ale kilka skrajnych co się wydaje nie możliwe a jednak tak.
Spotkasz się z opiniami, że nie wolno bo GIODO
ale GIODO może wejść dopiero wtedy gdy np twarze są zapamiętywane wraz z
przypisaniem danych osobowych osoby a jeśli nie to nie ma podstaw do
interwencji
Moim zdaniem bez kamer w wielu przypadkach nie da się podnieść
bezpieczeństwa
Gorzej bo prokuratura powinna się zainteresować przepisem jaki
funkcjonuje w więziennictwie który zakazuje montażu kamer w toaletach
więźniów - skutek - wiem o przynajmniej czterech samobójstwach których
można by uniknąć gdyby tam kamery były
Życie człowieka jest najważniejsze.

--
sjs

5. Data: 2013-10-14 08:53:59
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 08:48, SJS pisze:
> Życie człowieka jest najważniejsze.

To stwierdzenie jest zasadniczo błędne. A przynajmniej obrażasz miliony
osób, które na przestrzeni wieków poświęciły swoje życie w imię czegoś
bardziej wartościowego.

--
Liwiusz

6. Data: 2013-10-14 08:58:06
Od:sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 08:48, SJS pisze:

> Życie człowieka jest najważniejsze.

A masz coś na poparcie tej tezy?

A czy ważniejsze jest życie "tego" człowieka, czy życie innych ludzi, z
którymi to pierwsze jest w sprzeczności (hint: kara śmierci)?

--

Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

7. Data: 2013-10-14 08:59:53
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 08:58, sqlwiel pisze:

> A masz coś na poparcie tej tezy?

Zwłaszcza że nie chodzi o ratowanie czyjegoś życia zagrożonego
działaniem innej osoby, a odbieraniem prawa do dysponowania swoim życiem
przez jego posiadacza. A samobójstwo nie jest karalne.

--
Liwiusz

8. Data: 2013-10-14 09:30:12
Od:SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A masz coś na poparcie tej tezy?
>
> A czy ważniejsze jest życie "tego" człowieka, czy życie innych ludzi, z
> którymi to pierwsze jest w sprzeczności (hint: kara śmierci)?

i sam się podłożyłeś - co jest ważniejsze prywatność jednego człowieka
czy bezpieczeństwo wielu ludzi?

--
sjs

9. Data: 2013-10-14 09:31:37
Od:SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 08:53, Liwiusz pisze:

> To stwierdzenie jest zasadniczo błędne. A przynajmniej obrażasz miliony
> osób, które na przestrzeni wieków poświęciły swoje życie w imię czegoś
> bardziej wartościowego.

Nikt cię nie upoważnił do przemawiania w imieniu milionów ludzi - to raz
Temat jest o "ochronie obiektu" a tam priorytetem jest życie człowieka

--
sjs

10. Data: 2013-10-14 09:36:27
Od:Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-14 09:31, SJS pisze:

> Nikt cię nie upoważnił do przemawiania w imieniu milionów ludzi - to raz
> Temat jest o "ochronie obiektu" a tam priorytetem jest życie człowieka

Wiele żyć można by uratować, montując monitoring policji w prywatnych
mieszkaniach. Ale, jak już wspomniałem, nie jest prawdą, że życie
ludzkie jest najważniejsze, mimo że czasem przyjmujemy taką fikcję do
jakichś konkretnych rozważań.

--
Liwiusz