  • 1. Data: 2013-10-14 07:17:36
    Temat: Montaz kamer na klatce schodowej
    Od: s...@g...com

    Czy możecie mi powiedzieć jak wygląda z prawnego punktu widzenia sprawa montażu kamer
    na klatce schodowej przez zarządcę? Chodzi mi o punkt w którym może naruszać to
    prywatność? Zarządca sam zdecydował o montaż kamer, obciążył kosztami montażu
    właścicieli i zamontował je przed klatką i widą.

  • 2. Data: 2013-10-14 07:52:45
    Temat: Re: Montaz kamer na klatce schodowej
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-14 07:17, s...@g...com pisze:
> [...]
    prywatność? Zarządca sam zdecydował o montaż kamer, obciążył kosztami montażu
    właścicieli i zamontował je przed klatką i widą.

    Jeśli była na to uchwała Wspólnoty, to "zatwierdziliście to".
    Jeśli nie było, to można uchwałą zażądać demontażu i zwrotu kosztów
    przez Zarządcę. Może się oprzeć o sąd ("przekroczenie zwykłego
    zarządu"), ale do wygrania.

    Od strony czysto prawnej może być istotne kto ma dostęp do zapisów i czy
    jest jakiś tego regulamin i na czym (przepisy) oparty. Tutaj wysiadam i
    również będę wdzięczny za dobrze poparte opinie.

    Hint: ktoś może widzieć kiedy moja żona wychodzi z domu jak mnie w domu
    nie ma. A czasem wystarczy widzieć kto wtedy do budynku wchodzi.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-10-14 08:04:05
    Od: s...@g...com

    nie wiem co Ty masz za kodowanie teksu ustawione ale nie mogę dojśc co niektóre
    krzaki oznaczają.
    Nie było żadnej uchwały co do montażu i pamietam ze wiekszosc sie nie zgadzala a
    podobno powstalo poniewaz ktos dzwonil i zadal montazu kamer. rozumiem przed klatka
    ale juz przed winda to chyba jakas przesada. regulaminu tez nie ma i dlatego pytalem
    jak proawo na to patrzy.

  • 4. Data: 2013-10-14 08:48:26
    Od: SJS <s...@p...pl>

> [...]
    prywatność? Zarządca sam zdecydował o montaż kamer, obciążył kosztami montażu
    właścicieli i zamontował je przed klatką i widą.

    Nie są uregulowane te sprawy
    W środowisku ochrony są diametralnie różne propozycje i to nie dwie
    skrajnie ale kilka skrajnych co się wydaje nie możliwe a jednak tak.
    Spotkasz się z opiniami, że nie wolno bo GIODO
    ale GIODO może wejść dopiero wtedy gdy np twarze są zapamiętywane wraz z
    przypisaniem danych osobowych osoby a jeśli nie to nie ma podstaw do
    interwencji
    Moim zdaniem bez kamer w wielu przypadkach nie da się podnieść
    bezpieczeństwa
    Gorzej bo prokuratura powinna się zainteresować przepisem jaki
    funkcjonuje w więziennictwie który zakazuje montażu kamer w toaletach
    więźniów - skutek - wiem o przynajmniej czterech samobójstwach których
    można by uniknąć gdyby tam kamery były
    Życie człowieka jest najważniejsze.

    --
    sjs

  • 5. Data: 2013-10-14 08:53:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 08:48, SJS pisze:
    > Życie człowieka jest najważniejsze.

    To stwierdzenie jest zasadniczo błędne. A przynajmniej obrażasz miliony
    osób, które na przestrzeni wieków poświęciły swoje życie w imię czegoś
    bardziej wartościowego.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-10-14 08:58:06
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-10-14 08:48, SJS pisze:

    > Życie człowieka jest najważniejsze.

    A masz coś na poparcie tej tezy?

    A czy ważniejsze jest życie "tego" człowieka, czy życie innych ludzi, z
    którymi to pierwsze jest w sprzeczności (hint: kara śmierci)?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-10-14 08:59:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 08:58, sqlwiel pisze:

    > A masz coś na poparcie tej tezy?

    Zwłaszcza że nie chodzi o ratowanie czyjegoś życia zagrożonego
    działaniem innej osoby, a odbieraniem prawa do dysponowania swoim życiem
    przez jego posiadacza. A samobójstwo nie jest karalne.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2013-10-14 09:30:12
    Od: SJS <s...@p...pl>

    > A masz coś na poparcie tej tezy?
    >
    > A czy ważniejsze jest życie "tego" człowieka, czy życie innych ludzi, z
    > którymi to pierwsze jest w sprzeczności (hint: kara śmierci)?

    i sam się podłożyłeś - co jest ważniejsze prywatność jednego człowieka
    czy bezpieczeństwo wielu ludzi?

    --
    sjs

  • 9. Data: 2013-10-14 09:31:37
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-10-14 08:53, Liwiusz pisze:

    > To stwierdzenie jest zasadniczo błędne. A przynajmniej obrażasz miliony
    > osób, które na przestrzeni wieków poświęciły swoje życie w imię czegoś
    > bardziej wartościowego.

    Nikt cię nie upoważnił do przemawiania w imieniu milionów ludzi - to raz
    Temat jest o "ochronie obiektu" a tam priorytetem jest życie człowieka

    --
    sjs

  • 10. Data: 2013-10-14 09:36:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-14 09:31, SJS pisze:

    > Nikt cię nie upoważnił do przemawiania w imieniu milionów ludzi - to raz
    > Temat jest o "ochronie obiektu" a tam priorytetem jest życie człowieka

    Wiele żyć można by uratować, montując monitoring policji w prywatnych
    mieszkaniach. Ale, jak już wspomniałem, nie jest prawdą, że życie
    ludzkie jest najważniejsze, mimo że czasem przyjmujemy taką fikcję do
    jakichś konkretnych rozważań.

    --
    Liwiusz