  • 1. Data: 2013-10-14 13:06:11
    Temat: rekojmia, zakup auta
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Mam pytanie.
    Czy na auto zakupione od firmy, na fakture,w ktorym po 10tys km od
    zakupu (3 miesiace) zapchal sie filtr i doprowadzil do zatarcia silnika,
    jest rekojmia?

    Warto walczyc sodownie?
    Koszt wymiany silnika wiadomo jaki..

    W kodeksie cywilnym (art. 556) są przepisy, które regulują prawa i
    obowiązki sprzedającego i kupującego w razie ujawnienia się wad rzeczy
    sprzedanej.

    Zgodnie z nimi sprzedawca odpowie za wady fizyczne jeśli:

    - zmniejszają one wartość lub użyteczność auta (np. zepsuty silnik,
    sfałszowany dowód rejestracyjny)

    - auto nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił
    kupującego (np. jest starsze niż zapisano w umowie, ma podkręcone liczniki)

    - auto zostało wydane kupującemu w stanie niezupełnym (np. bez jednego z
    dwóch kluczyków, bez instrukcji)

    Czy dobrze rozumuje?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-10-14 13:32:04
    Temat: Re: rekojmia, zakup auta
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.10.2013 13:06, wchpikus pisze:
> [...]
    > Czy na auto zakupione od firmy, na fakture,w ktorym po 10tys km od
    > zakupu (3 miesiace) zapchal sie filtr i doprowadzil do zatarcia silnika,

    Wręcz oranżadowo :).

    > Koszt wymiany silnika wiadomo jaki..
    >
    > W kodeksie cywilnym (art. 556) są przepisy, które regulują prawa i
    > obowiązki sprzedającego i kupującego w razie ujawnienia się wad rzeczy
    > sprzedanej.

    Pytanie, czy wada się ujawniła czy pojawiła? IMHO spora różnica.

    Samochód był nowy/prawie nowy czy używany?

    p. m.

  • 3. Data: 2013-10-14 13:34:36
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-14 13:32, m pisze:

    > Wręcz oranżadowo :).

    > Pytanie, czy wada się ujawniła czy pojawiła? IMHO spora różnica.
    >
    > Samochód był nowy/prawie nowy czy używany?
    >
    > p. m.

    Wada nie ujawnila sie, w tym modelu nawet nie ma kontroli o stanie dpf.

    Takie mam info z serwisu.

  • 4. Data: 2013-10-14 13:42:41
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-14 13:34, wchpikus pisze:

    > Wada nie ujawnila sie, w tym modelu nawet nie ma kontroli o stanie dpf.
    >
    > Takie mam info z serwisu.

    uzywany,oczywiscie

  • 5. Data: 2013-10-14 14:02:59
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.10.2013 13:34, wchpikus pisze:

    > Wada nie ujawnila sie, w tym modelu nawet nie ma kontroli o stanie dpf.
    >
    > Takie mam info z serwisu.

    Nie wiem co to jest "dpf", ale zakładając że zrozumiałes pytanie - to
    jeżeli wada się nie ujawniła, to chyba nie ma mowy o rękojmi, prawda?

    p. m.

  • 6. Data: 2013-10-14 14:05:33
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-14 14:02, m pisze:
    > wada się nie ujawniła,
    Nie ujawnila przy zakupie, o to chodzi w "wadzie ukrytej".
    Ujawnila sie kilka miesiecy po zakupie, ( przed uplywem 6 miesiecy),a
    dokladniej nie wada a juz silnik sie zatarl, przez ta wade

  • 7. Data: 2013-10-14 14:32:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.10.2013 14:05, wchpikus pisze:
    > Nie ujawnila przy zakupie, o to chodzi w "wadzie ukrytej".
    > Ujawnila sie kilka miesiecy po zakupie, ( przed uplywem 6 miesiecy),a
    > dokladniej nie wada a juz silnik sie zatarl, przez ta wade

    No i stąd moje pytanie. Czy jesteś pewien, że wada się ujawniła a nie
    pojawiła?

    Innymi słowy - że filtr był już zepsuty, a nie że się po prostu zepsuł
    po 3 miesiącach?

    p. m.

  • 8. Data: 2013-10-14 14:52:53
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2013-10-14 14:32, m pisze:

> [...]
    > pojawiła?
    >
    > Innymi słowy - że filtr był już zepsuty, a nie że się po prostu zepsuł

    Fitry maja zywotnosc 120tys do 140tys km.
    Zakupilem go jak mial 170tys, wiec albo byl wymieniony albo nie..
    Niestety sprzedawca powinien poinformowac o tym, lub sprawdzic jego
    stan, wepczniecie go klientowi nie zwalnia go z obowiazku.
    Tak mysle.

    Szczegolnie ze prowadzi firme sprzedajaca samochody.

  • 9. Data: 2013-10-14 20:28:12
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "wchpikus" <w...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wepczniecie go klientowi nie zwalnia go z obowiazku.
    > Tak mysle.
    >
    > Szczegolnie ze prowadzi firme sprzedajaca samochody.

    Nawet nowy filtr DPF zapycha się bardzo szybko, często po kilkuset
    kilometrach, gdy jeździ się tylko w mieście.
    Każdy świadomy właściciel samochodu z dpf wie, że należy go wypalać
    przynajmniej raz na tydzień godzinną jazdą pozamiejską.
    Niestety taka jest cena "ekologii"

  • 10. Data: 2013-10-14 21:20:56
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    W dniu 2013-10-14 20:28, t-1 pisze:

> [...]
    > Każdy świadomy właściciel samochodu z dpf wie, że należy go wypalać
    > przynajmniej raz na tydzień godzinną jazdą pozamiejską.

    Auto mialo co 2 -3 tygodnie jazde 300km w trasie.