  • 81. Data: 2010-04-23 20:51:01
    Temat: Re: Allegro - Płacę z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

    news:slrnht2qa4.in2.joshua@tau.ceti.pl...

> [...]
    > "przymusowego" PzA zaznaczało tę opcję - masochiści czy co?
    >
    > Najzabawniejsze jest to, że ci pieniacze których mierzi fakt otrzymania
    > kasy
    > z PzA po dwóch dniach, nie mają absolutnie nic przeciwko otrzymywaniu kasy
    > od
    > poczty czy kurierów po tygodniu/na koniec miesiąca, udostępniając płatność
    > przy odbiorze :)
    >
    > Pozdrawiam,
    > --
    > Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    > I don't want something I need. I want something I want.

    Ale mierzi ich takt wejścia w KASE, - fiskalną.

  • 82. Data: 2010-04-23 21:45:45
    Temat: Re: Allegro - Place z Allegro - skarga do UOKiK
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Apr 2010 14:15:21 +0200, cyklista napisał(a):

    > Kasa to nie jest święty spokój, tylko dodatkowy obowiązek. Przelewy
    > bezpośrednio na rachunek nie są żadnym problemem i nie przysparzają mi
    > codziennej dodatkowej roboty.

    Bo ją przerzucasz na klientów :)

    Allegro ma jedno zadanie: zarabiać pieniądze dla właściciela. A takie PzA
    sprawia, że kupujący czuje się pewniej: przelewa kasę za pośrednictwem
    allegro - więc nie ryzykuje pomyłką w przelewie, nie będzie musiał
    udowadniać że zapłacił sprzedawcy. Skutek - klient mniej się boi zakupu na
    allegro, allegro zarabia więcej. Ot i tyle.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 83. Data: 2010-04-24 07:45:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-23 14:15, cyklista pisze:

    > Kasa to nie jest święty spokój, tylko dodatkowy obowiązek.

    No wklepujesz kwotę i już. Taka idioten-kasa bez magazynu to parę
    złotych kosztuje przecie.

    > Przelewy
    > bezpośrednio na rachunek nie są żadnym problemem i nie przysparzają mi
    > codziennej dodatkowej roboty.

    No ale musisz je ewidencjonować w połączeniu z transakcjami. A jak gość
    się rypnie w tytule przelewu i nie napisze za co to dokładnie, to masz
    znów problem z wypadaniem ze zwolnienia z kasy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 84. Data: 2010-04-24 08:26:53
    Od: "gerger" <g...@g...pl>

    Patrząc na to co się tutaj dzieje -nie widzę innego rozwiązania problemu
    Panowie jak USTAWKA. Także 30.04 zbieramy się w jakimś miejscu i nap*****y.

  • 85. Data: 2010-04-24 09:18:46
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No wklepujesz kwotę i już. Taka idioten-kasa bez magazynu to parę
    > złotych kosztuje przecie.

    no przyznaj się, kasę znasz tylko z drugiej strony lady, prawda?

    andy_nek

  • 86. Data: 2010-04-24 09:39:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-24 11:18, Andrzej Kłos pisze:

    > no przyznaj się, kasę znasz tylko z drugiej strony lady, prawda?

    no powiedz o co ci chodzi, a nie kwękaj. Jakie to straszne operacje na
    kasie się wykonuje? Raport dobowy? Przecie jak sprzedaje bezkasowo, to
    musi ręcznie/komputerowo i tak rejestr sprzedaży prowadzić.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 87. Data: 2010-04-25 19:45:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    P_ablo wrote:

    > Skoro masz karte to masz i konto. Skoro masz konto, to mozesz zrobic
    > przelew. Czy placenie za pomoca przelewu jest nienormalne?
    > Oj bedzie bolalo, kiedy gdzies wyplyna numerki Twojej karty i ktos
    > kupi sobie za Twoje jakiego lapka w sklepie internetowym... Placenie
    > karta jest ostatnia rzecza ktora nalezy robic w sieci...

    wiesz co zrobienie przelewu jest bardziej pracochłonne niż zapłacenie kartą,
    ponadto karta płącę natychmiast a przelew trwa.

  • 88. Data: 2010-04-29 22:34:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2010, BK wrote:

    > Rob dobior osobisty + gotowka - bedziesz mial bez posrednikow.

    W przypadku sprzedaży "firmowej" przez DG bez kasy fiskalnej to
    może być problem.
    Jest takie zwolnienie z kasy rejestrującej, które działa TYLKO pod
    warunkiem:
    - sprzedaży *wysyłkowej*
    - wpłaty na konto, która jest *identyfikowalna*; US w interpretacjach
    odmawiają tej cechy wpłatom "zbiorczym" (wg słów "transakcję"
    i "zapłata", czyli każda zapłata do każdej transakcji, a nie
    "transakcję lub transakcje" i "zapłata") i innym pośrednictwom.
    Przepis:
    ...pozycja 37

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2010-04-29 22:49:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010, to wrote:

    > Kapeluszniku, co Wy tam palicie?

    Nie miałeś nigdy do czynienia z podatkami (i rozróżnieniem: nie
    podlega, zwolniony, stawka 0%), tudzież nigdy nie naciąłeś się
    na "standardowy numer operatorów", w postaci zmiany umowy z wartości
    "nie podlega" na "zero złotych", jak sądzę (ja się też nie naciąłem,
    ale to przez to, że .prawo czytam :P)
    *PRAWNIE* to jest *ISTOTNA* różnica.
    Niekoniecznie istotna *dziś*, dodajmy.
    Owa różnica (między NP, ZW a 0%) praktycznie zawsze skutkuje "jutro".
    Jak w tym przypadku? - jeszcze nie wiem ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2010-04-30 07:53:12
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > W przypadku sprzedaży "firmowej" przez DG bez kasy fiskalnej to
    > może być problem.

    Jeśli rzeczywiście będzie tą gotówkę przyjmował przy odbiorze osobistym,
    a tu chodziło tylko o wyłaczenie PZA ale dalej wysyłanie i przelewy na konto

> [...]
    > i "zapłata", czyli każda zapłata do każdej transakcji, a nie
    > "transakcję lub transakcje" i "zapłata") i innym pośrednictwom.

    Serwis prawny allegro ma inne zdanie i twierdzi że to nie jest problemem
    i nie wyłącza tych przepisów, szkoda tylko że nie chcą tego dać na
    piśmie z potwierdzeniem przez doradcę podatkowego. (wtedy przynajmniej
    byłoby od kogo dochodzić odszkodowania w razie mylnej interpretacji)

    > pzdr, Gotfryd

    również pozdrawiam