  • 11. Data: 2006-02-14 14:04:57
    Temat: Re: Afera lapowkarska w wojsku
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Feb 2006 20:32:06 -0600, witek napisał(a):

    > Jasne. Po równo, tamci do uniknięcia kary się przyznają, a on pójdzie
    > siedzieć.

    To po cholere dawał?
    Pozatym - z tego co wiem, to jak powiesz "wziąłem łapówkę" to nie unikniesz
    kary :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2006-02-14 16:40:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    scream wrote:

    > To po cholere dawał?
    > Pozatym - z tego co wiem, to jak powiesz "wziąłem łapówkę" to nie unikniesz
    > kary :)

    Ale dostaniesz mniejszą.

  • 13. Data: 2006-02-14 17:18:59
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@g...pl.spam.invalid> napisal(a):
    >>> Jasne. Po równo, tamci do uniknięcia kary się przyznają, a on pójdzie

    > Ale dostaniesz mniejszą.

    Ja zawsze uważałem, że jedna strona powinna mieć znacznie mniejszą
    odpowiedzialność, najlepiej żadną. Na przykład dający. Wtedy biorący
    ZAWSZE będzie się bał, że ten albo doniesie, albo będzie go
    szantażował doniesieniem. I nie weźmie. Wtedy nieważne, że będzie
    multum chętnych do dania (bo nic im nie grozi), bo wyeliminuje się
    biorących. Jedynym słabym punktem jaki widzę to możliwość rzucania
    bezpodstawnych oskarżeń. Ale przecież jeśli chce się kogoś szkalować,
    to można powiedzieć równie dobrze, że coś ukradł. Albo że kogoś
    zgwałcił. W sytuacji dekryminalizacji dawania łapówek zrównałyby się
    te sytuacje.

    Bo na razie to jest solidarność dających i biorących. Obydwaj się boją
    i będą się starać ukryć.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 14. Data: 2006-02-16 11:29:47
    Od: "mittvoch" <m...@W...gazeta.pl>

    > mittvoch [###m...@g...SKASUJ-TO.pl.###] napisał:
    >

    > A co będzie, jak zaczną sypać Ci, którzy przyjęli łapówki? Wówczas
    > możesz załapać się na niemały wyrok.

    Wlasnie o to pytam i chcialbym wiedziec, co mi konkretnie grozi. Na razie
    jeszcze nie przyjalem zadnej taktyki.

  • 15. Data: 2006-02-16 11:31:47
    Od: "mittvoch" <m...@W...gazeta.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Siedź cicho. Sam postąpiłeś źle a teraz chcesz uniknąc odpowiedzialności i
    > wybronić się czyimś kosztem? Jak już, to niech odpowiedzialność rozłoży się
    > równo, a nie tak że jedno jest dobre a drugie złe.

    Szukam porady i informacji, nie wiem co bedzie jak ja bede trzymal gebe na
    klodke, a tamci powiedza kto konkretnie smarowal? To jedna z wiekszych afer w
    wojsku, wiec to dla nich powazna sprawa, jakos dorwali tych lekarzy, wiec
    musieli miec podejrzenia...

  • 16. Data: 2006-02-16 11:32:46
    Od: "mittvoch" <m...@W...gazeta.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > To po cholere dawał?
    > Pozatym - z tego co wiem, to jak powiesz "wziąłem łapówkę" to nie unikniesz
    > kary :)

    Komisja juz siedzi, nie wiadomo jak beda spiewac, ja nie mam zamiaru im
    dokladac, ale chce wiedziec ile mi grozi?

  • 17. Data: 2006-02-16 11:34:25
    Od: "mittvoch" <m...@W...gazeta.pl>

    Prozac<m...@h...com> napisał(a):

    > Za uchylanie się od służby wojskowej jest więzienie bez zawieszenia.
    Dodadkowo
    > czas spędzony za kratkami nie liczy się do wysługi. Po wyjściu z więzienia
    trze
    > ba
    > będzie odsłużyć całe wojsko do ostatniego dnia. Karanych wysyłają do
    Orzysza
    > albo Ciechanowa tam dopiero jest przerąbane.

    Tylko czy ja pod to podpadam? uchylanie to nieodbieranie listow poleconych w
    celu zgloszenia sie po bilet, czy ucieczka przed zandarmeria. Moja sytuacja
    jest troche inna.

  • 18. Data: 2006-02-16 11:35:27
    Od: "mittvoch" <m...@W...gazeta.pl>

    Jasek <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > A czy taki czyn sie przedawnia? Tj. czy np. moga scigac kogos bo dal
    > lapowke w 1950 :)?

    Wlasnie? po jakim czasie nastepuje ewentualne przedawnienie?

  • 19. Data: 2006-02-16 12:31:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2006 11:32:46 +0000 (UTC), mittvoch napisał(a):

    > Komisja juz siedzi, nie wiadomo jak beda spiewac, ja nie mam zamiaru im
    > dokladac, ale chce wiedziec ile mi grozi?

    To zależy też od tego ile dałeś :) Art. 229 par 1, 3, 4.
    Jeśli niedużo - od roku do 10 lat, jeśli dużo - od 2 do 12 lat.
    Art. 229 par. 2 nie ma tu zastosowania, więc na grzywnę liczyć nie możesz.

    Ale nie sądzisz chyba, że ludzie z komisji beda na tyle głupi, żeby
    opowiadać o tym ile brali i od kogo?

    No i druga sprawa - nigdzie nie jest napisane, że jak sam się zgłosisz, to
    unikniesz kary! Zgłaszając się samemu zgłaszasz się praktycznie do
    odsiadki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2006-02-16 12:32:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 16 Feb 2006 11:31:47 +0000 (UTC), mittvoch napisał(a):

    > Szukam porady i informacji, nie wiem co bedzie jak ja bede trzymal gebe na
    > klodke, a tamci powiedza kto konkretnie smarowal?

    Myslisz, ze sa idiotami i beda sobie dokładać lat do wyroku? Albo że mają
    tak zajebistą pamięć, że pamiętają wszystkich z imienia i nazwiska? Wątpie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl