    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Afera lapowkarska w wojsku
    Date: Tue, 14 Feb 2006 17:18:59 +0000 (UTC)

    <w...@g...pl.spam.invalid> napisal(a):
    >>> Jasne. Po równo, tamci do uniknięcia kary się przyznają, a on pójdzie

    > Ale dostaniesz mniejszą.

    Ja zawsze uważałem, że jedna strona powinna mieć znacznie mniejszą
    odpowiedzialność, najlepiej żadną. Na przykład dający. Wtedy biorący
    ZAWSZE będzie się bał, że ten albo doniesie, albo będzie go
    szantażował doniesieniem. I nie weźmie. Wtedy nieważne, że będzie
    multum chętnych do dania (bo nic im nie grozi), bo wyeliminuje się
    biorących. Jedynym słabym punktem jaki widzę to możliwość rzucania
    bezpodstawnych oskarżeń. Ale przecież jeśli chce się kogoś szkalować,
    to można powiedzieć równie dobrze, że coś ukradł. Albo że kogoś
    zgwałcił. W sytuacji dekryminalizacji dawania łapówek zrównałyby się
    te sytuacje.

    Bo na razie to jest solidarność dających i biorących. Obydwaj się boją
    i będą się starać ukryć.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl