  • 1. Data: 2006-02-13 20:07:24
    Temat: Co zrobić ze zbędną kasą fiskalną?
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Witam.
    Jakiś czas temu mój ojciec prowadził działalnośc gospodarczą i musiał sie
    zaopatrzyć w malutka kasę fiskalną. Niedawno zrezygnował z prowadzenia DG a
    kasa pozostała. Czy wie ktos może czy można ją sprzedać albo coś???

    Agnieszka

  • 2. Data: 2006-02-13 23:26:08
    Temat: Re: Co zrobić ze zbędną kasą fiskalną?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@p...fm> napisal(a):
> [...]
    > zaopatrzyć w malutka kasę fiskalną. Niedawno zrezygnował z prowadzenia DG a
    > kasa pozostała. Czy wie ktos może czy można ją sprzedać albo coś???

    Można, tyle że raczej nikt nie kupi. Konieczna jest wymiana modułu
    fiskalnego, który, zwłąszcza w małych tanich kasach, potrafi być w
    cenie nowej kasy :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-02-14 21:18:51
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

> [...]
    prowadzenia DG a
    > kasa pozostała. Czy wie ktos może czy można ją sprzedać albo coś???

    Masz znajomą rodzine z małymi dziecmi ?
    Jeżeli tak to im daj. Zmień tylko w module fiskalnym nazwę firmy i NIP
    (w starych kasach się da).
    Dzieci będą miały radochę aż miło. Moje robią zawody które wydrukuje
    dłuższy paragon :)

  • 4. Data: 2006-02-15 00:27:12
    Od: "Łukasz" <l...@n...wywal.to.poczta.onet.pl>

    > kasa pozostała. Czy wie ktos może czy można ją sprzedać albo coś???

    Przede wszystkim trzeba zrobić tzw. odczyt (teoretycznie w obecności
    urzędnika US) - jest to wydruk wszystkich raportów dobowych z całego okresu
    pracy kasy. Następnie wskazane jest oddanie pamięci fiskalnej z tej kasy do
    producenta celem zniszczenia - dostaniecie na to potwierdzenie.
    Oczywiście kasą się mogą bawić dzieci , jak wspomina powyżej Darek, ale
    trzeba się liczyć z tym że jesli odczyt pamięci nie był zrobiony (czyli nie
    masz na to pisma z US i od producenta) to wszystkie te "najdłuższe paragony"
    teoretycznie świadczą o tym że podatnik prowadził rejestrowaną sprzedaż na
    kasie fiskalnej po tym jak oficjalnie zakończył DG - ;-)
    Dlatego dla świętego spokoju odczyt bym na Twoim miejscu zrobił - jesli
    chodzi o US to nic nie kosztuje, jesli o serwis kasy to ok.100zł z
    "groszami"

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 5. Data: 2006-02-15 00:29:15
    Od: "Łukasz" <l...@n...wywal.to.poczta.onet.pl>

    > Jeżeli tak to im daj. Zmień tylko w module fiskalnym nazwę firmy i NIP
    > (w starych kasach się da).

    ... a cóż to za cuda z takimi możliwościami? Chyba że "starych" to naprawdę
    mało powiedziane... ;-)

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 6. Data: 2006-02-15 14:11:16
    Od: "gonz0" <e...@t...pl>

    Użytkownik "Łukasz" <l...@n...wywal.to.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dstsh0$s9t$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Dlatego dla świętego spokoju odczyt bym na Twoim miejscu zrobił - jesli
    > chodzi o US to nic nie kosztuje, jesli o serwis kasy to ok.100zł z

    a nie jest tak ze po 5 latach od zakonczenia dzialanosci kase mozna na
    smietnik dac ?

    pzdr

    p.

  • 7. Data: 2006-02-15 15:54:48
    Od: "Łukasz" <l...@p...onet.pl>

    > a nie jest tak ze po 5 latach od zakonczenia dzialanosci kase mozna na
    > smietnik dac ?

    Tego nie jestem pewien a nie chce mi się grzebać w ustawach, nawet niewiem
    czy ten czas jest wogóle jasno określony (mam na myśli dokonanie odczytu a
    nie czas jego przedawnienia ;-) ale ostatnio gdy byłem w US przy okazji
    rozmawialiśmy z naprawde miłą pracowniczką US o kasie, która właśnie nie
    pracuje od dobrych 5 lat oraz są kłopoty ze zlokalizowaniem serwisu który
    sie nią opiekował - urzędniczka powiedziała, że dobrze by było taki odczyt z
    tej kasy wydrukować żeby im "zeszła z papierów" - a jeśli odczytu nie będzie
    się dało wydrukować to i tak w takiej sytuacji pracownik US wypełnia ten sam
    druk tyle że z adnotacją że niemożliwe jest uzyskanie wydruku raportu
    okresowego z powodu takiej to a takiej awarii a kasa z dniem x definitywnie
    kończy pracę.

    Pozdrawiam
    Łukasz