  • 1. Data: 2013-05-27 09:36:20
    Temat: Abonament RTV
    Od: r...@w...p.lodz.pl

    Witajcie.
    Powiedzcie mi taką rzecz. Wg ustawy abonament RTV należy opłacać w przypadku gdy
    posiada się odbiornik TV gotowy do odbioru sygnału telewizyjnego. A co w przypadku,
    gdy np będę miał monitor komputerowy np taki:
    http://www.komputronik.pl/product/129158/Sprzet_komp
    uterowy_/Peryferia/42_AG_Neovo_RX_W42_LCD_FullHD_Bla
    ck.html oraz dowolną telewizję cyfrową (NC+, Cyfrowy Polsat, UPC czy inna cyfrowa
    kablówka) i łączę dekoder z monitorem przy pomocy HDMI? Czy wtedy również muszę
    opłacać ten haracz?

  • 2. Data: 2013-05-27 12:20:00
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-27 09:36, r...@w...p.lodz.pl pisze:
> [...]
    kablówka) i łączę dekoder z monitorem przy pomocy HDMI? Czy wtedy również muszę

    Zgodnie z niektórymi interpretacjami odbiornikiem w tym przypadku jest
    np. tuner satelitarny.
    Sam jestem ciekaw jak są zorientowani "smutni panowie" co sprawdzają (bo
    podobno chodzą po domach).
    U mnie np. stoi telewizor 32" który jest podpięty do laptopa.
    Dla utrudnienia: ten laptop ma po USB podpięty tuner DVB-T :-)

    Drugie pytanie:
    Czy jeśli zgodnie z prawem będę używał telewizora tylko do netu w
    komputerze to załapią sytuację czy profilaktycznie lepiej TV nie
    pokazywać albo nie wpuszczać? :-)

  • 3. Data: 2013-05-27 12:22:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.05.2013 12:20, z pisze:

    > Czy jeśli zgodnie z prawem będę używał telewizora tylko do netu w
    > komputerze to załapią sytuację czy profilaktycznie lepiej TV nie
    > pokazywać albo nie wpuszczać? :-)

    Najprościej nie wpuszczać, bo jeszcze takiemu gamoniowi się zwidzi, że
    duży monitor to telewizor.

    I potem tłumacz, że nie jesteś wielbłądem.

  • 4. Data: 2013-05-27 17:32:55
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-27 12:22, Andrzej Lawa pisze:

    > Najprościej nie wpuszczać, bo jeszcze takiemu gamoniowi się zwidzi, że
    > duży monitor to telewizor.
    >
    > I potem tłumacz, że nie jesteś wielbłądem.

    Zwłaszcza jeśli to telewizor, co nie ma tunera dvb-t mpeg4, więc
    _nie_jest_ "odbiornikiem gotowym do odbioru (współczesnego) sygnału
    telewizyjnego"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-05-27 17:44:45
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 27.05.2013 17:32, BartekK wrote:

    > Zwłaszcza jeśli to telewizor, co nie ma tunera dvb-t mpeg4, więc
    > _nie_jest_ "odbiornikiem gotowym do odbioru (współczesnego) sygnału
    > telewizyjnego"

    Ogolnie to jakis Tusek obiecywal, ze skonczy z tym bandyckim abonamentem...

    Ale widac dogadal sie z bandytami.

    zen.aspx

  • 6. Data: 2013-05-27 19:42:06
    Od: Jawi <t...@p...pl>

> [...]
    kablówka) i łączę dekoder z monitorem przy pomocy HDMI? Czy wtedy również muszę

    Urządzenie musi być przystosowane do odbioru sygnału, podłączając jednak
    tuner, właśnie je przystosowujesz.
    to samo z kablówka.
    Nie musisz płacić, za posiadanie TV i braku możliwości odbioru, np brak
    anteny.
    Od jakiegoś czasu ponadto jest tak, że osoby po 60 czy 65 roku życia,
    nie posiadające emerytury przekraczającej połowę średniego miesięcznego
    wynagrodzenia są zwolnione z opłaty abonamentu RTV. Czyli dzisiaj taka
    emerytura musiała by mieć ponad 1800zł chyba.

  • 7. Data: 2013-05-27 20:17:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-27 19:42, Jawi pisze:
> [...]
    > wynagrodzenia są zwolnione z opłaty abonamentu RTV. Czyli dzisiaj taka
    > emerytura musiała by mieć ponad 1800zł chyba.

    Dobrze jeszcze jest się wczytać we wszystkie zwolnienia.
    I pamiętać że nie działają z automatu. Trzeba zgłosić się z papierami.
    + oświadczenie że w gospodarstwie nie ma więcej niż 2 osób bez zwolnienia.
    Niestety wiele starszych osób tego nie wie i trochę z biedy a trochę
    przez premiera ;-) zalegają albo płacą. Dochodzi do absurdów w postaci
    komornika na rencie za okresy w których mogły oficjalnie nie płacić
    dzięki "ambitnym" urzędom skarbowym.

    Tak panowie prawnicy którzy doradzają ustawodawcom.
    Takie mamy prawo. WSTYD!!!

    PS. Z drugiej strony pamiętajmy że nic nie grozi tym co odbiorników nie
    zarejestrowali (martwe przepisy) znowu WSTYD!!!

  • 8. Data: 2013-05-27 20:40:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jawi wrote:
    uterowy_/Peryferia/42_AG_Neovo_RX_W42_LCD_FullHD_Bla
    ck.html

    > Urządzenie musi być przystosowane do odbioru sygnału, podłączając jednak
    > tuner, właśnie je przystosowujesz.

    Formalnie nie ma podstaw do niczego bo żadna ustawa nie definiuje, co to
    jest odbiornik telewizyjny. W czasie pisania ustawy bylo to tak
    oczywiste jak to ze słońce świeci.

    dlaczego tuner plus tv tak, a karta tv w komputerze plus monitor nie?
    radio w samochodzie tak, a radio w komorce nie?
    Bo ktoś miał widzimisie?

    za jakie urządzenia płacimy, a za jakie nie do dnia dzisiejszego
    zdefiniowane nie jest.

    > to samo z kablówka.

    co tak samo kablówką?

    > Nie musisz płacić, za posiadanie TV i braku możliwości odbioru, np brak
    > anteny.

    płacić za fakt posiadania sprawnego urządzenia zdolnego do odbioru
    sygnału. brak anteny sprawy nie załatwia.

    po za tym, nawet jesli gdzie sygnał przestał docierać, to przestać
    opłacać abonament można dopiero wtedy kiedy takowe urządzenie się na
    poczcie wyrejestruje.
    Zeby sie ktoś nie nadział, ze jak mu telewizor przestał działać to z
    automatu nie musi płacić abonamentu.

> [...]
    > wynagrodzenia są zwolnione z opłaty abonamentu RTV. Czyli dzisiaj taka
    > emerytura musiała by mieć ponad 1800zł chyba.

    od 60 roku zycia.
    ale tez uwaga, jak ktoś miał wczesniej odbiornik na siebie
    zarejestrowany, to żeby mógł przestać płacić musi się pojawić na poczcie
    wypełnić pare papierków.
    Zwolnienie nie jest automatyczne.

  • 9. Data: 2013-05-27 20:41:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z wrote:
    > PS. Z drugiej strony pamiętajmy że nic nie grozi tym co odbiorników nie
    > zarejestrowali

    grozi jesli ktos ich złapie.

  • 10. Data: 2013-05-27 21:48:54

    W dniu 2013-05-27 20:40, witek pisze:
> [...]
    > Bo ktoś miał widzimisie?
    >
    > za jakie urządzenia płacimy, a za jakie nie do dnia dzisiejszego

    Właśnie zacytowałeś okólnik krajowej rady którego mamy się przecież
    trzymać. :-)
    Jak odbiornik jest dodatkiem do urządzenia którego główna funkcja jest
    inna to nie płacimy (komputer, komórka, budzik...)